Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mitt første Intel oppsett så er ikke helt kjent med bios her.

 

Saken er at bare jeg ser på bios så stopper pcen og boote. Jeg har fulgt en oppskrift med samme resulat, men det må være en ting jeg overser.

 

Det er bruker er multiplier*7 , vcore fra 1.47 til noe over 1.52, fsb har jeg prøvde fra 350 til 400.

 

Hva glemmer jeg å stille på siden det blir mørkt på kino hver gang, har googlet mye men finner ikke ut av det gitt. Hjelp?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt første Intel oppsett så er ikke helt kjent med bios her.

 

Saken er at bare jeg ser på bios så stopper pcen og boote. Jeg har fulgt en oppskrift med samme resulat, men det må være en ting jeg overser.

 

Det er bruker er multiplier*7 , vcore fra 1.47 til noe over 1.52, fsb har jeg prøvde fra 350 til 400.

 

Hva glemmer jeg å stille på siden det blir mørkt på kino hver gang, har googlet mye men finner ikke ut av det gitt. Hjelp?

7709958[/snapback]

 

Har enda ikke fått mitt P5B Dlx og E6600 men var ganske sikker på at multiplier skal være 9 på den og 7 på E6300. VCore bør vel ikke være over 1.4 uten at man er veldig nøye med temperatur. FSB kan du godt starte med lenger ned. Dersom CPU går på 9x mulitiplier som den skal har du 3.1GHz allerede ved FSB på 350 og 3.6 ved 400

Start heller på 300, allerede da har du mild OC på 2.7GHz.

Sjekk også at ram er satt til 1:1.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Mitt første Intel oppsett så er ikke helt kjent med bios her.

 

Saken er at bare jeg ser på bios så stopper pcen og boote. Jeg har fulgt en oppskrift med samme resulat, men det må være en ting jeg overser.

 

Det er bruker er multiplier*7 , vcore fra 1.47 til noe over 1.52, fsb har jeg prøvde fra 350 til 400.

 

Hva glemmer jeg å stille på siden det blir mørkt på kino hver gang, har googlet mye men finner ikke ut av det gitt. Hjelp?

7709958[/snapback]

 

 

ja, gjør som sagt over ,, prøv noe volt, jeg kjører på 1,4375 vet ikke om du må ha mer,, kanskje sett opp voldte på ram'en,

eller så kan du løsne litt på timing'ene , viss de står på auto

Lenke til kommentar

lås pci-e til 100hz og pci til 33hz (skal være de to du kan låse, er i det minste riktige verdier) 1.5v skal du ikke trenge før du når 3.6GHz dvs 400x9. du kan kjøre 3GHz uten å sette opp spenningen. deretter setter du den ram divideren som passer rammen din. 800mhz for pc 6400 osv. sett spenningen på northbridgen på max (står antagelig som "MCH" i bios). ikke rør multiplieren. du trenger ikke å gå under 9 hvis ikke du skal gå for WR i fsb. kan ikke huske mer på stående fot. lykke til med oc'en din.

Lenke til kommentar

er usedvanlig lite innstillinger..... det jeg stiller på er fsb og volt, resten er låst slik jeg skrev i PM. har aldri prøvd devider siden man på fsb 400 er på 800mhz som er standar innstilling på minnet allerede er på 3,6 ghz. for meg og sannsynelig deg er det mere enn noe jeg klarer i 24/7 settings. 3,3 er max for meg.

Lenke til kommentar

fsb termination voltage på auto..... vet ikke helt hva den gjør men mistenker at den setter en stopper for ting hvis den er stillt for lavt

 

 

angående timings, tror jeg det er de 4 øverste som gjelder, prøv og slakk de litt, altså skriv inn høyere tall der det er mulig. som 18 istedet for 15 og 7 eller 8 istdetet fot 6

Lenke til kommentar

:hmm: termination voltage står på 1.3

 

så skal jeg sette ddr volt på 2.1

 

Om noen haddet tatt seg tid å sett på min bios minne setting og gitt et nøaytig oppsett som jeg kan prøve haddet det vært supert. Det er Kingston hyper-x 6400 jeg bruker

 

Har prøvd meg på flere manuelle minne instillinger uten hell, dette viser mem test. Det står da på auto

 

http://www.kingston.com/hyperx/products/khx_ddr2.asp

post-24830-1168731894_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

litt usiker her. men bå bildet står det at minnet ditt er 533 mhz er det en feil?

