Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

Denne tråden startet med at vi diskuterte om henrettelsen av Saddam Hussein. Det endte med at det ble en diskusjon om henrettelse generelt så jeg endret temaet.

 

Her kan dere delta i diskusjonen om henrettelse og si deres meninger om temaet.

 

* Regler:

 

* Ikke kom med unødvendige kommentarer eller usaklige innlegg. I denne tråden skal vi ha kvalitetposter. Jeg vil ikke se poster som f.esk "Jeg er helt enig med deg". Disse postene er helt unødvendig.

 

* Ikke legg ut linker til henrettelse av noen. Slikt vil bli fjernet og reaksjon mot bruker kan bli aktuelt.

Moderator notis (Dotten): Vennligst ikke legg ut link til henrettelsen av Saddam Hussein (eller andre for den saks skyld). Slikt vil bli fjernet og reaksjon mot bruker kan bli aktuelt.

* For å holde orden i tråden så velger jeg å ha en quote regel, så bruk quotingen på en fornuftig måte!

 

* Tråden inneholder en poll, så jeg vil ikke se innlegg som f.eks "Jeg stemte at jeg er mot dødstraff". Skal du si hva du stemte må du begrunne ditt svar hvis du ikke allerede har gjort det i tidligere poster.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd.

 

Det viser kanskje at Irak ikke har kommet så langt med mennskeverd og mennskerettigheter som vi kanskje skulle ha ønsket.

 

Det er dog ikke ofte statsledere får dødsstraff, i moderne tid er det vel bare Ceausescu som jeg kommer på i farten..

7603679[/snapback]

 

Hvor var menneskeverd og menneskerettighet hen når Saddam tok livet av alle de menneskene?

 

Nei la mannen dingle i denne saken, straff som fortjent.

Lenke til kommentar

7603679[/snapback]

Hvor var menneskeverd og menneskerettighet hen når Saddam tok livet av alle de menneskene?

Og det som har skjedd i fortiden rettferdiggjør dødsstraff? Hevne en forbrytelse med en annen forbrytelse? Skal man aldri komme ut av den onde sirkelen?

 

Ingen, selv ikke en statsmakt, skal ha makt eller rett til å bestemme at en annen person ikke skal få leve lenger, uansett hvor godt eller vondt ment det er.

Lenke til kommentar
Blir som Qvisling, man VEIT fyren gjorde noe galt, så lange rettsaker er ikke nødvendig :)

7603736[/snapback]

Rettshjelp regnes som en menneskerett, gjør det ikke? Snakk om dobbeltmoral om man skulle bryte menneskerettighetene mot en person som har brutt menneskerettighetene. Men det er vel i bunn og grunn det man gjør når man tar livet av noen for å ta livet av noen...

Lenke til kommentar
Blir som Qvisling, man VEIT fyren gjorde noe galt, så lange rettsaker er ikke nødvendig :)

7603736[/snapback]

Rettshjelp regnes som en menneskerett, gjør det ikke? Snakk om dobbeltmoral om man skulle bryte menneskerettighetene mot en person som har brutt menneskerettighetene. Men det er vel i bunn og grunn det man gjør når man tar livet av noen for å ta livet av noen...

7603754[/snapback]

 

Javel, så da skal vi la rassehøla leve for å slutte den onde sirkelen og ikke bryte menneskerettighetene.

 

Det stemmer jeg faktisk imot.

Lenke til kommentar
Blir som Qvisling, man VEIT fyren gjorde noe galt, så lange rettsaker er ikke nødvendig :)

7603736[/snapback]

Rettshjelp regnes som en menneskerett, gjør det ikke? Snakk om dobbeltmoral om man skulle bryte menneskerettighetene mot en person som har brutt menneskerettighetene. Men det er vel i bunn og grunn det man gjør når man tar livet av noen for å ta livet av noen...

7603754[/snapback]

 

Javel, så da skal vi la rassehøla leve for å slutte den onde sirkelen og ikke bryte menneskerettighetene.

 

Det stemmer jeg faktisk imot.

7603773[/snapback]

Øye for øye, tann for tann - da ville menneskeheten ende opp som en gjeng blinde tullinger som kun spiser grøt. Jeg synes det blir for dumt å drepe noen som straff for å drepe noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...