Gå til innhold

Musikk: Nytt album fra Coax - Cinematica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hadde vell vært en ide og fortell litt om hva dette prosjektet dreier seg om? Holder på å laste ned no, og skal prøve å gi feedback hvis jeg føler at jeg kan bidra med noe :)

 

Edit: Gjennomgang

 

Theme For Isolde:

En låt med fin melodi, men føler selv at slutten blir for brå, og at den skulle hatt en bedre oppbygning da dette er åpningslåten på albumet. Når strykerene kom inn var det første som slo meg "fantastisk lyd", men synes selv at piano lyden ble litt for lite "varm" på en måte(dårlig forklart av meg, jeg vet.) Men hovedpunket her blir at jeg savner en verdig oppbygning til sangen, og en verdig slutt.

 

Julie Reverdeux:

Denne begynner mye bedre, skaper interesse omgående. Er ikke helt sikker på om jeg liker den elektroniske tingen(vet ikke hva det heter) som begynner på 00:27. Fra litt utover minuttet og til slutten er det veldig bra, dette likte jeg. Men føler at det mangler en verdig slutt her også, sitter nesten igjen med inntrykket at du ikke gadd mere og bare sluttet den av midt i.

 

Highworth Road I:

Beste hitil, veldig behagelig sang. Disse konsante lydene som ligger i bakgrunnen fra 00:46 fungerer veldig bra. Beste sangen hitil. Slutten skulle gjerne vært hakket lenger.

 

Raven Serenade:

Her begynner det intents, fungerer veldig bra etter en så rolig sang som den forrige var. At du veksler litt på aggresivitet her er veldig bra, selv om det nesten blir litt for intenst på den delen som er fra 1:08 til 1:36. Igjen føler jeg at den slutter brått, men det fungerer bedre her, alt i alt en god sang.

 

Lost City:

Liker veldig godt trommene, passer lydbildet og sangen helt perfekt. Følte dog ikke helt at den mørke tingen som kom inn på 00:31 fungerte. Den lengste sangen på albumet, og det virker nesten som dette passer deg bedre. Uten tvil sangen som har falt mest i smak hitil. Dette er vel eneste sangen som skikkelig har klart å ta tak i meg, veldig bra! Her klarer du også å få til en skikkelig knall slutt.

 

Russi:

Dette skaper stemning umidelbart. En kort, men veldig presis sang. Men her dukker problemet jeg føler du har med skikkelige slutter opp igjen.

 

Highworth Road II:

Veldig pen og behagelig sang. Enkelt piano som går igjennom hele, men funker fjell. Sangen blir dog hakket for kort.

 

The Zi:

Litt uptempo iforhold til de siste sangene, passer veldig godt inn. Synes overgangen på 00:48 ikke fungerer i det heletatt, og sangen går over i noe jeg ikke helt liker. Denne lyse fløyte lignende tingen som kommer såvidt inn rundt 1 minutt og 40 sekunder høres nesten ut som en som plystret, og klær ikke låten eller lydbildet du har gjennom albumet.

 

Mun:

Her får vi igjen gjennsyn med trommene, og dette klær musikken din veldig godt. Og om det er en tilfeldighet eller ei er dette med den andre lange låten utvilsomt de som vekker mest oppmerksomhet fra min kant. Dette som kommer inn på 2:10 forsterker musikken veldig godt, og drar låten opp til en ny dimensjon. Dette funker kjempe fjell.

 

Tavern Romp:

Her tenker jeg folkemusikk av et eller annet slag, nesten noe fransk blandet med russisk(ikke skyt meg hvis jeg roter litt no). Denne sangen hadde veldig potensiale men blir altfor kort, og slutter brått.

 

Moonrain:

Fin intro. Virker som pianoet er litt i utakt noen steder fra 00:25 til 00:33. Kan dog være at jeg bare tuller, men følte det var noe rart der. Høres ut som er en tone som er feil på 01:08.

 

Highworth Road III:

Dette likte jeg, skikkelig fin avslutning på albumet. Synes dog sangen skulle vært hakket lenger, og pianoet skulle hengt med til slutten.

 

 

Dette er da min gjennomgang av albumet. Men ikke ta dette for seriøst da jeg er et metallhode som ikke har hørt på lignende musikk what so ever(utenom i film/spill). Prøvde hvertfall så godt jeg kunne å hjelpe deg. Dette er også bare etter en gjennomlytttning av albumet, så den mest rettferdige gjennomgangen blir det ikke.

 

Edit: Jo glemte å nevne det at jeg fikk enormt mye Final Fantasy vibber over dette, og det taler vel for seg selv(altså veldig bra) :)

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
<Anmeldelse>

6664649[/snapback]

 

 

Kjempebra tilbakemelding..

Takk for at du lyttet :)

 

Noe jeg prøvde å få til med albumet var å lage noe som var litt stille og nedtonet, og så ha et par sanger som var lengre og hadde mer klimaks.. Om dette fungerer er jeg ikke helt sikker på selv, men det var originalt planlagt som et "bitesized" album..

 

men tusen takk for review.

Endret av joltaire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...