Gå til innhold

Musikk: FLStudio-komponert sang 'mirrored'. Kritikk?


Anbefalte innlegg

Min første "store" 'FL Studio 4 demo'-sang, kalt Mirrored. Siden jeg bare hadde FL Studio 4 DEMO og ikke kunne lagre, kunne jeg ikke lukke programmet uten at alt forsvant. Dette er den sjette Mp3-fila som jeg extract'a fra FL Studio.

 

Komponerte sangen for cirka et år siden.

Er altså UMULIG å endre den nå, noe som jeg fortsatt erger meg over... :hrm:

 

Noe som bør endres, forskyves, legges til, fjernes?

Ønsker helst positive kommentarer, men for all del, si deres egen mening. :)

 

Link: http://www.esnips.com[...]

Mirrored_v6.0.mp3

Mirrored_v6.0.mp3

Endret av BorN
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Melodien begynner litt tafatt, men den holder mål. Bassen som dukker opp nå og da i starten er ikke bra. Jeg er ikke helt fan av sånn bass som kommer på hvert slag mellom stortromma heller, prøv heller å lage noe mer originalt. Bruken av trommer er helt kurant, med noen artige vendinger her og der. Et sted over mot slutten er melodien nokså fin, med bruken av det pianoaktige instrumentet.

 

Låta er ellers for tam og lite givende. Burde muligens legge til noen pads eller strykere i bakgrunnen for å gjøre den mer fyldig, kanskje? Må si at låta slutter skambrått.

 

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Usj.. Dette låt ikke veldig bra.

Du bruker kun standard samples. De er også veldig dårlig komponert i forhold til hverandre. Basslinja er helt grusomt mid 90's dance musikk aqua cartoon style.

 

Synthen som kommer rundt 1.30 er helt jævlig mildt sagt :p

 

Låta får en toer. Rett og slett fordi det er bedre enn hva jeg noen gang har klart å lage i Fruity Loops, men den var fortsatt ubeskrivelig fæl å høre på =P Jeg sverger til de mer profesjonelle aspektene (reason og cubase).

 

Men for all del, fortsett med produsering! Det er kjempegøy og øvelse gjør mester =D Siterer cun og sier STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Usj.. Dette låt ikke veldig bra.

Du bruker kun standard samples. De er også veldig dårlig komponert i forhold til hverandre. Basslinja er helt grusomt mid 90's dance musikk aqua cartoon style.

 

Synthen som kommer rundt 1.30 er helt jævlig mildt sagt :p

 

Låta får en toer. Rett og slett fordi det er bedre enn hva jeg noen gang har klart å lage i Fruity Loops, men den var fortsatt ubeskrivelig fæl å høre på =P Jeg sverger til de mer profesjonelle aspektene (reason og cubase).

 

Men for all del, fortsett med produsering! Det er kjempegøy og øvelse gjør mester =D Siterer cun og sier STÅ PÅ!

7213983[/snapback]

 

Greit, det hørtes ikke bra ut, men det var ikke dårlig heller med tanke på at kun standar samples fra FL Studio 4 er brukt.

 

Du sir du sverger til de mere profesjonelle aspektene..

Vil ikke si at FL Studio 6 for eksempel ikke er profesjonelt. Hvis du legger til VSTi og soft-synther som for eksempel Vanguard så kan du lage musikk som høres bra ut.

 

Et eksempel som jeg brukte i en post her i stad:

Cane___Ikkef_rdisang.mp3

 

Dette her er laget i FL Studio 6 ved hjelp av Vanguard.

Lenke til kommentar
Du sir du sverger til de mere profesjonelle aspektene..

Vil ikke si at FL Studio 6 for eksempel ikke er profesjonelt. Hvis du legger til VSTi og soft-synther som for eksempel Vanguard så kan du lage musikk som høres bra ut.

 

Ok, jeg trekker tilbake utsagnet mitt :) Det kommer jo helt ann på hvordan man bruker programmet. Men dette er ikke akkurat godt bruk av FL.

 

Når jeg sier "de mer profesjonelle aspektene så mener jeg at i Reason lager man alt fra bunn av bortsett fra noen samples og kanskje noen modda forhåndsinstillinger i de forskjellige synthene.

 

Menmen.. Joda :!:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du sir du sverger til de mere profesjonelle aspektene..

Vil ikke si at FL Studio 6 for eksempel ikke er profesjonelt. Hvis du legger til VSTi og soft-synther som for eksempel Vanguard så kan du lage musikk som høres bra ut.

 

Ok, jeg trekker tilbake utsagnet mitt :) Det kommer jo helt ann på hvordan man bruker programmet. Men dette er ikke akkurat godt bruk av FL.

 

Når jeg sier "de mer profesjonelle aspektene så mener jeg at i Reason lager man alt fra bunn av bortsett fra noen samples og kanskje noen modda forhåndsinstillinger i de forskjellige synthene.

 

Menmen.. Joda :!:

7229044[/snapback]

 

Man lager jo alt fra bunn av i fl studio og.. (hvis man vil/kan)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I grunn så tenkte ikke noe på sjanger da jeg lagde sangen. Tenkte først å bare ha det litt artig i FLStudio og leke meg med det jeg fant. Men sangen tok litt form etterhvert, jeg prøvde det ut på keyboardet, og synes refrenget (eller melodien som går opp og opp igjen i hele sangen) ikke ble så aller verst. Deretter ble det mer og mer seriøst for hvor mye jeg la i arbeidet i sangen.

 

Men det ble lite mønster i sangen, da jeg hverken tenkte på det, eller på hvordan sangen skulle bygges opp. Egentlig en skikkelig amatør-låt.

 

Redigert: På dagen i dag, den 11. mars, år 2008, har jeg ombestemt meg om den siste uttalelsen. Jeg nekter i dag, på dagen i dag, den 11. mars, år 2008, å kalle denne sangen "en skikkelig amatør-låt". Det var min første sang, og jeg er stolt av den.

 

Takk for meg.

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...