Gå til innhold

Får vi nokonsinne ein ny T68?


LMH

Anbefalte innlegg

Heihei :)

 

First thing first, eg har vore litt vekke fra mobilverdenen ei god stund så er ganske lite oppdatert, eg har derfor ikkje stor peiling på mange nye navn og kodenavn på mobilar.

 

Men til saken.. Huskar godt då eg skulle ha min T68, ikkje minst alle ryktene før telefonen kom, og alt slitet med å få tak i den raskast mogleg når den vart lansert. Telefonen var jo fantastisk, med fargeskjerm og alt. Fin var den og, liten og nett. Den var faktisk IMO den finaste og "beste" telefonen å få tak i. Den var perfekt!

 

Etter T68 vart det T610, og så K700, og har no hatt W900i ca eit år, som i og for seg er ein veldig god telefon. MEN.. eg er litt lei. W900 ER veldig stor og har aldri hatt samme "wow" følelsen som min gamle T68 hadde. T610 og K700 fekk heller aldri den samme betydninga, dei vart litt.. kjedelige.

 

Det var ikkje berre telefonen (T68) som var super heller. Heile settingen passa på ein måte perfekt. Ericsson holdt på å bli eitt med Sony, men var fortsatt ein "underdog" (dei er ikkje akkurat størst i dag heller, såpass veit eg, men her i Norge har dei jo blitt vesentleg meir populære). Så plutseleg kjem den vesle tingen med eit flott design og herleg teknologi som skal konkurrere mot 8310 fra Nokia, og (såvidt eg har skjønt) klarte det rimelig bra. Etter kvart som SE vart meir populære følte eg at den gode "Ericsson følelsen" forsvann sakte men sikkert, at dei ikkje lenger pressar sitt ytterste for å lage like gode telefonar.

 

Det kan vere at eg er i overkant nostalgisk akkurat no (såg nettopp på mine gode gamle T28 og T68), men likevel, kjem det nokonsinne ein ny T68? Den treng absolutt ikkje å vere frå SE. Det må vere klart. Gjerne eit firma som er i samme posisjon som Ericsson var i. Sjølv om det kanskje er for mykje å be om.

 

Har ein følelse av at telefonane som har "alt" i dag berre blir større, eller i alle fall, dei er større enn dei fleste andre. Telefonane som derimot er små og sexy har som regel vesentlege manglar. Fins det ikkje ei god blandig?

 

Den nærmaste (og forsåvidt nesten den einaste som eg har studert noko særleg) telefonen eg har funne er kanskje N95, men den har likevel sine manglar. Designet er eg heller ikkje så veldig begeistra for. No etter W900 vil eg helst ha ein meir "vanleg" mobil.

 

Det her vart litt langt.. men kort sagt.. kjem det ikkje ein ny T68? Ein ny perfekt telefon? Og får vi nokonsinne sjå ein ny T28 igjen?

 

Så mange spørsmål.. så få telefonar..

Endret av Lord_Lars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde lagt fra den følelsen selv. T68 er en av flere grunner til at jeg gikk over til Nokia i mange mange år. T68 er den telefonen jeg og flere av mine venner har hatt mest problemer med. Og når jeg tenker på T68 tenker jeg automatisk joystick. Alle jeg kjente som hadde den telefonen fikk før eller senere problemer med joysticken. Hadde selv 2 stk. Begge fikk problemer med joysticken.

 

Men med tanke på "følelsen" så har jeg den følelsen for alle telefoner jeg har hatt. Leser om dem, gleder meg, snakker om den osv, pluss går i butikken og hører daglig i ukene før den kommer, om den er kommet osv. Men nå er min følelse for teknologien inne i telefonen og ikke utseende. Jeg syns faktisk telefonene kunne vært større enn i dag, større skjerm hadde f.eks ikke skadet syns no jeg.

Lenke til kommentar
Jeg hadde min i ca 2 år... T68i.. Jeg hadde aldri problemer med joysticken..

 

(spørs litt hvordan bruken er og, sånn er det jo med alle telefoner)

7125447[/snapback]

 

Skal godt gjøres at alle behandlet telefonen dårlig. Jeg gjorde d aldri, og fikk det igjen på garantien begge gangene. Feil på telefonen. Butikken fortalte også at dette var et stort problem for dem.

Lenke til kommentar

Husker godt min t68i , den var som det fineste smykke. en helt fantastisk telefon. Selv om jeg har besitet noe av det beste av det beste så kommer jeg aldri til å glemme min t68i

Fra den dagen var liksom sony ercson telefonen(merket) i mitt hjerte etter noen mislykkede forsøk med nokia.....aldri mere nokia sa jeg, men var alikevel dum nok til å havne på n80....den er jeg kvitt og htc jeg digger for tiden :cool:

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri selve telefonen, men det er ikke noen annen telefon jeg har sett mens jeg har hatt telefon jeg har hatt så inderlig lyst på som den. De folka som fikk seg den (da gikk vel jeg i 1ste på videregående) ble jo nærmest sett på som guder :p

 

Det er sant som trådstarter sier. Jeg har heller ikke den følelsen med telefoner som kommer i dag, at de er noe jeg virkelig har lyst på. Selv f.eks den nye N80 med wi-fi har jo alt man kan drømme om, men likevel så er det en stor jævla KLUMP, samme med N93. SE har k800i, men det eneste spesielle med den er jo 3,2 MP kamera. Da T68i kom var det jo liksom en telefon som overgikk nesten alt annet vi hadde sett før. Og noen hardcore folk kjøpte til og med det stygge kameraet man kunne feste under telefonen :p Det var liksom ikke noe annet valg hvis man skulle ha top of the top, T68i var det heiteste man fikk tak i da den kom.

 

Men sånn er ingen telefoner nå til dags. Vi hører en sjelden gang om noe greier samsung etc. lager nede i asia, som har spesifikasjoner som for oss her i nord er helt usannsynlige, men som aldri kommer hit. (Eneste unntak: Xcute). Men får håpe det blir mer spennende når Nokia lanserer GPS telefonene sine ;)

Lenke til kommentar

Må nok hive meg med i denne tråden jeg også. Godt å se at det ikke bare er jeg som har et meget spesielt forhold til min gamle t68i.

jeg har hatt en del telefoner etter den tid, men som også tråd starter nevner så har ingen telefoner etter den skapt samme følelse som T68i gjorde. Jeg hadde Communicam og radio som jeg koblet til. Telefonen var alt en trengte og enda mer. og det at dette var en av de første telefonene med fargeskjerm gjorde ikke stasen mindre.

 

En stund etter ble T610 lansert og jeg måtte da selvfølgelig skifte over til den i håp om at den skulle skape den samme gleden og lykkefølelsen som T68i gjorde. Men jeg må faktisk si at jeg var skuffet. Communicam som jeg brukte til t68i var faktisk mye bedre enn det kameraet som var integrert i t610.

 

Jeg håper at Sony Ericsson vil komme med en ny versjon av T68i, og for meg er det da veldig viktig at den har samme utseendet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...