Gå til innhold

Førsteinntrykk av Gothic 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savnet litt noen paralleller til andre spill her, slik at jeg lettere kunne se for meg hva som gjør dette mer\mindre interessant enn andre.

 

Synes f.eks. at etter dette førsteintrykket å dømme virker det fryktelig likt Oblivion. Men det skal legges til at jeg ikke har spilt noe i Gothic serien tidligere, men allkevel er det vel ikke gothic spillere dere lager artikkelen for....

 

God artikkel ellers sett!

Lenke til kommentar
Ligner vel mye på Oblivion slik det blir beskrevet i artikkelen. Ser ganske likt ut og man har forskjellige valg m.h.t. rykte med forskjellige raser, exp, quests osv.

 

;>

6942047[/snapback]

 

Ligner vel mer på gothic2 :D

 

Er truende til å begå lovbrudd for å få nok penger til en ny pc når dette spillet kommer :devil: Kan de ikke for guds skyld lanserer tastatur og mus til 360 og ps3 og porte dette spillet på en av (eller begge) disse platformene :yes:

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Ugh. Beklager Mikael, men syntes ikke helt at skrivestilen din holder trinn med resten av Gamer.no. Gledet meg en del til denne sniktitten, men ble ikke akkurat revet med. Du bruker for få ord og du burde prøvd å nevnt Oblivion for likheter/ulikheter. Du beskriver også ting som vi alle forventer å finne i et hvert rollespill og jeg hadde heller likt å sett en sniktitt om hva som gjør G3 unikt. Prøv også å eksprimentere litt mer med ordspill så tror jeg du kan få ut noen bedre tekster senere.

 

(Forsøk på konstruktiv kritikk godtatt? :innocent: )

 

Ellers ser jeg litt mer lengtende frem til G3 nå enn tidligere. Jeg klarte ikke spille mer enn noen timer G2 før combat-systemet gjorde at hele opplevelsen gikk i dass. Håper dumbifiseringen gjør dette spillbart...

Lenke til kommentar
Ugh. Beklager Mikael, men syntes ikke helt at skrivestilen din holder trinn med resten av Gamer.no. Gledet meg en del til denne sniktitten, men ble ikke akkurat revet med. Du bruker for få ord og du burde prøvd å nevnt Oblivion for likheter/ulikheter. Du beskriver også ting som vi alle forventer å finne i et hvert rollespill og jeg hadde heller likt å sett en sniktitt om hva som gjør G3 unikt. Prøv også å eksprimentere litt mer med ordspill så tror jeg du kan få ut noen bedre tekster senere.

 

(Forsøk på konstruktiv kritikk godtatt? :innocent: )

 

Ellers ser jeg litt mer lengtende frem til G3 nå enn tidligere. Jeg klarte ikke spille mer enn noen timer G2 før combat-systemet gjorde at hele opplevelsen gikk i dass. Håper dumbifiseringen gjør dette spillbart...

6942438[/snapback]

Hei. Takk for tilbakemeldingen.

 

Baserer kritikken din seg på denne artikkelen, eller på det øvrige jeg har skrevet her også?

 

Angående ordspill: disse er fine å bruke når de fremmer den språklige fremstillingen, men ikke når de brukes kun for ordspillets skyld alene. Her forsøker jeg å være forsiktig, kanskje jeg var for forsiktig denne gangen?

 

Når det gjelder denne artikkelen, er det ikke en detaljert sniktitt. Det er et spontant førsteinntrykk, som baserer seg på kortere tids spilling av en uferdig kode. Jeg kunne gjerne sammenlignet enda mer med andre spill - men jeg ville rette fokus så mye som mulig på min umiddelbare opplevelse av Gothic 3.

 

Den dagen omtalen kommer, vil selvsagt slike sammenligninger bli enda mer aktuelle. Det jeg opplever som unikt etter noen timer i Myrtana, er først og fremst hvor levende verdenen er - noe jeg forsåvidt nevner i førsteinntrykket. Også her vil det komme mer i en omtale.

 

Ellers håper jeg noen får litt ut av dette førsteinntrykket, hvis ikke har jeg åpenbart feilet som formidler.

