Gå til innhold

Musikk: Tilbakemeldinger på to utkast.


Anbefalte innlegg

Dette er et enmanns prosjekt fra min side som hovedsaklig dreier seg om midpace black metal ting opplegg rart. Uansett, feelingen blir vanskelig å gi siden alt jeg har er to midi filer, men er hovedsaklig melodilinjen jeg lurer på om høres vetigt ut akkurat nå.

 

Ønsker alle tilbakemeldinger velkommen bare det begrunnes slik at jeg kan forbedre meg utifra det :)

 

Filer slettet grunnet at posten er død....

 

Sangene er på litt over 5 minutter hvis noen følte for å vite det før de lastet ned. Som nevnt over så blir jo ikke feelingen rett da ikke det rette lydbildet er tilstede og vokal er en mangelvare, men dere for bare prøve å forestille dere et lydbilde i oldschool gaten.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare hørt den første sangen og jeg synes det er meget bra. Liker veldig godt det somm kommer på 1.28 men syns dette ødelegges til en viss grad av de to avsluttende tonene som begynner på 1.32. Etter det syns jeg at "refreng"-riffet er helt konge! Syns og kanskje den biten med ride er litt lang. Hadde det vært opp til meg ville jeg kuttet det ned med 8 takter.

 

Uansett, veldig bra sang og lykke til videre med prosjektet. Håper du får spillt inn noe skikkelig slik at vi får hørt orntlig :)

Lenke til kommentar

Syns det ble veldig repetivt og riffene hadde liksom ikke den glansen at de godt kunne spilles igjen og igjen. Låtene virket heller ikke så veldig forskjellige, er sikkert pga at midi lydene er helt like. Riffene ligger liksom midt på træ og vil da drukne i de mange mange band som bare har midt på træ riff. Men kan jo hende jeg får en annen mening når det kommer i kjøttlyd og ikke electronix.

Lenke til kommentar

Det blir litt repetisjon av riff ja. Har du prøvd å bruke en sluttone i et riff for å så mixe den tonen med en annen som er i en annen akkord? Altså, se for deg riffene du bruker i disse låtene som en pakke med toner som repeteres x antall ganger. Så tar du den siste tonen og finner en uvanlig harmoni som åpner til andre akkorder. Dette for å finne variasjoner i riffene slik at de ikke høres for kjedelig ut. Akkurat dette funker som F* for meg ihvertfall og med det så får man plutselig noe som høres uvanlig og nyskapende ut. Men fine tonevalg du bruker! Hører jo tvert hvilken sjanger dette er i og i den sjangeren er det jo litt begrenset hvilke toner som skal spilles for å beholde sjangeren.

Lenke til kommentar
Det blir litt repetisjon av riff ja. Har du prøvd å bruke en sluttone i et riff for å så mixe den tonen med en annen som er i en annen akkord? Altså, se for deg riffene du bruker i disse låtene som en pakke med toner som repeteres x antall ganger. Så tar du den siste tonen og finner en uvanlig harmoni som åpner til andre akkorder. Dette for å finne variasjoner i riffene slik at de ikke høres for kjedelig ut. Akkurat dette funker som F* for meg ihvertfall og med det så får man plutselig noe som høres uvanlig og nyskapende ut. Men fine tonevalg du bruker! Hører jo tvert hvilken sjanger dette er i og i den sjangeren er det jo litt begrenset hvilke toner som skal spilles for å beholde sjangeren.

6951445[/snapback]

 

Takker for de gode ordene, men dette med sluttone, du kunne vel ikke forklart det litt bedre/enklere? Forstod rett og slett ikke hva du mente.

 

Og er veldig repetivt gjor med vilje, men riff oppsettet er litt feil på de filene som er nå, er fikset slik at man ikke føler det er like repetivt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...