Gå til innhold

Musikk: Litt nytt fra meg.


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Dere husker kanskje at jeg laget en tråd om bandet mitt Architect? Vel, nå er det på tide med det uungåelige soloprosjektet. Denne gangen blir det mer i sjangeren dub. Men litt rock også.

 

Prosjektet heter 'goat'.

 

Produksjonen er langt fra så sterk som på Architect demoene, men det høres OK ut. Alt er skrevet og spillt inn av meg, på ca 2. timer.

 

http://www.uhort.no/artist/uhort

Ny låt oppe nå! - Zombie Queen.

Endret av paranoide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen!

 

Dere husker kanskje at jeg laget en tråd om bandet mitt Architect? Vel, nå er det på tide med det uungåelige soloprosjektet. Denne gangen blir det mer i sjangeren dub. Men litt rock også.

 

Prosjektet heter 'goat'.

 

Produksjonen er langt fra så sterk som på Architect demoene, men det høres OK ut. Alt er skrevet og spillt inn av meg, på ca 2. timer.

 

http://www.myspace.com/goatisking

7644689[/snapback]

Slett ikke verst! Dette var veldig bra! Gode riff, fint lyddesign! Husker Arcitect ja, det var konge det! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Må si at da jeg så Architect på friendslista så ble oppmerksomheten min trukket dit. Det var noe rart med trommene på Zombie Queen. Men så er jo min oppfatning at drums skal være helt akkustisk uten effekter.

Men ellers så var det bra.

 

Må bare legge til at Architect var jæævlig bra!

Lenke til kommentar

Ahh! gleda meg til og se nytt fra deg :)

Klart vi husker Architect, dere trenger vokalist og penger da kan ikke jeg hjelpe med noe :p

Likte sangene deres veldig godt og har vel egentlig ingen negative ting og komme med, den jeg likte best er Zombie Queen har dog ikke hørt så mye på de ennå siden jeg akuratt så tråden din.

 

Noen mulighet for og laste ned sakene? skjer ikke noe når jeg trykker download :S

 

Lykke til vidre herfra!

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Ahh! gleda meg til og se nytt fra deg :)

Klart vi husker Architect, dere trenger vokalist og penger da kan ikke jeg hjelpe med noe :p

Likte sangene dere veldig godt og har vel egentlig ingen negative ting og komme med, den jeg likte best er Zombie Queen har dog ikke hørt så mye på de ennå siden jeg akuratt så tråden din.

 

Noen mulighet for og laste ned sakene? skjer ikke noe når jeg trykker download :S

 

Lykke til vidre herfra!

7760728[/snapback]

 

Det er bra å høre. Vi kommer med mer snart. Har et Lightning Bolt/Hella/Hard-rock prosjekt på gang også.

 

Låtene kan lastes ned fra www.uhort.no/artist/goat om du vil, men det kommer også en EP i nær fremtid, så fort Frifond får ut fingeren. Da kommer det også en femte låt, og samt litt stemningslyder mellom hver låt. Og selvfølgelig orginalt cover-art av Niv Bavarsky, fra bandet Whirling Dervishes.

 

Skal holde dere oppdatert!

Lenke til kommentar

En liten oppdatering.

 

EP'n er ferdig, ihvertfal låtene.

 

Navnet er 'Obscuro Grooves'.

 

Tracklisting er

 

1. Skeletons - 3:15

2. Zombie Queen - 4:29

3. Day of the Rotten - 3:44

4. My Hand is Copper, My Brow is Lead - 7:16

5. Voodoo Princess Drone - 4:13

 

Har lastet opp 'My Hand is Copper, My Brow is Lead' eksklusivt for dere her på Diskusjon.no :)

 

Last ned her.

Endret av paranoide
Lenke til kommentar

Synest at romstørrelsen/delay på trommene i Zombie Queen var for stor, hører echoet fem, seks ganger, og siden echoet ikke går inn i takten er det bare iriterendes.

 

Syns også at bassen burde dempes en smule, ikke mye siden den er mye av lydbilde, men bitte bitte litt.

 

Stå på, dette liker jeg veldig godt :)

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Da er det nok bare jeg som ikke er fan av slike elementer. Klarer f.eks. ikke å digge Mars Volta. Har prøvd å "høre" meg til det for harde livet tro meg, men blir for spesielt for min del, Har lyst til å like det, alle sier det er så bra så er nok noe ved dem men men (jeg er påvirket av pop:( ).

Circa Survive er det nærmeste Mars Volta jeg klarer å digge.

Endret av maxM
Lenke til kommentar
Da er det nok bare jeg som ikke er fan av slike elementer. Klarer f.eks. ikke å digge Mars Volta. Har prøvd å "høre" meg til det for harde livet tro meg, men blir for spesielt for min del, Har lyst til å like det, alle sier det er så bra så er nok noe ved dem men men (jeg er påvirket av pop:( ).

Circa Survive er det nærmeste Mars Volta jeg klarer å digge.

7837485[/snapback]

 

Nei, men da er det ikke stort mye å gjøre med det. Circa Survive er ikke akkruat lignende Mars Volta, jeg skjønner ikke helt sammenligningen der, but each to his own :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...