Gå til innhold

LimeWire slår tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I sitt motsøksmål mener LimeWire at plateselskapene driver sitt eget distribusjonsnettverk for musikk, og hindrer andre i å gjøre noe lignende ved å saksøke LimeWire.

Det verste er jo at dette ikke en gang stemmer. Plateselskapene dreper all musikkdistribusjon på nettet uten å tilby noe alternativ selv. Hadde de enda hatt et godt alternativt nettverk der man enkelt kunne kjøpt lovlig musikk hadde saken vært en annen, men de dreper både konkurranse og utviklingen generelt slik som de holder på.

 

iTunes er det nærmeste man kommer, men dette er ikke noe plateselskapene selv har kommet opp med og det er fortsatt ikke slik at man får tak i musikk fra alle plateselskaper der, slik som tilfellet f.eks. er med CD-er.

 

Heia LimeWire! Jeg bruker ikke programmet lenger selv, men jeg håper de kan vinne denne saken. Anbefalt lesning i denne sammenheng er How Bob the millionaire became a pirate.

Endret av asbjornu
Lenke til kommentar
I sitt motsøksmål mener LimeWire at plateselskapene driver sitt eget distribusjonsnettverk for musikk, og hindrer andre i å gjøre noe lignende ved å saksøke LimeWire.

Det verste er jo at dette ikke en gang stemmer. Plateselskapene dreper all musikkdistribusjon på nettet uten å tilby noe alternativ selv. Hadde de enda hatt et godt alternativt nettverk der man enkelt kunne kjøpt lovlig musikk hadde saken vært en annen, men de dreper både konkurranse og utviklingen generelt slik som de holder på.

 

iTunes er det nærmeste man kommer, men dette er ikke noe plateselskapene selv har kommet opp med og det er fortsatt ikke slik at man får tak i musikk fra alle plateselskaper der, slik som tilfellet f.eks. er med CD-er.

6950009[/snapback]

kjøper en fra de som er på nett nå som iTunes og slikt, kan man bare spille av musikken på bestemte avspillere. Hvem vil dette?

Blir jo akkurat som om man måtte ha flere forskjellige DVD spillere i stua, for filmer fra forskjellige firmaer støtter bare det og det merket av DVD spillere...

Lenke til kommentar

Tror lw får penge støtte fra selskaper. Tenker bare det at ett kanadisk plateselskap har betalt bøter og mere til for de som har blitt dømt for piratkopiert musikk :)

 

Samt er flere rike folk for pirat kopiering

Bill gates har til og med ment at fålk burde få dele ting samt at han selv laster ned og han mener det ikke er stjeling :)

 

Så kansje ikke denne gang...

Lenke til kommentar

Det er altfor mye logikk i innlegget ditt Brusfantomet, du må skjønne at RIAA opererer med helt andre tankerekker enn det som er menneskelig normalt. Hvis jeg ikke husker helt feil så har de konstruert en gigantisk statue av en dollarseddel som de danser rundt mens de chanter og lytter til statuen for råd om hvem de skal saksøke.

Lenke til kommentar
Det er altfor mye logikk i innlegget ditt Brusfantomet, du må skjønne at RIAA opererer med helt andre tankerekker enn det som er menneskelig normalt. Hvis jeg ikke husker helt feil så har de konstruert en gigantisk statue av en dollarseddel som de danser rundt mens de chanter og lytter til statuen for råd om hvem de skal saksøke.

6954195[/snapback]

 

:D

faen nå må jeg gå til sengs med det bildet i hue

Lenke til kommentar
Jiiihaaa... FIGHT! :p

Denne gangen tror jeg faktisk LimeWire kommer seirende ut...

Selv om oddsen kanskje er rundt 0 :D

6949699[/snapback]

 

Om oddsen er 0, vil det si at man får igjen 0 kr om man satser på noe, det vil si at den som setter oddsen er så sikker på at det vil skje at han heller vil ha penger enn å gi ut om noen vinner. Dermed er sjansen veldig stor. Jeg tror det du leter etter er å si at sjansen er rundt 0, noe som vil medføre at oddsen er rimelig høy.

Lenke til kommentar
Det er altfor mye logikk i innlegget ditt Brusfantomet, du må skjønne at RIAA opererer med helt andre tankerekker enn det som er menneskelig normalt. Hvis jeg ikke husker helt feil så har de konstruert en gigantisk statue av en dollarseddel som de danser rundt mens de chanter og lytter til statuen for råd om hvem de skal saksøke.

6954195[/snapback]

 

hmm, du har et poeng der. Men det hadde vært underholdene og se en RIAA vs MS runde i retten da.

Lenke til kommentar
Plateselskapene dreper all musikkdistribusjon på nettet uten å tilby noe alternativ selv. Hadde de enda hatt et godt alternativt nettverk der man enkelt kunne kjøpt lovlig musikk hadde saken vært en annen, men de dreper både konkurranse og utviklingen generelt slik som de holder på.

 

 

Ett av sikkert mange flere alternativ:

www.virgindigital.com

 

fra velkjente Virgin records

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...