Gå til innhold

Musikk: Carte Blanche - min "nye" sang *oppdatert 2. juni*


Anbefalte innlegg

Hei,

kom til å nevne i Trance-tråden at jeg hadde laget min egen lille remake av Veracochas (Ferry & Vincent) klassiske 'Carte Blanche' og jeg ble spurt om jeg kunne legge den ut. Det er en del måneder siden jeg lagde sangen, og jeg har ikke gjort noe med den siden da. Låten er laget i FL-Studio og VST'en Sytrus er mye brukt. :)

 

Dere må igjen tilgi med for å bruke RapidShare.

LAST NED!

 

2. juni:

Jeg lovet dere en update i løpet av helgen, og her er den.

Jeg har forandret litt på stringsene, samt kortet ned sangen litt.

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låta åpner som en helt standard trancelåt, ikke for vågalt, ikke for ille. Noe den vanlige lytter antakelig ikke ville skrudd av radioen, for å si det sånn. Den pianolyden fra rundt 0:42 er ikke bra. Når sytrus etter hvert braker inn, så redder det låta adskillig. Bedre enn gjennomsnittstrancen der ute. Stortromma, om jeg kan kalle det det, er litt for lite gjennomført, syns jeg. Burde vært litt mindre papp. Kvitt deg med det pianoet eller gi det en heftig overhaling innen melodi og lydbilde. Ellers er låta noe som sikkert hadde gått fett på en fest her i huset ;)

Lenke til kommentar
Låta åpner som en helt standard trancelåt, ikke for vågalt, ikke for ille. Noe den vanlige lytter antakelig ikke ville skrudd av radioen, for å si det sånn. Den pianolyden fra rundt 0:42 er ikke bra. Når sytrus etter hvert braker inn, så redder det låta adskillig. Bedre enn gjennomsnittstrancen der ute. Stortromma, om jeg kan kalle det det, er litt for lite gjennomført, syns jeg. Burde vært litt mindre papp. Kvitt deg med det pianoet eller gi det en heftig overhaling innen melodi og lydbilde. Ellers er låta noe som sikkert hadde gått fett på en fest her i huset ;)

6177745[/snapback]

Tusen takk for tilbakemelding, cun. :)

 

Skal se om jeg får jobba litt med sangen. Pianoet er grusomt, ja, men jeg gadd ikke stresse mer med det, husker jeg. :innocent: Så det må endres, samtidig som jeg må gjøre noe med begynnelsen. Bassdrum'en kan også mekkes litt på.

Lenke til kommentar

Det er en fin melodi. Trommene funker bedre nå, men stortromma høres litt drukna ut i filtre. Og den lille melodien som før ble spilt av råttent piano høres lydmessig sett bedre ut nå, men selve melodien er ikke noe særlig. Alt i alt er dette ufarlig musikk som kan funke som bakgrunnsmusikk hvis intensiteten senkes ned et par hakk. Et kompromiss mellom tenner og tannløshet er som regel ikke så bra. Du må velge om låta skal ha mer trøkk eller om den skal roes litt mer ned. Keep it up!

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette noe jeg er noe som helst glad i, men jeg syns dunkinga kom for plutselig, ikke noe galt i ett smell også er det kadunka dunk osv, men føler at den ikke kommer helt på takta eller noe, samme gjelder litt ute i sangen. Og syns fort det blir ganske kjedelig. Nå er det kun 2 trance sanger jeg ikke syns er kjedelig så det skal nok en del til men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...