Gå til innhold

Stort forum - "mine kategorier"


Anbefalte innlegg

Forumet har de siste årene blitt så stort at jeg tør påstå at de fleste brukere kan ramse opp en hel del kategorier som intreserer dem midt i et hvis sted sola aldri skinner. Jeg bruker "siste 24 timer" og "ubesvarte inlegg" mye for å se hva nytt som er kommet. I perioder går jeg lei av å lese forumet pga alle gamer/mobil/bil poster som da dukker opp, og de postene som man synes kunne være interesante drukner i mengden.

 

Jeg synes derfor det kunne vært nyttig å hadde en "mine kategorier" i kontrollpanelet der man kunne velge hvilke kategorier man er intresert i at skal dukke opp.

 

Rullgardinen i "sitejump" er jo et fint bevis på hvor stort forumet er blitt. sitejump er vel i utgangspunktet til for at man lett skal kunne ta seg fra en kategori til en annen uten å måtte gå helt opp på topnivå, men med så mange kategorier man har i dag scroller fort forbi den kategori man leter etter. Dette virker da litt mot sin hensikt?

 

Jeg vet ikke om dette er lett eller vanskelig å få til, men ejg ville synes det var veldig rart om jeg er den eneste som har ønske om å redusere forumet litt etter egene interesser. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan leggje til ei slik adresse i bokmerkene: https://www.diskusjon.no/index.php?c=276,28...283,285,286,306

 

Dette vil då opne alle dei kategoriane. Ueland (trur eg) nevnte dette i ein annan tråd. Greit nok, det er ikkje den enklaste måten å gjere det på, og sikkert ikkje noko dei fleste veit om, men det er ein måte å gjere det på.

 

Er sjølvsagt betre å ha det i kontrollpanelet, då det vil virke sjølv om ein logger seg på på ei annan maskin.

Lenke til kommentar

Er enig i at noe sånt nok kan ha noe for seg, men jeg er veldig usikker på hvordan vi kan løse det. Er det noen som har noen tips til hvordan en slik side kan se ut? :)

 

Noe jeg kunne sett for meg (personlig) er en side a la dette for eksempel: http://www.google.com/ig

 

Hvor søkeboks etc er skiftet ut med en oversikt over kategorier/foraer man kan velge å få en oversikt fra. Men om det er det dere og ønsker er jo et annet spørsmål :)

Lenke til kommentar

Jeg vil nå heller ha en mulighet som gjør at jeg ikke trenger å ha hele gamer.no -gruppen i en slik "Mine kategorier" slik at jeg kun trenger å velge "Diskuter Artikler" og Lan -kategorien derfra, for eksempel.

 

Og at når man trykker på Mine kategorier så kan den standard -kategori -lista komme opp men uten de du ikke har valgt selv...

Lenke til kommentar

incanus: det der er egentlig skivebom i forhold til hva jeg er ute etter, men takk for tipset ;)

 

 

The strategy-player: akkurat det jeg mener. ved å ha instillingene i kontrollpanelet vil en hver bruker selv kunne velge hvilke kategorier som kommer opp. Valgene burde selvsagt være på enkelt-kategori-nivå ikke på top-nivå.

 

Ueland; er ikke "siste 24 timer" og "ubesvarte poster" egentlig bare hurtiglinker til søk? Kunne ikke disse søkene også bergenses til å kun gjelde kategorier som er valgt av brukeren i sine personlige instillinger? Jeg har ikke peil på hvordan dette gjøres i praksis, men på "siste 24--" siden kan man jo i ettertid gjøre begrensing til en kategori (rullgardin funksjon). Det jeg gjerne kunne ønske var at begrensningen ble gjort automatisk, men ikke bare til en enkelt kategori, men alle de kategorier som brukeren hadde valgt i sine instillinger.

 

Dette er egentlig noe jeg har savnet helt siden det gamle "frames-forumet". Der hadde man mulighet til å begrense viste kategorier. ahh, de gode gamle dager, sukk :)

Lenke til kommentar
Er enig i at noe sånt nok kan ha noe for seg, men jeg er veldig usikker på hvordan vi kan løse det. Er det noen som har noen tips til hvordan en slik side kan se ut?.......Men om det er det dere og ønsker er jo et annet spørsmål.
Personlig så tenker jeg ikke på noen egen side, men en egen hurtigmeny som inneholder de hovedkategoriene eller underkategoriene som jeg selv velger uten at det vises om det er nye poster eller ikke i disse.

