Gå til innhold

Forslag til ny nyhets kategori.


Ønsker du en slik kategori?  

34 stemmer

  1. 1. Ønsker du en slik kategori?

    • ja
      17
    • nei
      10
    • vet ikke
      7


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja altså det jeg mener, er en ny kategori der vi brukere kan poste nyheter. Den skal altså ligge under hardware. Om det blir postet i engelsk, burde ikke ha noe betydning.

 

Vet ikke dere er kjente med XS, de har iallefall gjort dette og det fungerer SIKKELIG bra. Jeg leser faktisk mange flere nyheter ang hardware der, en jeg gjør her.

 

La oss si en sann kategori hadde blitt opprettet, så hadde det blitt veldig vanskelig for hardware å holde opp med oss mange brukere som evt hadde postet nyheter der.

 

Men det er faktisk ikke værre en å linke til den posten, om det skulle havne på forsiden av HW i ettertid.

 

Viser til XS som har tatt dette i bruk : http://xtremesystems.org

 

Jeg trur dette hadde gjort forumet godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det vil funke så bra. Du vil da plutselig få alle mulige prosessornyheter, harddisknyheter og annet inn i den kategorien. For det første ville dette ført til flere stengninger i Prosessor og Harddisk-forumet (Vi har allerede en tråd om dette, herregud, sjekker du ikke HELE FORUMET før du lager post eller?) og i tillegg, når HW.no lager en nyhet om saken, vil man da måtte stenge den brukerlagde uansett.

 

Anbefaler heller at du poster nyhetene i hver sin kategori, slik som vel blir gjort i dag.

 

Jeg har ikke avgitt stemme enda tho, vil vente på å se hva folk tror om problemstillingene mine.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Tror ikke det vil funke så bra. Du vil da plutselig få alle mulige prosessornyheter, harddisknyheter og annet inn i den kategorien. For det første ville dette ført til flere stengninger i Prosessor og Harddisk-forumet (Vi har allerede en tråd om dette, herregud, sjekker du ikke HELE FORUMET før du lager post eller?) og i tillegg, når HW.no lager en nyhet om saken, vil man da måtte stenge den brukerlagde uansett.

 

Anbefaler heller at du poster nyhetene i hver sin kategori, slik som vel blir gjort i dag.

 

Jeg har ikke avgitt stemme enda tho, vil vente på å se hva folk tror om problemstillingene mine.

7669090[/snapback]

 

Hvorfor må den brukerladge posten stenges? jeg er ganske sikker jeg har sett hw linke til poster i forumet laget av vanlige brukere før i artikkler.

 

Ang skjekke hele forumet før man poster noe. Så er det ikke værre en å søke innen den forhåpentligvis nye katogorien om det har blitt postet før.

 

Om det så skulle funke eller ikke er helt opp til brukerene på dette forumet vil jeg tro, om det blir brukt sikkelig eller ikke. Brukerene på XS har iallefall fått dette til å fungere veldig bra, og dem har ingen problemer.

 

Håper virkelig jeg ser flere stemmer ettervært. Vil faktisk tru det er stor interesse for dette. Men igjen, jeg kan ta feil. :)

 

Edit: Til dere som stemmer nei, kan dere begrunne stemmen deres?

Endret av .dat
Lenke til kommentar

En mulighet er jo og at forumtråder i nyhetsforum opprettes automatisk ut fra nyheteter fra bestemte nettsteder. Det er en grei sak å lage et system som lager tråder basert på bestemte RSS feeds for eksempel. (noe som og kunne vært aktuelt til for eksempel et nyhetsforum i Samfunn.

 

 

Bare en ide fra Ueland :)

Lenke til kommentar

Ja Ueland, der sier du noe. Finnes det andre steder som har tatt i bruk dette?

 

Har du noen linker til sikkelige RSS feeds, innen hardware så klart?

 

Man kunne også latt nyhets kategorien vært stengt for vanlige brukere. Men hatt en liten gruppe på la oss si 10 stykk som konstant la inn nyheter der fra dvs sider/steder. Stengt for nye poster, men ikke replies. :)

 

Mange muligheter, hehe.

Lenke til kommentar
Ja Ueland, der sier du noe. Finnes det andre steder som har tatt i bruk dette?

 

Har du noen linker til sikkelige RSS feeds, innen hardware så klart?

7674348[/snapback]

Hele systemet vi bruker for "andres nyheter" på blant annet Begin.no ( http://sok.begin.no/sok.php ) baserer seg på slikt fra mange kilder.

 

Alle større nettsteder har RSS-feeds over alle artiklene sine.

 

Toms Hardware:

http://www.tomshardware.com/site/rss.html

 

Anandtech:

http://www.anandtech.com/rss/articlefeed.aspx

 

Og garantert mange andre og ;)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Tja, hvis vi skal ha automatisk opprettelse av egen tråd for andre siders nyheter trenger vi vel ikke lengre HW.no? HW.no er jo ikke raskere eller bedre enn noen av de større utenlandske sidene, bare norsk. Jeg skjønner jo at for HW.no's features og egenskrevne artikler vil det fremdeles passe, men alle nyhetene vil jo for lengst være dekket på forumet.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke behovet for det, spesielt ikke om det kun blir slik som dette:

Hei, folkens nye drivere til "produktnavn"

 

www.detteerenlink.com

Det syns jeg på mange måter blir latterlig å ha en egen kategori for. Og dette opplyses det uantsett om i de rette kategoriene før eller siden. Hvis det skal være en nyhetskategori hvor brukere av forumet tillegger ting bør det i det minste legges litt arbeid i det og ikke bare poste en link.

 

Nå hørtes forslaget til Ueland ganske bra ut, men da ødelegger dere vel litt for dere selv. Dere vil kanskje ikke lenger være "først ute" og om alle lesere av hardware.no følger med der, vil det være gammelt nytt når de ser en artikkel om det på hardware.no.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...