Gå til innhold

Intel Mac med "offisiell" støtte for Windows XP


Anbefalte innlegg

Heisann!

Apple har nylig sluppet program kalt Bootcamp (Public Beta), som også kommer med OS X 10.5 Leopard. Dette gjør det mulig å relativt enkelt installere Windows XP på en Intel basert Mac (foreløpig Macbook og iMac). De kommer også med windows drivere til all som trengs:

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

 

Er sikkert et svar på de konkurransene som har vært, hvor man har lykkes i å få installert XP på en Intel Mac, men med en "smule" mer knoting enn Apple nå legger opp til :-)

 

Veldig spennende og et stort steg i riktig retning for Apple :-)

 

Arcade

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Apple har nylig sluppet program kalt Bootcamp (Public Beta), som også kommer med OS X 10.5 Leopard. Dette gjør det mulig å relativt enkelt installere Windows XP på en Intel basert Mac (foreløpig Macbook og iMac). De kommer også med windows drivere til all som trengs:

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

 

Er sikkert et svar på de konkurransene som har vært, hvor man har lykkes i å få installert XP på en Intel Mac, men med en "smule" mer knoting enn Apple nå legger opp til :-)

 

Veldig spennende og et stort steg i riktig retning for Apple :-)

 

Arcade

5872008[/snapback]

 

Ja, dette er uten tvil spennende nytt! Dette må jeg følge med på videre!

Lenke til kommentar
Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt  :ermm:

5872760[/snapback]

Nei, de vil ha flere over på maskinene sine ;) Det er jo det de tjener penger på... Men må innrømme at jeg ble litt forbauset når jeg så denne linken jeg også... Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt  :ermm:

5872760[/snapback]

Nei, de vil ha flere over på maskinen sin ;) Det er jo det de tjener penger på... Men må innrømme at jeg ble litt forbauset når jeg så denne linken jeg også...

5872771[/snapback]

 

Ja riktig.

Lenke til kommentar
Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt  :ermm:

5872760[/snapback]

 

Apple skjønner jo det at sannsynligheten for at flere vil prøve OS X øker betraktelig hvis du ikke har låst maskina til OS X.

 

At det enkelt kan kjøres winXP i tillegg gjør bra sikkert det at flere blir villige til i gi apple en sjangse da de ikke er låst til OS X.

 

Personlig synes jeg OS X er kjempeknall, det beste for min del hadde vært om jeg kunne brukt OS X til vanlig og bare kunne switcha (helst at jeg kunne avslutta OS X og boota opp windows kjapt og enkelt uten reboot) slik at jeg kunne kjørt spillene mine derfra...

 

Bra tilltak av apple.. :love:

 

Tenkte jeg skulle vente til jeg får se bench av disse maskinene etter sommerferien. Tho, skjermkortene som slenges med er ikke til å rope hurra for, litt lite ram er det også. Men, er enkelt å lete opp ett nytt skjermkort som støttes av OS X og jeg bruker ikke mange minutter på å smekke inn mer ram...

 

Kanskje jeg kjøper meg en søt liten apple maskin.. :D

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Med slik en Dualboot kan det hende at jeg går over til Apple OS...

Har prøvd ulike OS før men, problemet er at man enten blir avhengig av svake emulatorprogrammer eller kjører dual boot - men etter en stund bare kjører windows uansett.

 

(Personlig er jeg avhengig av Windows pga. programvare som det ikke finnes alternativer til under andre OS)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...