Kan f.eks se slik ut (her med kun hovedkategorier):

 

user posted image

 

La oss si at jeg interesserer meg for 21 ulike underkategorier i 8 ulike hovedkategorier, da ville hverdagen på forumet vært enklere med en slik hurtigmeny til disse 21.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+6132
Er enig i at noe sånt nok kan ha noe for seg, men jeg er veldig usikker på hvordan vi kan løse det. Er det noen som har noen tips til hvordan en slik side kan se ut? :)
Hva med et eget område i kontrollpanelet med checkboxer for hver hovedkategori? Når du ta gikk inn på den fiktive siden "Mine kategorier" fikk du en liste over tråder fra de siste 24 timene innenfor de kategoriene. En annen metode kunne vært å ha droppet checkboxer i kontrollpanelet og hatt en selectbox på den fiktive "Mine kategorier" hvor det var mulig å velge flere hovedkategorier og/eller underkategorier (slik som den under søkeinstillinger i søk). Etter du hadde valgt dine kategorier kunne du trykke "oppdater" og så ble de innstillingene lagret på samme måte som magien din under "Mine innlegg". På den måten kunne jeg ha valgt meg ut Programmering/PHP, Programvare/GNU/Linux, Programvare/Windows osv og få mitt personlige utvalg av forumet. Burde ikke vært så veldig vanskelig å få til, og jeg tror det siste forslaget mitt ville vært det beste av forslagene mine, gir mer fleksibilitet.
Lenke til kommentar
Ueland; er ikke "siste 24 timer" og "ubesvarte poster" egentlig bare hurtiglinker til søk? Kunne ikke disse søkene også bergenses til å kun gjelde kategorier som er valgt av brukeren i sine personlige instillinger?

Siste 24 timer, Mine favoritter, Mine innlegg osv er egen moduler skrevet av oss som er implementert her, kontrollpanelet er ikke det, og derfor er det en mye større jobb for oss å skrive inn noe der (og dermed veldig ikke ønskelig) enn det er å for eksempel skrive om på modulene.

 

Å lage funksjonalitet som funker på de nevnte sidene er en grei sak, men det vil da ikke funke i kategori/forum-listing.

Lenke til kommentar

hva med å lage en link ala mine innlegg osv som er knyttet opp mot kategori-abonementene i kontrollpanelet? Altså en hurtiglink som viser alle kategorier man abonerer på. Da vil jo disse være mye lettere tilgjengelig og man slipper og få dobbelt meny på siden. Slik det er nå så ender man jo opp med både hurtig-meny og kontrollpanel-meny og det er synes jeg er veldig irriterende.

 

en ting til: hvis man også lager link til abonerte tråder så slipper man at folk legger inn poster ala "denne må jeg følge med på" kun for å få den tilgjengelig via hurtigmenyen. ;)

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Da har jeg snekret sammen en modul som dere kan ta en titt på, her kan dere selv velge hvilke forumer dere vil se i deres forumliste. Hvis denne tas bra imot kan det jo være en ide å intigrere siste 24 timer mot denne :)

 

"Mitt forum"

 

For øyeblikket vises ikke underforumer i denne listen (wow etc) men det vil bli fikset.

6655245[/snapback]

Det ser meget bra ut Ueland, men du kunne jo kanskje lagt til et par "kategorier" der så vi kan se hvordan det vil ta seg ut.

 

Vil det forøvrig bli slik at man ser hovedkategorien, listet over?

F.eks:

------ Off Topic ------

-OT-Baren

-Annet

 

------ Spill ------

-Diskuter spill og tilbehør - Generelt

-Spørsmål og svar - PC

-Diskuter artikler (Gamer.no)

 

For det må det nesten være, ellers mister man lett oversikten igjen, selv med en slik "Mine kategorier".

Lenke til kommentar

Hvis du feller ned rullgardinen og klikker på en topic så leger den seg opp på lista under :)

 

Ueland: Grunnen til at jeg opprinnelig ba om denne funksjonaliteten er at forumet er blitt så stort at jeg går glipp av oppdateringer i de dypeste "dalene" (les under-underkategorier). Det er derfor viktig (for meg) å kunne velge kategori på hvilken som helst nivå. F.eks. underkategorien Brukerbidrag har 4 underkategorier. Hvis je ger interisert i oppdateringer i en av disse hjelper det lite å legge opp Brukerbidrag i "mitt forum" da denne alltid vil vise "ingen nye poster" da den ikke brukes som selvstendig kategori der det postes noe.

 

Ellers er det vitalt at man har mulighet til å lagre innstillingen og at man ikke må gå inn i kontrollpanelet for å finne listen "mitt forum". SLik jeg prøvde å forklare i min forrige post.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...