Gå til innhold

AMD kutter i prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Det vil si at Athlon64 3800+ går ned fra 749 til ca 723kr og at FX-62 går ned fra 6495 til ca 5599kr.

 

FX-62 har nå en veiledende pris i USA på 827$ og en pris i norge på 6495kr. En omregningsfaktor på 7,85. 3800+ har på sin side en veiledende pris på 112$ og har en omregningsfaktor på 6,69.

 

Ellers så er det litt rart at de priser Athlon64 3800+ (2,4GHz, 512kiB L2) og Sempron 3800+ (2,0GHz, 256KiB L2) likt. Kanskje de har planer om å fase ut enkeltkjerne Athlon64-serien til fordel for Sempron?

Lenke til kommentar

Hvis man skal kjøpe nytt så kan det være både billigere og enklere å kjøpe noe mes sokkel AM2 nå. Sokkel 939 er jo på vei ut og det samme er DDR-ram. Dermed gjør man det vanskelig for seg om PCen noen gang skal oppgraderes hvis man velger sokkel 939. En annen ting er at tilgjengeligheten på sokkel 939-prosessorer er ganske dårlig. DDR2-minne er noe billigere enn DDR, men det motvirkes av at hovedkortene til DDR2 er noe dyrere.

Lenke til kommentar

Helt klart, helt klart, det er jeg enig med deg i!!

 

Men jeg så for meg billig-billig PC på stående fot. -men i forhold til oppgradering, så er det jo alltid hva som er tilgjengelig og vil være det i tiden fremover som er mest interessant. Og i forhold til AM2, så kommer AM2+ til neste høst, og da har vi det vel gående igjen med AM2+ kompatible HK, CPUer osv. Men DDR2 RAM vil jo fortsatt være det man benytter seg av.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer det du sier der Simen1. Uansett, sitter jeg enda på et 939 kort inntil videre, så det er jo kjekt for meg å kunne "kaste bort" noen kroner på en billig CPU enda. Så lenge det varer.

 

Men jeg har helt klart AM2+ i siktemidlene eller Quadro fra Intel. Det komer an på hva som er det beste kjøpet om ett år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...