Gå til innhold

Nytt e-postprogram fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget med dette. Får nok reklame som det er, og spamfilter tar Norton seg av. Vil heller ha muligheten til å selv fortelle filteret hva som er spam, enn å risikere å gå glipp av viktig mail fordi den filtreres bort uten at jeg får greie på det. Outlook Express er et glimrende emailprogram som dekker alle mine behov uten masse dilldall og reklame. Håper det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
Og hva skal man med spamfiler når man blir servert reklame allikevel?

6254125[/snapback]

Tar gjerne til takke med en reklamebanner enn å sortere ut 30spam hver dag..

6254816[/snapback]

 

Er jo ikke noe mer magisk mailfilter dette her enn alt det andre som allerede eksisterer. Ingen reklame + redusert spam på ganmlemåten høres bedre ut i mine ører. Thunderbird f.eks =)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Når vi snaker om spamfilter...

 

Finnes det ikke noe tjeneste som automatisk - basert på bruker-feedback kan flagge eposter og spamfiltrere dem vekk hvis f.eks. 95% elelr mer av innholdet er identisk med en kjennt spambrev?

 

Altså - det jeg mener er at spammail er ofte enten identisk, 99% identisk, eller i det misnte blir sendt ut i millioner av identiske kopier til hver person (selvom kanskje meldingen er litt forandret hver gang).

 

Om da programmet flagget disse som spam etter f.eks. 100 brukere hadde raportert det inn (This is spam), så kunne jo programmet veldig veldig effektivt fjernet spam med høy treffsikkerhet, selv om det kanskje tok 15 minutter fra du mottok eposten til den ble filtrert vekk (pg.a mennesklig responstid og antall brukere).

 

Det hadde altså vært som om vi alle samme manuellt spam-filtret for hverandre på en global basis. En ting er ihvertfall fikkert - det er ingen spamfilter som gjør en bedre jobb enn et menneske. Også ganske umulig for false positives på denen måten (som utvilsomt er det værste med et spamfilter. Å miste èn viktig post pr. 10.000 spampost som blir filtrert vekk er fremdeles uakseptabelt i mine øyne.)

 

Om du f.eks. har 1 mill brukere på verdensbasis, og 80% av disse blir spammet med samme spammail, så sparer du 999900 av disse fra å fjerne spammen sin selv. Virker bra effektivt eller hva?

 

Finnes det allerede noe slik tjeneste, eller er det bare meg som er genial nok til å komme på idèen? Kanskje jeg må patentere den før en amerikaner leser innlegget =P

 

-Stgma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Et spamfilter jeg er veldig fornøyd med selv er Popfile

http://popfile.sourceforge.net/manual/no/manual.html

 

Det finnes til mange platformer, er opensource og har en native klient for windows.

 

Er utrolig treffsikkert etter at en har lært det opp. Det klassifiserer eposten, ved å tagge subjectet med f.eks [spam] [reklame] etc. Det er opp til deg selv å lage regler i f.eks thunderbird eller outlook express for å flytte meldinger som er tagget til Spam mappa eller rett i søpla.

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...