 

så i en annen tråd her at du kjører stock kjøler, hvilke temps har du? kan det være de som stopper. kombinasjonen volt over 1,35 og stock kjøler er skumelt varmt

 

 

sett termination voltage på auto

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

aner ikke om det er auto som setter den på 533 kan virke slik. Cpu er ikke farlig varm nå ligger på 50 grader.

 

Jeg fikk bootet når jeg satt minne på 4-4-4-12 som er settingen som står på pakken til minnet. Men jeg stopper ved Xp logoen.

 

Det er helt klart minne som stopper opp. Om jeg går på manuel minne oppsett stopper booten selv om jeg slakker eller strammer på 340*9 (samme setting som ellers booter).

 

Så jeg må finne ut hva minne skal stå på i bios :hmm:

Lenke til kommentar

Da fant jeg ut av det, minne må stå på 2.1 volt for at jeg skal kunne boote, har ikke gjort det før pga bios gir røde tall som indikerer for høy setting. Tåler rammen 2.1 volt over lenger tid?.

 

Når jeg satt opp volt på minne kunne jeg boote på 360*9 (3240)) men langt fra stabilt, jeg måtte ned på 350*9 med 1.3 cpu volt. Nå har jeg kjørt dual cpu stress test i 2 timer uten problem, så da skulle det være greit. Men men 3150 stabilt på stock kjøler er jo ikke så galt.

 

Jet tenkte å få ned gradene litt til så jeg tok på artic silver 5, men ble overasket da tempen faktisk gikk opp :D. Jeg har smurt et tynt tynt lag helt jevnt over, så det skulle ikke være noe problem der.

 

Men uansett, går det greit å kjøre minnet på 2.1v over lengre tid?

 

edit

Så lordmyggen traff spikeren. Takker alle for hjelp så langt :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Da fant jeg ut av det, minne må stå på 2.1 volt for at jeg skal kunne boote, har ikke gjort det før pga bios gir røde tall som indikerer for høy setting. Tåler rammen 2.1 volt over lenger tid?.

 

Når jeg satt opp volt på minne kunne jeg boote på 360*9 (3240)) men langt fra stabilt, jeg måtte ned på 350*9 med 1.3 cpu volt. Nå har jeg kjørt dual cpu stress test i 2 timer uten problem, så da skulle det være greit. Men men 3150 stabilt på stock kjøler er jo ikke så galt.

 

Jet tenkte å få ned gradene litt til så jeg tok på artic silver 5, men ble overasket da tempen faktisk gikk opp  :D. Jeg har smurt et tynt tynt lag helt jevnt over, så det skulle ikke være noe problem der.

 

Men uansett, går det greit å kjøre minnet på 2.1v over lengre tid?

 

edit

Så lordmyggen traff spikeren. Takker alle for hjelp så langt  :thumbup:

7722586[/snapback]

 

Minne tåler 2.1 og 2.2 og sikkert også 2.4V. Det skal mye til å ødelegge minne pga spenning.

 

Artic silver trenger listt burn in tid så følg med temperaturene så faller den nok. Hvis ikke _kan_ det være et et problem med innfestingen som gjør at du får dårlig kontakt. Husker ikke helt men det var noe med at ting står i spenn og at CPU ikke får full kontkakt.

 

Hyggelig å høre at det fungerer bra. Venter selv forgjeves på min E66 og P5B Dlx og 88GTS men ting tar tid så jeg har nok ingen egene erfaringer før neste helg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...