Gå til innhold

Forslag til design på fotball-cup plakat..FERDIG


Anbefalte innlegg

Hei! Går i 10. klasse og da er det standard at vi arrangerer fotball-cup.. Derfor må vi lage en plakat, og jeg har fått ansvar for det.. Det jeg trenger hjelp til er bakgrunnsdesignet skal være.. teksten legger på etterpå..

Kan dere hjelpe?

Må være med: fotball (noe i den duren), og at det står Fotball Cup'

Bør helst være sort-hvit, fordi det kommer sikkert til å bli kopiert opp... Tror det skal bli i A3..

 

Takk :)

Endret av kezoom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene :)

 

Farger mann, farger! En plakat i sort/hvitt fanger ikke akkurat oppmerksomheten til folk. Og hvorfor er teksten så blurry?

6912456[/snapback]

 

Tips til hvilke farger..?

Teksten er burry fordi den er laga i flamingtext.com ( :ermm: ).. tror jeg må få tak i den fonten.. er litt fordi lagde den i Publisher, der blir bilder o.l litt uskarpe..

Lenke til kommentar

Hehe :D

Vel, 300 dpi står for dots per inch. Det er altså oppløsningen på bildet, og dette burde være minst 300 for at ikke bildet skal bli kornete. På web holder 72 dpi, men siden du skal lage A3 plakat, trenger du bedre oppløsning.

CMYK og RGB er forkjellige farge..ehh.. hvordan skal jeg si det... fargegreier :p Hvis du printer ut med RGB, vil fargene bli ulike de du så på skjermen før du printet ut. CMYK er farger som er beregnet på å printes ut.

Hvis du har Photoshop kan du stille inn begge disse tingene når du oppretter et nytt dokument.

Ganske vanskelig å forklare de fargegreiene, men hvis du skal bruke sort/hvitt trenger du ikke tenke på det. Du kan vel egentlig bare glemme det :p

Lenke til kommentar
Vel, 300 dpi står for dots per inch. Det er altså oppløsningen på bildet, og dette burde være minst 300 for at ikke bildet skal bli kornete. På web holder 72 dpi, men siden du skal lage A3 plakat, trenger du bedre oppløsning.

6951726[/snapback]

Urk! Skal en kverulere, så kan en bare glemme 72dpi. "Ingen" har 72dpi på skjermen. Ingen web browser bryr seg det spøtt om dpi. Det er antall pixler som teller.

"X dpi holder.." er og tull så lenge ikke annen informasjon om bildestørrelsen blir spesifisert. Du kan ha et bilde på 1x1 pixel og 300dpi, men blir det noe bedre enn om det bare var 72dpi?

 

CMYK og RGB er forkjellige farge..
CMYK blander fargene subtraktivt, mens RGB blander dem additivt. Det vil si at du med RGB legger sammen lys fra primærfargene Rød, Grønn, og Blå. Med CMYK legger sammen pigment fra fargene turkis©, rød-lilla(M), gul(Y) og svart(K), som trekker fra komplementærfargene som er primærfargene RGB...
Lenke til kommentar
Er ikke så lett å lage en spennende plakat uten å vite hva som skal stå på den, selv tekst kan være med på å gjøre designet til noe.

6966058[/snapback]

 

Er litt logisk hva som skal stå på plakaten, hvor det er, når det er, hva det er, pris, etc..

 

Eg vonar at det ikkje skal framheivast noko urett mellom lajå i Engelsk Fotball, difor ynskjer eg at Liverpool ikkje skal det vertast reklamering for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...