Gå til innhold

Windows Vista ytterligere forsinket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at noen gidder å bry seg om dette tilbakestående OSet, det kommer jo til å være gammeldags før det kommer ut. Hva med å ha litt flere artikkler om andre OS, som faktisk kommer ut.

6032684[/snapback]

 

slik som denne markedføringen her

Se Apple Skal skaffe nye kunder til selskapet.

http://www.apple.com/getamac/ads/?better_medium

 

eller norsk kort verson

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=301820

 

en pekepinne på hvor dårlig man kan argumentere mot M.S.

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Det gjenstår å se om det er noe i disse ryktene. For meg er det ikke så viktig om det kommer i Januar eller til neste sommer så lenge det blir er godt og stabilt OS.

 

(Men jeg ser at anti MS kverulantene koser seg i tråden allerede)

6032932[/snapback]

 

Problemet er jo at de allerede har mer eller mindre slaktet mesteparten av de nye featurene som var spennde (i mine øyne ihvertfall), men om ikke annet, så håper jeg sikkerheten har fått seg en reall oppstramming.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor får dette så mye oppmerksomhet?

 

Det er bare dårlig begrunnede spekulasjoner fra Gartner sin side, og folk later av en eller annen grunn til å tro at dette er offisielle nyheter.

 

Microsoft har avvist det, og ut i fra personlig erfaring med den siste builden sluppet til testere, kan jeg attestere på at det meste later til å være på plass, og ingenting skulle tilsi at en ytterligere utsettelse skulle være nødvendig.

 

Men Linux og Mac-fansen er vel fornøyd, de har fått nok en anledning til å klage og syte over et operativsystem de ikke akter å gi en sjanse. (Hvorfor gidder dere i utgangspunktet?)

 

Påstandene om at systemet er slaktet for funksjoner er dårlig begrunnet. De gikk bort i fra å bytte ut NTFS med et fullstendig SQL-basert filsystem, men all funksjonaliteten WinFS skulle kunne tilby finnes i Vista ved hjelp av metadatastøtten i NTFS og indekseringstjenesten i Windows.

 

BASH-killeren som skulle være inkludert med systemet kommer ikke til å være installert i en standardinstallasjon. Eneste grunnen til at det ble fjernet var for å gjøre tidsrammene mer belelig for utviklingsteamene, men dette betyr ikke at prosjektet er begravet. Det er allerede i Release Candidate-form og tilgjengelig for nedlastning. Shellet vil komme i 1.0 form en eller annen gang i løpet av vinteren, og vil kunne lastes ned gratis.

 

For informasjon om shellet kan en lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/PowerShell

Vil du prøve Release Candidate 1, kan du laste den ned her: http://www.microsoft.com/downloads/details...17-5E6A054A85C9

 

Ellers bør de som hevder at Vista er XP med nytt skin og 3d-animasjoner lese denne siden: http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_Vista

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar

WinFS er jo kanskje den desidert mest spennde funskjonsmessige tingen med Vista i mine øyne.

 

Her er en fin oppsumering av endel ting som har blitt dårligere enn forespeiet:

 

http://www.winsupersite.com/reviews/winvis...w.dailytech.com

 

Alt er ikke like relevant eller viktig, men endel av det er ting som var blant det mest interessante med Vista.

 

For all del, Vista er helt sikkert en fin oppgradering, XP er rett og slett for dårlig på sikkerhet, og der tviler jeg ikke på at man har mye å hente på Vista.

 

Ellers må jeg si at jeg irriterer meg over et par småting MS strengt tatt burde ha fikset, feks 255 tegn i en path, SI-standard osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vis de skal utsette Vista håper jeg virkelig de får stappet inn WinFS og alle de andre funsjonene de har utsatt til ubestemt tid for å få Vista klar i tide.

