Gå til innhold

Nokia 6233 vs SE k610i


DKH

Anbefalte innlegg

Hvem ville dere valgt av disse to nykommerne fra Nokia og Sony Ericsson? Hvilken telefon er den beste? Dette er vel to telefoner som skal appelere til ca. samme målgruppe. Men hvilken er altså det beste alternativet og vinner kampen?

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem ville dere valgt av disse to nykommerne fra Nokia og Sony Ericsson? Hvilken telefon er den beste? Dette er vel to telefoner som skal appelere til ca. samme målgruppe. Men hvilken er altså det beste alternativet og vinner kampen?

6578863[/snapback]

 

Har kjøpt nokia 6233 og er kjempefornøyd. Veldig rask, og med meget god batterikapasitet.

Har tidligere vært fornøyd med SE, men denne telefonen er mye mer behagelig å bruke. :w00t:

Lenke til kommentar

Saken er at hvis vedkommende som du har videosamtale med skal se deg, kan ikke du se vedkommende, da du må snu telefonen rundt, og ikke ser skjermen. Ergo er det bare enveis, men på k610 som har to kameraer, ett bak og ett foran, kan du se på vedkommende du har videosamtale med samtidig som vedkommende ser deg.

 

:)

Lenke til kommentar

Ja, Nokia 6233 passer bra for oss som er litt sjenerte og ikke MÅ vise fram trynene våre hele tiden ;-). Man må velge mobil utfra hva den skal brukes til. Hvis man først og fremst ønsker å snakke ansikt til ansikt så er K610i eller Nokia 6280 aktuelle modeller. Hvis man derimot er håndverker og skal vise og forklare ting til andre, så syns jeg Nokia 6233 er bedre.

 

For den som er opptatt av at mobilen skal være liten så er K610i litt mindre enn 6233. Av den grunn kunne jeg godt bli fristet til å kjøpe en K610i, men for meg ville det vært uaktuelt å kjøpe en mobil som ikke har radio, ettersom jeg hører på radio hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Kunne noen postet opp noen fordeler og ulemper ved de to modellene. Det står hos meg også mellom disse to mobilene. Det er ikke lett å kjøpe seg ny mobil.

6592427[/snapback]

 

Det kommer helt an på hva du selv trenger i en telefon. Hva du selv prioriterer først i en mobil. Nå liker jeg ikke utseende på 6233, men liker k610i bedre. Nå er det mange som vil si imot meg, fordi de har andre meninger. Det respekterer jeg.

Prøv dem i en butikk før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Kunne noen postet opp noen fordeler og ulemper ved de to modellene. Det står hos meg også mellom disse to mobilene. Det er ikke lett å kjøpe seg ny mobil.

6592427[/snapback]

 

Pris: Per dags dato er 6233 nitti kroner billigere.

Størrelse: k610i er mindre, og lettere enn 6233.

Batterikapasitet: K610i har best kapasitet (på papiret)

Skjerm: 6233 har 240x320 pxl oppløsning mens K610i "kun" har 176x220 pxl.

 

Nettverksfunksjoner:

Begge har: MMS, IM, GSM1900, GPRS og UMTS

6233 har Push To Talk, det har ikke K610

6233 har EDGE, det har ikke K610

K610i har toveis Videosamtale, det har ikke 6233.

Ingen av dem har GSM850

 

Tekniske Funksjoner:

Begge har Java, Java MIPD 2.0, MP3-spiller og blåtann.

Ingen har A2DP, men 6233 har IR-port og radio i ermet.

 

Når det kommer til kamera-delen har begge et kamera på 2 megapixel oppløsning. Ingen av dem har Autofokus. 6233 har en STOOOR fordel når det kommer til kameradelen, den tar opp film i VGA størrelse!

Ingen av telefonene har Kamerlys.

 

 

Selv skal jeg kjøpe meg en 6233 så fort mammas lønning kommer. Mangler litt penger og må låne av mamma :p Grunnen til at jeg velger 6233 fremfor K610 er at jeg har k700i og er lei av Sony E for øyeblikket. I tillegg har jo 6233 EDGE, noe jeg ser som en fordel. I tillegg trekker video-delen på 6233 opp.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
Fin oversikt, MobilKnut. Kortversjon: Nokia 6233 har bedre skjerm, radio, IR-port, EDGE, push to talk og filmer med VGA kvalitet.

 

Til gjengjeld er K610i mindre og lettere. Den som ikke trenger de ekstra finessene, men heller er ute etter så liten mobil som mulig, bør se nøyere på K610i.

6640323[/snapback]

 

Personlig syns jeg 6233 ser mer ekslusiv ut enn K610i, syns K610i ser litt "plastic-fantastic" ut. :p

 

Off da. Nå satt Best-buy opp prisen med 400 kroner på 6233.. Nå må jeg finne meg en annen telefon jeg kan kjøpe meg :( Orker ikke å vente til jeg har spart nok penger til 6233 nå som de satt opp prisen.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
Fin oversikt, MobilKnut. Kortversjon: Nokia 6233 har bedre skjerm, radio, IR-port, EDGE, push to talk og filmer med VGA kvalitet.

 

Til gjengjeld er K610i mindre og lettere. Den som ikke trenger de ekstra finessene, men heller er ute etter så liten mobil som mulig, bør se nøyere på K610i.

6640323[/snapback]

 

Personlig syns jeg 6233 ser mer ekslusiv ut enn K610i, syns K610i ser litt "plastic-fantastic" ut. :p

 

Off da. Nå satt Best-buy opp prisen med 400 kroner på 6233.. Nå må jeg finne meg en annen telefon jeg kan kjøpe meg :( Orker ikke å vente til jeg har spart nok penger til 6233 nå som de satt opp prisen.

6649516[/snapback]

 

Hadde samme mening som deg ut fra de bildene jeg så av telefonene på internett. Men skiftet mening da jeg så de "live". Da synes jeg faktisk k610i så mye bedre ut enn 6233. Synes på en måte 6233 så litt småklumpete ut, og at k610i hadde frontkamera dro ikke akkurat noe ned det heller. Derfor ble det k610i på meg - men skulle gjerne hatt skjermkvaliteten til 6233 (og filmkvaliteten den har, men film på mobilen brukes vel heller lite av meg :p). Valget var særdeles vanskelig - men jeg tror jeg skal bli svært godt fornøyd med k610i. Hittil er jeg fornøyd hvertfall (selv om jeg likte kalenderen/planleggeren til Nokia hakket bedre - men er vel kanskje tiilvending)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...