Gå til innhold

Glint sin anbefalingstråd


Acrid

Anbefalte innlegg

Jaggu!

 

I denne tråden kommer selveste Glintern til å presentere, mer eller mindre kjapt, musikk for denne gemene hopen som DU er en sørgelig liten del av, din pjask. Kommer nok til å gå mest i diverse former for metal, samt en del drone, ambient, ymse rock, japansk pedopop og andre godsaker. Wahoo!

 

Jeg begynner med Drastus. Et fransk enmannsband. Her er det snakk om black metal med en fot innenfor drone-sjangeren. Det er monotont, repetitivt og trøkker som bare juling. Heftig!

 

roarslpt.jpg

 

SaMpLE lol

 

Og jeg må også nok en gang(?) si litt om Slomo, som har gitt oss årets deiligste drone-plate...nemlig "The Creep". En timeslang sonisk blowjob.

 

slomothecreeppo9.jpg

 

Smakebit på denne herligheten: http://soundsofslomo.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drastus virket jævlig fett! *skjekke ut mer*

 

Finner ikke noe lyd på siden til Slomo, men mener å huske at du har linket til det før, og da hørte jeg, var stemningsfullt og creepy, men savnet litt, ehm, trøkk og fart, kanskje da spesielt i (fraværet av?) trommene. Forøvrig jævlig fett cover.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Also known as drone metal, drone doom is a genre which is even more minimalistic and inaccessible than funeral doom. Generally influenced by noise and ambient music, the music often mainly consists of distorted downtuned guitars and bass, usually with lots of reverb applied to the final mix, with clear (melodic) themes being a rarity. Drone doom tracks are generally long, with typical drone tracks lasting between ten and thirty minutes; some drone doom releases even consist of only one album-long track, an example of this being Sun Baked Snow Cave, a collaboration between Boris and Merzbow which clocks in at 62 minutes. Vocals and even drums are often absent, and the music often lacks any beat or rhythm in the traditional sense. Like funeral doom, drone doom typically emphasizes despair and emptiness, although apocalyptic and cryptic themes are also common. Innovator Stephen O'Malley, heavily influenced by Earth, can be largely credited with the creation of drone doom as a recognised subgenre, being or having been involved with seminal acts such as Burning Witch and Sunn O))). Sunn O))) and their predecessor Earth can be considered the two most influential bands of the genre.

 

Vil tro det er noe slik. Stemte ganske bra med det jeg hørte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...