Lenke til kommentar

Synes førsteintrykket var ok jeg, forventer selvfølgelig en mye mer detaljert presentasjon når selve omtalen kommer, men det sier seg selv.

 

Ellers lurte jeg på om det er noen som vet maskinkravene til dette spillet? Jeg har en AMD64 3000+, 2GB Ram, Geforce7800 GS. Vil dette holde, eller trekker prosessoren for mye ned? :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Minimum:

 

* Processor AMD/P4 2 GHz or equivalent

* 1024 MB RAM

* Direct3D compatible graphics card with at least 128MB and Shader Model 1.4

 

Optimum:

 

* Processor AMD/P4 3 GHz or equivalent

* 1.5 GB RAM

* ATI X1600 / Geforce 6800 or better, at least 256 MB

 

Others:

 

* 4,6 GB available fixed-disk storage

* DirectX 9.0c (included)

* DirectX 8.1-compatible sound card

* Windows 2000/XP/XP64

* DVD-Drive

Lenke til kommentar
Ligner vel mye på Oblivion slik det blir beskrevet i artikkelen. Ser ganske likt ut og man har forskjellige valg m.h.t. rykte med forskjellige raser, exp, quests osv.

 

;>

6942047[/snapback]

 

Nei, som andre også har sagt, så ligner det på Gothic 2, fordi alt dette var også der, som kom ut 3 år før Oblivion.

 

Dere som mener han burde snakket mer om Oblivion i en sniktitt på Gothic 3, er helt bak mål, at Oblivion blir nevnt en gang, er en gang for mye. Skal man trekke paralleler så får man gjøre det til 2'ern. Men jeg kan godt skjønne at dere som tror Oblivion fant opp kruttet føler det annerledes...

 

Forøvrig, til deg som skrev artikkelen, bugs/feil/mangler, skal ikke nevnes i det hele tatt i en sniktitt fordi du har tross alt et produkt i hendene som ikke er ferdig, så det sier seg selv at slike ting er tilstede, og ved å nevne det gir du spillet et dårlig rykte selv før den ferdige versjonen er i butikken.

 

Det samme gjelder det du skrev om at spillet hakker når du satt alt på max, spill blir som regel ikke optimalisert før helt mot slutten av utviklingen, og når du i tillegg legger til at du har en bra maskin, men du skriver ikke engang noe om hvilke spesifikasjoner du har, så vil folk anta at du har en veldig bra maskin, og at selv det ikke holder for dette spillet.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Dere som mener han burde snakket mer om Oblivion i en sniktitt på Gothic 3, er helt bak mål, at Oblivion blir nevnt en gang, er en gang for mye. Skal man trekke paralleler så får man gjøre det til 2'ern. Men jeg kan godt skjønne at dere som tror Oblivion fant opp kruttet føler det annerledes...

 

6943352[/snapback]

 

I second that! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil igjen gjøre oppmerksom på at dette ikke er en sniktitt, men et førsteinntrykk av en nesten ferdig kode - ja, det som egentlig skulle være anmeldereksemplaret. Dessuten nevner jeg flere ganger i artikkelen at koden er inne for feilkorrigering, og at dette trolig gjør at vi slipper de fleste feilene i den ferdige utgaven.

 

I sniktitter forsøker vi derimot alltid å være varsomme med å nevne åpenbare feil. Hvis vi nevner dem gjør vi det ettertrykkelig klart at det er snakk om en uferdig kode, og da er det som regel i håp om at utgiver eller utvikler leser teksten vår.

Lenke til kommentar

Sant det, men det er fremdeles et uferdig produkt, og det er lite vits å gi spillet et dårlig rykte basert på noe som ikke er ferdig.

 

Alt dette krever selvsagt sin mann, eller rettere sagt maskin. På de høyeste grafiske innstillingene opplever i hvert fall jeg relativt mye hakking, og min maskin er ikke direkte veik.

