Gå til innhold

Dette er lanseringsspillene til Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skuffende liste i mine øyne. Elebits og Trauma Center var to titler jeg kunne tenkt meg.

 

Savner også Wario Ware på den lista. Wario har 4.kvartal i år som slippdato her på gamer.no.

 

Hvis ikke noen av eletrokjedene har et fantastisk launchtilbud på Wii tror jeg nok jeg venter til nærmere mars/april. Da er det nok litt flere spill å velge blant.

Lenke til kommentar

For meg (og min lommebok) virker det som om det er mer enn nok gromsaker til norsk lansering...

 

Men er wii sonefri? Hadde i utganspunktet tenkt til å kjøpe en her i japan med meg hjem, men nå hørte jeg plutselig noe om at den ikke skulle være helt åpen likevel... noen som kan betrygge meg?

Lenke til kommentar

@tci vc lista for europa er som følger:

Virtual Console games available in December 2006

 

NES: Baseball, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Ice Hockey, Mario Bros., Pinball, Soccer, Solomon’s Key (Tecmo), Tennis, The Legend of Zelda, Urban Champion, Wario’s Woods.

 

SNES: Donkey Kong Country, F-Zero, SimCity

 

N64: Super Mario 64

 

SEGA MEGA DRIVE: Sonic the Hedgehog, Altered Beast, Golden Axe, Columns, Gunstar Heroes, Ecco the Dolphin, Space Harrier II, Toe Jam & Earl, Ristar, Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine

 

Turbografx (PC Engine): Bonk’s Adventure, Super Star Soldier, Victory Run, Bomberman’93, Dungeon Explorer

 

link: http://www.cubed3.com/news/6241/1/Nintendo...Console_Details

Lenke til kommentar
Wii er nok ikke sonefri.

 

For meg er det litt surt at Excite Truck ikke blir å se på lanseringsdagen. Ser at den har blitt flyttet til 2007 i Europa. Nå venter jeg egentlig mest på hvordan VC-listen for Europa blir.

7198131[/snapback]

 

Ja, jeg hadde også gledet meg til Excite Truck.. jaja for kose meg med Zelda og red steel da :)

Lenke til kommentar
Hva er prisen på selve konsollen egentlig? Dvs. veiledende. Og prisen på spillene?

7199631[/snapback]

Jeg tror veiledende pris ligger på 2495 om jeg ikke tar helt feil. Det er hvertfall det de aller fleste nettbutikker selger den for. Noen nettbutikker selger WII for 2400 og kanskje mindre enn det. Men alt i alt er det ikke store forskjellene. De spillene som er lagt ut på komplett går for mellom 600 og 500. Altså meget skuffende priser da Nintendo sa at spillene kom til å bli billigere.

 

Men man får håpe det bedrer seg litt etterhvert. Jeg skal nå uansett kun ha Twilight Princess til lansering U+ en Wii såklart). Andre spill får vente.

Lenke til kommentar

Nå skal det jo nevnes at prisene ikke har blitt satt fra leverandørene enda, så alle priser i nettbutikker i Norge er kun spekulative og satt fra butikkens side slik at de ikke taper penger. Det eneste offesielle som er kommet, er priser i £ og €. Konsollen skal koste £179 eller €249, og spillene skal ligge på £35 til £39. Man kan da anta at Elkjøp m.f. klarer å presse prisen på konsollen ned til rundt 2000-merket. Men prisen på spillene er jeg redd for at kommer til å ligge på Xbox 360-nivå... Hvilket selvfølgelig er skuffende, ut ifra hva Nintendo tidligere har sagt.

Lenke til kommentar
Vet vi foresten hvilken farger på  konsollen som vil være tilgjengelig ved lansering?

 

Har ikke noe lyst på en hvit Wii, men heller den grønne eller røde utgaven.

7198203[/snapback]

Bare hvit med det første. Flere farger vil nok ikke bli annonsert før neste år tenker jeg.

Lenke til kommentar
noen som har noe info om dragonball spillet? kamp spill med de kontrollene kan ikke være annet enn morro. Ble skuffet når jeg ikke så det. det skal lanseres i europa?

7202970[/snapback]

Denne snutten hos GameTrailers (evt. i HD hvis du har rask linje) fikk ihvertfall meg til å få øynene opp for dette spillet.

7203136[/snapback]

 

 

Ja ganske innovativt hva de gjør med kontrollene. kan jo ikke si sikkert hvor bra det faktisk vil virke før en får prøvd det. Dette spillet og Zelda er eneste grunnen til at jeg kjøper meg wii foreløpig. Hvertfall av de første spillene. Norge/Europa har vært ganske sløve på å gi ut den type (Japanske spill). Som dragon quest serien og lignende. Hvis dette faktisk er det som skjer med dette også tenker jeg på å kjøpe meg den amerikanske versjonen. Har du hørt om noen andre kamp spill til wii? Er jo utorlig bra muligheter for dette, med disse kontrollene. Eneste jeg har hørt om er super smash, kan tenke meg å prøve det også uten at jeg tror kontrollene kan brukes til så mye der annet enn å hoppe:)

 

Edit: Noe jeg la merke til var at atari Gir ut 2 spill i norge som ikke gis ut i USA med det første men ikke dragonball z. Mulig nDragonball Z budokai (1) ikke solgte så bra i europa:/

Endret av dolemite
Lenke til kommentar
Jeg tror veiledende pris ligger på 2495 om jeg ikke tar helt feil. Det er hvertfall det de aller fleste nettbutikker selger den for. Noen nettbutikker selger WII for 2400 og kanskje mindre enn det. Men alt i alt er det ikke store forskjellene. De spillene som er lagt ut på komplett går for mellom 600 og 500. Altså meget skuffende priser da Nintendo sa at spillene kom til å bli billigere.

7202059[/snapback]

Nintendo har aldri sagt at spillene kom til å bli billigere, de har bare snakket om å holde kostnadene nede. Jeg ser at spillene ligger og duver mellom fem og seks hundre hos komplett, og vil i grunn kalle det helt OK. Veiledende pris for nye GameCube-spill var nesten uten unntak 600, så 500-600 er vel i så måte en forbedring.

 

Ellers synes jeg det er leit at Europa komer i siste rekke igjen, men det er 26 markeder eller noe slikt ting skal tilpasses for, mens USA kun er ett. Likevel kan jeg ikke annet enn å lure på om det beste er å kjøpe en amerikansk Wii først som sist.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...