Gå til innhold

Alt er utspilt, musikktips? (Gjerne blues / rock)


-Teddy-

Anbefalte innlegg

All musikken min er utspilt, og det har den vært en god stund.

 

Liker blues og rock, noe pop. Ellers er det også mange unntak. Går mye i Santana, eldre Eric Clapton låter, Dire Straits, noe Johnny Cash, The Shadows har endel gode låter, AC/DC (det "hardeste" jeg liker av musikk, noe mer blir for mye), Lynyrd Skynyrd. Hørte mye på Yello før.

 

Kan ikke fordra mesteparten av norsk rap, metal og andre "harde" musikksjangre, langtrekkelige og kjedelige sanger uten noe "sving" over. Sjeldent tekno og trance slår an.

 

Noen tips til musikk jeg kan like, eller nye album av de jeg allerede liker å høre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler disse store.

Gov't Mule og Warren Haynes - Bluesrock, knallbra. En av verdens beste gitarister, spilt sammens med Allman, jamband.

Joe Bonnamassa - Denne her karen er på slutten av 20 årene og spiller gitar som Steve Ray Vaugan.

George Thorogood - Heftig Bluesrock, ganske kjent i europa også

Pish - Utrolig fett, Usa stopper opp når han opptrer.

Allman Brothers Band ser jeg er nevnt - Meget bra.

Barefoot Servants - Bluesrock som svinger.

Doyle Bramhall II & Smokestack - Han som spiller gitar på "In The Flesh" med Roger Waters, meget bra. Er en gud på gitar.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Du har helt sikkert hørt det meste, men Pink Floyd kan vel anbefales?

7312372[/snapback]

:no:

 

______

 

Kings of Convenience

7312478[/snapback]

Ikke hør på jernlovs anbefalinger, -Teddy-. Han misliker Pink Floyd, og kan derfor ikke vite om Pink Floyd kan anbefales til deg eller ikke. Svært useriøst i grunn.

 

Hvis du liker musikk som er original og annerledes og som ikke er laget etter oppskrift men som inneholder masse proggresjon, liker luftige gitarsoloer og/eller psykedelisk hardrock, da er Pink Floyd noe for deg.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Du har helt sikkert hørt det meste, men Pink Floyd kan vel anbefales?

7312372[/snapback]

:no:

 

______

 

Kings of Convenience

7312478[/snapback]

Ikke hør på jernlovs anbefalinger, -Teddy-. Han misliker Pink Floyd, og kan derfor ikke vite om Pink Floyd kan anbefales til deg eller ikke. Svært useriøst i grunn.

 

Hvis du liker musikk som er original og annerledes og som ikke er laget etter oppskrift men som inneholder masse proggresjon, liker luftige gitarsoloer og/eller psykedelisk hardrock, da er Pink Floyd noe for deg.

7318210[/snapback]

Så man må like noe for å anbefalle noe? Kan vries til:Så en lege gå på de og de tablettene for å anbefalle en pasient de og de tablettene mot en sykdom. Ok.

 

Med andre ord, jeg vet åssen PF er, så kan tenke meg fram til om det vil være noe for dette mennesket utifra andre artister han nevner.

 

Hvis du liker musikk som er kjedelig og som er laget etter oppskrift men som inneholder apeskrik og klingring av penger, liker gitarsoloer som man ikke legger merke til engang og/eller psykedelisk skrot, da er Pink Floyd noe for deg.

Lenke til kommentar

Alt jeg sier er at du ikke er den rette til å si at Pink Floyd er en dårlig anbefaling til trådstarter her.

 

Hvis noen som aldri har sett en tarantino-film spør om anbefalinger, og en person som hater tarantino sier "vil ikke anbefale deg å se noen av dem. de er dårlige alle sammen", vil du kalle det en kompetent anbefaling?

 

Denne diskusjonen har du tapt, så ikke gidd å komme med flere tåpelige utsagn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...