 

Og hva er vitsen med å slenge ut denne kommentaren når spillet ikke er ferdig optimalisert enda? Dessuten, "ikke direkte veik", etterlater mildt sagt ganske mye til fantasien, hva med å heller nevne hva slags hardware du har, så hadde ihvertfall den setningen hatt noe mer vekt.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Intel Pentium 4 3,4 Ghz

ATI Radeon X850XT PE 256 MB RAM

2048 MB DDR RAM (Kingston)

19" Digital LCD

160 GB SATA HD, 10,000 RPM.

 

Om det skal småhakke med det der på maks, så tror jeg ikke at jeg får noen problemer med å kjøre for full pupp.

 

Gleder meg ;)

 

Albinos, 2ern er for lett.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Sant det, men det er fremdeles et uferdig produkt, og det er lite vits å gi spillet et dårlig rykte basert på noe som ikke er ferdig.

 

Alt dette krever selvsagt sin mann, eller rettere sagt maskin. På de høyeste grafiske innstillingene opplever i hvert fall jeg relativt mye hakking, og min maskin er ikke direkte veik.

 

Og hva er vitsen med å slenge ut denne kommentaren når spillet ikke er ferdig optimalisert enda? Dessuten, "ikke direkte veik", etterlater mildt sagt ganske mye til fantasien, hva med å heller nevne hva slags hardware du har, så hadde ihvertfall den setningen hatt noe mer vekt.

6943585[/snapback]

 

Ta en kikk på min profil, der står maskinvaren som ble brukt.

Lenke til kommentar

hm.. Folk her som ikke har spilt NOEN av gothic spillene før: kan de væære så snill å ikke si at Gothic 3 ligner veldi mye på Oblivion:P? jeg har runna begge spillene før (2'ern 2 ganger) og INGEN av de forrige spilla ligner en prikk på Oblivion.. å sånn som Bildene og trailern'e viser så vill spillet ligne mye mer på de forrige Gothic spilla enn Oblivion... :=)

Lenke til kommentar

Ok, fant nå frem til hardwaren din, mcgroven, utenfor artikkelen.

 

Intel Pentium 4 3,4 Ghz

ATI Radeon X850XT PE 256 MB RAM

 

Det der, er ikke noe jeg ville kalt, "ikke direkte veik"... Du er sikkert selv fullt klar over at X850, hele X800-serien er rimelig utdatert nå. Hvis du hadde sitti med et 7800 eller 1800-kort, da kunne du nok ganske sikkert brukt den frasen.

 

Men selv med det kortet, P4 3,4 Ghz, det er jo en prosessor du ikke engang får kjøpt nå, siden du skriver P4, regner jeg med at det er socket 775 og den gamle prosessor-serien, ikke "nye" Pentium D, som også er forholdsvis gammel nå...

 

Ser du hvor misvisende ordene i artikkelen din er nå?

 

EDIT: Du svarte forresten ikke på "Og hva er vitsen med å slenge ut denne kommentaren når spillet ikke er ferdig optimalisert enda?"

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Ok, fant nå frem til hardwaren din, mcgroven, utenfor artikkelen.

 

Intel Pentium 4 3,4 Ghz

ATI Radeon X850XT PE 256 MB RAM

 

Det der, er ikke noe jeg ville kalt, "ikke direkte veik"... Du er sikkert selv fullt klar over at X850, hele X800-serien er rimelig utdatert nå. Hvis du hadde sitti med et 7800 eller 1800-kort, da kunne du nok ganske sikkert brukt den frasen.

 

Men selv med det kortet, P4 3,4 Ghz, det er jo en prosessor du ikke engang får kjøpt nå, siden du skriver P4, regner jeg med at det er socket 775 og den gamle prosessor-serien, ikke "nye" Pentium D, som også er forholdsvis gammel nå...

 

Ser du hvor misvisende ordene i artikkelen din er nå?

 

EDIT: Du svarte forresten ikke på "Og hva er vitsen med å slenge ut denne kommentaren når spillet ikke er ferdig optimalisert enda?"

6943699[/snapback]

Så du sier altså at dette er veik maskinvare med andre ord? Der er jeg sterkt uenig, komponentene har gjort en utmerket jobb så langt.

 

Mine ord i artikkelen sier bare at dette er et spill som krever mye av maskinen din. Det er vel viden kjent at såpass store og detaljerte spill som oftest gjør det, eller tar jeg feil der også? - det var vitsen med å "slenge" ut denne kommentaren (les: informere leseren).

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...