Gå til innhold

Test: IP-telefoni på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både vanlig N80, N93 og N91 (tror jeg) har støtte for SIP på nøyaktig samme måte som N80IE. Men de er visst forsvunnet fra den listen....

 

Det som er forskjellen er at N80IE har VoIP klient ut av boksen.

7062355[/snapback]

 

Så med en vanlig N80, kan man altså også benytte IP-telefoni? Artig, dama har jo en N80, så det hadde kanskje vært gøy å prøvd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig med N80 enda, det finnes ikke et eneste voip klient til sip. Det ryktes at det er en ny firmware versjon (5.x) som kommer til n80 som har innebygget voip (om ca 2 uker).

 

Men er det noen andre leverandører som finnes i norge, jeg sysnes engentlig det er litt dyrt å betale 150kr ekstra per månde i tilleg til mobil abonomang. Jeg hadde hovedsakelig brukt voip til å til utlandet og har ikke stor bruk for gratis norges takst.

 

m.v.h.

 

René

Lenke til kommentar

Om man vil komme unna problemet med at den ikke bruker wlanet som er i nærheten (eks. på jobb i artikelen) kan man installerere smartroaming klienten fra smartroaming.com. Den gjør at man bruker det nettet som er i nærheten, men pass på så den ikke er satt opp til å bruke 3G nettet om du ikke har fastpris på datatrafikk.. det kan bli dyrt. Er ikke helt sikker på hvordan datatrafikk betales i dag, men om det er per MB så har du ikke lyst til å ringe over 3G.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...