Gå til innhold

Dette er lanseringsspillene til Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nintendo har aldri sagt at spillene kom til å bli billigere

7214869[/snapback]

Nja, jeg mener da å huske at de sa at deres egne spill vile ligge under PS3/360 i pris f.eks.

7215167[/snapback]

Veiledende pris for PS3/360-spill vil vel være fra 600 kroner og oppover. Uansett tipper jeg uttalelsene kom i forbindelse med de amerikanske prisene mer enn de europeiske. Her i Norge blir vi stort sett alltid avkrevd mer enn andre steder, men i statene ligger Wii-spillene stort sett rundt 50-dollars-merket, mens 360-spillene har veiledende utsalgspris på 60 dollar. Ingen enorm forskjell, men jeg synes ikke akkurat Nintendo har vært uærlige heller i dette spørsmålet.

 

Noe ganske annet er vel hva de kunne tjent på å kutte kostnader i alle mellomledd, og lansert spill til en generell pris på 30 dollar/400 kroner eller deromkring. Jeg tror kanskje det kunne gagnet dem vel så mye som den økte profitten de får på å beholde dagens nivå.

 

I alle tilfelle er det jo ikke akkurat kun Nintendo som setter prisene på spillene, tredjepartene er i stor grad med.

Lenke til kommentar
Nintendo har aldri sagt at spillene kom til å bli billigere

7214869[/snapback]

Det er ikke sant. De sa de ville at first party spill skulle ligge litt lavere enn 360/PS3 spill. Dessuten sa de at de ønsket at spillene skulle holde prisen lenger og ikke dale etterhvert, for da venter bare folk med å kjøpe til spillene er blitt billigere. Dette ville Nintendo forhindre ved å sette en lavere pris i utgangspunktet og så holde fast ved denne. Skal se om jeg klarer å finne kilde litt etterhvert, men jeg leste det på GamesIndustry.biz.

 

Edit: Her var et par linker: Om lavere priser og om ikke prisreduksjon.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

ikke helt tråden for dette spørsmålet, men har litt sammenhang. Hva trengs egentlig for en amerikansk maskin? Og hva ligger det på per dags dato? De har i mine øyne valgt å satse på et yngre marked i norge:/

 

Edit Kan slettes, har startet et topic på spørsmål og svar - konsoll.

Endret av dolemite
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...