Gå til innhold

DDR2-667 med lav aksesstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra brikker. Får håpe prisen blir overkommelig.

 

Cas Latency på 9ns er svært bra. Til sammenligning er det like raskt som DDR-444 (222MHz) CL2, eller DDR2-888 (444MHz) CL4, eller DDR2-1111 (555MHz) CL5. Litt mer standard hastigheter som DDR-400 CL2, DDR2-800 CL4 og DDR2-1000 CL5 har en litt dårligere cas latency: 10 ns.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på og som jeg egentlig ikke har brydd meg om eller hvert borti før siden jeg bare har brukt vanlig DDR. Hvorfor er DDR2 tregere enn vanlig DDR?

 

Jeg har tenkt meg ny pc til sommern og da blir det vel et Nforce 5 med støtte for DDR2. Hva slags hastighet skulle det chipsettet støtte?? og hva regnes som bra DDR2 ram? :dontgetit:

 

 

Den OCZ rammen jeg har nå er timet til 2,2,2,5 mens denne har 3,3,3,15 så det er vel ikke så halvgærnt langt bak. Hva var det det bakerste tallet var igjen? :hmm: tiden det tok å søke etter noe eller noe sånn? rekker ikke slå det opp nå.

Lenke til kommentar
Meget bra brikker. Får håpe prisen blir overkommelig.

 

Cas Latency på 9ns er svært bra. Til sammenligning er det like raskt som DDR-444 (222MHz) CL2, eller DDR2-888 (444MHz) CL4, eller DDR2-1111 (555MHz) CL5. Litt mer standard hastigheter som DDR-400 CL2, DDR2-800 CL4 og DDR2-1000 CL5 har en litt dårligere cas latency: 10 ns.

5876645[/snapback]

 

hm syns ikke det er så imponerende jeg. er veldig lite begeistret for ddr2 egentlig(har jo ikke bruk for det heller da...)

 

når får vi se "bh5" ddr2 minne? cas2 ved 222mhz er jo ikke særlig stress for bh5...

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på og som jeg egentlig ikke har brydd meg om eller hvert borti før siden jeg bare har brukt vanlig DDR. Hvorfor er DDR2 tregere enn vanlig DDR?

 

Jeg har tenkt meg ny pc til sommern og da blir det vel et Nforce 5 med støtte for DDR2. Hva slags hastighet skulle det chipsettet støtte?? og hva regnes som bra DDR2 ram?  :dontgetit:

5876779[/snapback]

Jeg må nok knuse en myte for deg: DDR2 er ikke generellt tregere enn DDR. Båndbredden er som regel betydelig høyere, og latencyen er omentrent på samme nivå som for DDR. Til sammen gir dette bedre minneytelse. Men nå skal det også sies at minneytelse skjeldent spiller noen særlig rolle for den totale ytelsen i systemet.

 

Edit: PS. Det er ikke brikkesettet som bestemmer hvilken ram man kan bruke. Jeg ser ikke bort i fra at det dukker opp hovedkort med kombinasjonen AM2 og Nforce4 eller sokkel 939 og nforce 5xx. Mer info om nforce 500-serien.

 

Er det bare meg eller er Corsair overlegne når det gjelder DDR2 ytelse. Har ikke sett noen andre brikker som er like rask som Corsair sine.

5877442[/snapback]

Jeg har heller ikke sett noen brikker som har bedre spesifikasjoner enn 5400UL-brikkene til Corsair, men det er vel ikke påstått i artikkelen heller?

 

eXa: Corsair 5400UL er vel det som best kan sammenlignes med BH5.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er Corsair overlegne når det gjelder DDR2 ytelse. Har ikke sett noen andre brikker som er like rask som Corsair sine.

5877442[/snapback]

Jeg har heller ikke sett noen brikker som har bedre spesifikasjoner enn 5400UL-brikkene til Corsair, men det er vel ikke påstått i artikkelen heller?

 

Nei jeg vet at det ikke er nevnt, men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes minnebrikker som kan konkurere med 5400UL og 8000UL når det gjelder ytelse. Vanligvis pleier jo Corsair, OCZ og flere andre entusiast merker å lever ganske lik ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...