 

Jeg tror ikke Microsoft har det så veldig bra av å utsette OSet sitt enda en gang. Vis det skjer (og Gartner får rett) blir jo Mac OS X Leopard lansert før Vista og Mac OS X Leopard kommer dermed til å lansere masse ny teknologi, mens Microsoft enda ikke har lansert teknologi som Apple lanserte i sitt forje OS. Selv om Microsoft sikkert kommer til å lansere noen funsjoner som også Apple kommer til å lansere i Leopard kommer de ikke til å implimentere alle og Windows kommer nok til å ligge enda lenger bak Mac OS X (..og Linux).

Lenke til kommentar
Det gjenstår å se om det er noe i disse ryktene. For meg er det ikke så viktig om det kommer i Januar eller til neste sommer så lenge det blir er godt og stabilt OS.

 

(Men jeg ser at anti MS kverulantene koser seg i tråden allerede)

6032932[/snapback]

Wohoo!!

 

Og håper det blir enda lenger til Vista ser dagens lys :D

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Høhøhø, har mine tvil om det. Det er trossalt Microsoft vi snakker om her  :!:

6078550[/snapback]

Jeg tror allikevel Vista vil kunne levere alt det OSX har pluss:

 

- Spill

- MC

- SuperFetch

- Støtte av touchscreen, (vet ikke om dette finnes til OSX)

- Stemmegjenkjenning til å styre operativsystemet

- Bruk av hybrid-harddisker som vil gi en stor ytelsesøkning i forhold til restarting og sikker overføring av data.

- Animering av vinduer, såkalt "Vector Glass".

- Texas hold 'em :p

Lenke til kommentar
Høhøhø, har mine tvil om det. Det er trossalt Microsoft vi snakker om her  :!:

6078550[/snapback]

Jeg tror allikevel Vista vil kunne levere alt det OSX har pluss:

 

- Spill

- MC

- SuperFetch

- Støtte av touchscreen, (vet ikke om dette finnes til OSX)

- Stemmegjenkjenning til å styre operativsystemet

- Bruk av hybrid-harddisker som vil gi en stor ytelsesøkning i forhold til restarting og sikker overføring av data.

- Animering av vinduer, såkalt "Vector Glass".

- Texas hold 'em :p

6078672[/snapback]

 

Mener du å si at du tro hybridharddisker ikke blir støttet av andre OS? Personlig har jeg tro på at de blir OS-uavhengige.

 

Perosnlig synes jeg Vista mangler et par grunnleggende ting, de mest irriterende småtingene de ennå ikke har fikset er 255-tegn-begrensningen, og at d ikke følger SI-systemet. Jeg har ellers mine sterke tvil på at vista kan levere alt OSSX kan levere, man kan helt sikkert sette opp en tilsvarende liste over fordeler OSX har over vista også-

 

AtW

Lenke til kommentar
Mener du å si at du tro hybridharddisker ikke blir støttet av andre OS? Personlig har jeg tro på at de blir OS-uavhengige.

6078736[/snapback]

Blir ja. Men Vista vil uansett komme med dette først når f.eks MS har hatt et tett samarbeid med Samsung om dette i lang tid. Disse diskene skal så vidt jeg vet lanseres i samme tidsrom som Vista.

 

man kan helt sikkert sette opp en tilsvarende liste over fordeler OSX har over vista også-

6078736[/snapback]

Gjør det :)

Lenke til kommentar
Mener du å si at du tro hybridharddisker ikke blir støttet av andre OS? Personlig har jeg tro på at de blir OS-uavhengige.

6078736[/snapback]

Blir ja. Men Vista vil uansett komme med dette først når f.eks MS har hatt et tett samarbeid med Samsung om dette i lang tid. Disse diskene skal så vidt jeg vet lanseres i samme tidsrom som Vista.

 

 

Prøver du å si at de første hybrid-diskene ikke vil bli OS-uavhenige? Og at de ikke vil fungere som en vanlig harddisk? Hvorfor skulle de velge å gjøre det slik?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...