Gå til innhold

Hvilken Sci-fi serie er å anbefale


Anbefalte innlegg

har gjennomgått

startrek (alle)

stargate (sg1 og atlantis)

babylon 5

crusade

andromeda

battlestar galactica 2003

 

 

Hvilke andre serier i samme sjanger vil dere anbefale?

 

 

har hørt om farscape men tror ikke den er så bra litt barnslig kanskje

 

likte stargate, battlestar og startrek voyager samt babylon5 . andromeda var grei nok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker din sci-fi humoristisk så:

Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Red Dwarf

Futurama

 

Kanskje noe kult:

The Twilight Zone (1959-61)

Buck Rogers in the 25th Century

V (1984-85)

 

Ellers anbefales Farscape, selv om det er dukker er det ikke barnslig. Dune er en miniserier som bør sees, oppfølgeren heter Children of Dune. Av anime bør en få med seg Cowboy Bebop.

 

Edit: Du har vel sett de to seneste sesongene av Battlestar Galatica? Hvis ikke så vet du hva du har å gjøre.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Firefly hva er det?

 

Skal se nermere på farscape da

 

V har jeg og den er bra men det er en miniserie.

 

hva menes med de to siste sesongene. Er det ikke bare laget 2 sesonger av battlestar 2003

 

Når det gjelder scifi serier så liker jeg dem lange men 4-5 sesonger eller mere. Jeg liker at det er aliens og romskip og sånt. Angel buffy og alt det der er ikke sci-fi etter min definisjon. kanskje noen som mente at airwolf var sci-fi men jeg ser på det som action.

 

tegnefilm er ok men ikke noe jeg vil ha egentlig.

liker heller ikke at det er for gammelt heller slik som startrek the original series og andre ting fra 70-80 årene.

 

Kult serier syns jeg ikke så mye om men er allikevel usikker på hva det nye Dr Who har å by på.

 

Hører rykter om at dem skal lage serie av Star wars så det er noe å glede seg til i hvertfall.

 

dark kingdom skal jeg muligens se litt nermere på også selv om det foregår i vikingtiden.

 

noen som har hørt noe bra om Seaquest (Fremtiden under vannet)

Lenke til kommentar

Firefly må du få med deg, men den har bare et dusin episoder, og blir avsluttet med filmen Serenity.

 

Produsert av Joss Whedon. Er litt mer "intim" enn de du har sett (Ikke gigantiske romskip eller romstasjon som er i sentrum). Er litt "Millenium Falcon" (skipet fra SW) inspirert, med en kaptein som minner veldig mye om Han Solo.

 

Utrolig morsom og filmen er en grei nok avslutning.

Lenke til kommentar

Dune bør du absolutt få med deg. Jeg har den opprinnelige Dune, den nyere miniserien samt Children of Dune =) alle absolutt severdig, og koster heller ikke mye i disse dager.

 

Firefly-serien er på vei i posten, så jeg har ikke sett den ennå, men hørt mye bra om den.

 

Ultraviolet er en nøktern sci-fi om vampyrer, veldig bra faktisk.

 

Du bør også nesten få med deg serien "Taken", laget av sci-fi kongen Spielberg. Solid produksjon med god historie. Som anmelderen på den siden på IMDB sier, er det neppe den rette serien om du vil ha en masse feite flash-bang sci-fi effekter hele tiden, men den forteller en flott historie.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så mange som er veldig bra. Hvis ikke du har sett på Babylon 5 minst 2 ganger så har del tv-titting der og Stargate må du få med deg.

 

Det blir ikke bedre enn det og når du har sett dem er resten bare triste saker. :)

 

PS: Untatt StarTrek TNG, blir glad hver gang jeg ser Jean Luc og gjengen.

Lenke til kommentar

Space: Above and Beyond.. Genial serie. varte bare 1 sesong men du ser på avsluttningen av sesongen at de trodde de fikk en sesong til..

Anbefaller STERKT

Har den beste navnet på avsluttnings episoden EVER!

"...Tell Our Moms We Done Our Best"..

(Mens det er siste Blackadder sesong som har beste avsluttning:P)

 

Hører med til historien at når de filmet piloten til S:AAB så filmet de på en USAF base i florida.. og dset var noen russiske turrister som ble arrestert når de hadde sneket seg inn for å spionere på det hyper avanserte flyet som sto på rullebanen :p

som selvsagt var en modell for et TVshow :p

 

Doctor who .. litt barnetv men når man vokste opp med det så MÅ man bare se når det kommer en ny doktor.. og er jo bare genialt uansett :p

 

Quantum Leap synes jeg var ganske bra .. litt som Doctor who faktisk :p

Seven days likte jeg også.. men virket som de sluttet å prøve tilslutt..

 

kunne lett ha remset opp mange serier .. men for en eller anne grunn er jeg helt blank nå ..

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
har sett litt på firefly.

 

Hehe  snakk om western serie.

Klær, møbler , pistoler, folks attitude m.m.  alt som tatt rett ut fra en westerenfilm.  Til og med musikken er bare country.

 

Serien så ikke så aller værst men ikke noe wow enda

6012417[/snapback]

Sett mine anbefallinger? .. *blunk blunk*

Lenke til kommentar

BG må sees i riktig rekkefølge:

 

2003: Miniserie, part 1 og 2.

2004: Sesong 1, episode 1-13.

2005: Sesong 2, episode 1-10.

2006: Sesong 2, episode 11-20.

 

Glem de greiene fra 70'åra.

 

Det er ikke så mye humor/morro i serien, men ellers har den egentlig alt. Den er veldig bra på bl.a. politikk og ledelse i krisesituasjoner. Hvem skal bestemme? Militære ledere? Den midlertidige oppnevnte presidenten? Folket? Religiøse ledere? osv. Mye spennende intriger og action. Veldig bra persongalleri og dialoger. God og gjennomtenkt hovedhistorie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...