Gå til innhold

Nyhet: - Telefonene blir dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mens prisene på enkle mobiltelefoner presses stadig nedover i utviklingsland, stiger prisene på avanserte telefoner i industriland

Sikker på at dette stemmer? Mitt inntrykk, etter prisene her i Norge, er ikke at prisene på avanserte telefoner stiger. Vi kan se to år tilbake, hvor alle de nye flaggskipene fra Nokia og SE (Symbian-modellene) kostet over 5 tusen alle sammen.

 

Nå er det bare de ytterst få som koster så mye. Jeg vil heller tro at prisen på de avanserte telefonene har gått noe ned, men etterspørselen har gått mer opp en prisnedgangen.

 

Mulig jeg tar feil, men har i hvert fall ikke det inntrykket av at prisnivået har steget.

Lenke til kommentar

tingen med dette er jo ikke at mobiler blir dyrere!

 

det som menes er at den gjennomsnittlige mobilprisen øker, altså folk kjøper mer av dyrere modeller.... Det er slutt på den tia alle kjøpte seg kontanttelefoner til 399,- nå kjøper folk gjerne med et abb som subsidierer telefonen kraftig, dermed kan folk kjøpe seg dyrere mer fancy telefoner.

Lenke til kommentar
Mens prisene på enkle mobiltelefoner presses stadig nedover i utviklingsland, stiger prisene på avanserte telefoner i industriland

Sikker på at dette stemmer? Mitt inntrykk, etter prisene her i Norge, er ikke at prisene på avanserte telefoner stiger. Vi kan se to år tilbake, hvor alle de nye flaggskipene fra Nokia og SE (Symbian-modellene) kostet over 5 tusen alle sammen.

 

Nå er det bare de ytterst få som koster så mye. Jeg vil heller tro at prisen på de avanserte telefonene har gått noe ned, men etterspørselen har gått mer opp en prisnedgangen.

 

Mulig jeg tar feil, men har i hvert fall ikke det inntrykket av at prisnivået har steget.

5914064[/snapback]

 

Nei, du har rett. Det var en leif, beklager. Rettet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...