Gå til innhold

Omtale av Ringenes Herre: Kampen om Midgard II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir spennende!

 

Dog litt skeptisk til at anmeldelsen kommer så tidlig, da det blir lagt altfor lite vekt på multiplayer aspektet ved spillet. Sikkert todelt dette, men for min del så er det kun flerspiller som har noe å si.

 

Er vel bare en måte å finne ut av det på, nemlig kjøpe spillet selv :D

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Det hadde selvsagt vært en fordel om flerspillerdelen kunne blitt testet enda mer. Jeg koser meg på nettet med dette spillet, så det er ikke meg i mot.

 

Likevel synes jeg det er en fordel å kunne presentere en omtale til utgivelsen av spillet. Dessuten er det mange som setter stor pris på enspillerdelen, fremfor flerspiller over nett.

 

Håper på forståelse for dette, og ønsker dere til lykke med et underholdende spill. :)

Lenke til kommentar
Det hadde selvsagt vært en fordel om flerspillerdelen kunne blitt testet enda mer. Jeg koser meg på nettet med dette spillet, så det er ikke meg i mot.

 

Likevel synes jeg det er en fordel å kunne presentere en omtale til utgivelsen av spillet. Dessuten er det mange som setter stor pris på enspillerdelen, fremfor flerspiller over nett.

 

Håper på forståelse for dette, og ønsker dere til lykke med et underholdende spill. :)

5683086[/snapback]

 

Jodda, ingen problemer med å skjønne det, forstår at omtaler mister litt nyhetsverdi hvis man skal vente til en måned etter lansering.

 

Men hvis du fremdeles elsket multiplayeren etter en måneds spilling, vil jeg påstå at du kanskje ville gitt spillet en 9'er isteden ? Hvem vet, evig dilemma det der ;)

 

Poenget mitt er bare det at mp er en så stor del av dette spillet (i mine øyne), at det er vanskelig å gi en korrekt karakter på lanseringstidspunktet. Et enda bedre eksempel er naturligvis MMORG spill som WOW osv. Mener å huske at jeg hadde den samme innsigelsen mot BF2, når det ble omtalt her på gamer, kanskje på tide å slutte å være så pirkete :innocent:

 

Uansett en interessant og velskrevet omtale!

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
En grunn til at Gamer anmeldte dette før Gamespot?

5684383[/snapback]

Det kan hende de velger å legge ut omtalen på lanseringsdagen, altså i morgen.

 

Hører noen steder at spillet skal komme til Norge 3 mars og andre steder 2 mars.

 

Noen som offisielt vet når spillene er i hyllene på  Spaceworld eller Elkjøp?

5684446[/snapback]

I Norge slippes alle EA-spill på torsdager. Det er ikke alle som er klar over dette, og lister i steden britisk lanseringsdato. Men korrekt lanseringsdato for Kampen om Midgard II er som nevnt 2. mars.

Lenke til kommentar
En grunn til at Gamer anmeldte dette før Gamespot?

5684383[/snapback]

Det kan hende de velger å legge ut omtalen på lanseringsdagen, altså i morgen.

 

Hører noen steder at spillet skal komme til Norge 3 mars og andre steder 2 mars.

 

Noen som offisielt vet når spillene er i hyllene på  Spaceworld eller Elkjøp?

5684446[/snapback]

I Norge slippes alle EA-spill på torsdager. Det er ikke alle som er klar over dette, og lister i steden britisk lanseringsdato. Men korrekt lanseringsdato for Kampen om Midgard II er som nevnt 2. mars.

5684471[/snapback]

Hmm ok.. Fint å vite :)

Lenke til kommentar
En grunn til at Gamer anmeldte dette før Gamespot?

5684383[/snapback]

Det kan hende de velger å legge ut omtalen på lanseringsdagen, altså i morgen.

 

Hører noen steder at spillet skal komme til Norge 3 mars og andre steder 2 mars.

 

Noen som offisielt vet når spillene er i hyllene på  Spaceworld eller Elkjøp?

5684446[/snapback]

I Norge slippes alle EA-spill på torsdager. Det er ikke alle som er klar over dette, og lister i steden britisk lanseringsdato. Men korrekt lanseringsdato for Kampen om Midgard II er som nevnt 2. mars.

5684471[/snapback]

 

Takker for svar, var redd jeg måtte vente en ekstra dag for dette spillet.

 

Må si jeg er litt forundret for hvorfor ikke omtaleren nevnte at man kan lage sin egen unike helt, jeg hører skal være noe av det beste i spillet.

 

Hva er ikke mer gøy enn å lage din egen trollhelt med dine egene valgte ferdigheter og ta han med på internett eller prøve han ut i skrimish?

Lenke til kommentar

Fikk denne mailen av gamezone.no i går:

 

 

 

"Kjære kunde.

 

 

Etter dialog med EA Norge i dag viser deg seg dessverre at Kampen Om Midgard 2 Limited Edition kan bli noe forsinket inn på lager. Det betyr at spillet kan bli forsinket til fredag. Vi beklager på det sterkeste, men det er ute av våres hender. Vi krysser fingrene for at spillet kommer i tide og håper dere har forståelse for det som har skjedd, det er heller ingen andre som får limited edition før oss ettersom dette har rammet alle forhandlere."

 

Virker som dette kun gjelder Limited Edition :hmm:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Ville bare nevne et par ting.

 

Opprinnelig var murer og tårn etc. MYE stekere i for eksempel betaen enn i det endelige spillet. Grunnen til at man valgte å gjøre murer svakere var de hordene av klager fra folk som brukte timer på timer å nedkjempe en dverg med solid base. Tro meg, det var ikke gøy. Virker på demoen som om det er mer balansert nå. Og jeg klarer å lage en solid base som kan holde fienden ute, men meningen er jo ikke at en base skal være ugjenomtrengelig, det er jo ikke noe gøy!

 

Den andre tingen jeg vil nevne er det som ifølge anmeldelsen er den ubalanserte Mountain Gianten, som er goblinenes katapult. Grunnen til at denne kan skyte langt er fordi hele Bfme2 communityen ønsket det... Flammepiler eier den dessuten fortere enn du kan si MØ.

 

Slik er greia: For å skyte på muren langt unna må den kunne se muren uten "fog" i veien. For å få vekk "foggen" må man ha units nærme basen... så nære at de blir skutt ned av piler og katapulter. Og når slaget ved basen er ødelagt så er dey bare å ri (til og med hester med oppgradert våpen tar den rimelig greit) ut og slå den ned. Greia med mountain giants er egentlig for gobbsa å få tatt så mye som mulig av basen mens det er slag ved murene... og greia til forsvarerne er å vinne slaget så fort som mulig for at den ikke skal gjøre for mye skade. Og mer strats i vente! Skal man beskytte den med spydfolk eller bruke spydfolka i slaget ved muren til å ta ned bygninger? For hestefolk kan jo ri rundt og ta seg av kjempen. Dilema! Alt handler om unitkontroll og planlegning. Ja, den er mektig (seff, tier 3 late game unit), men ikke for mektig i mine øyne. Men dette kan sikkert diskuteres og dette er bare et eksempel. Det er flere strats enn det jeg nevner her uanz. :)

 

Og sist, grunnen til at jeg nevner dette, er at det beviser hvor mye EA har hørt på communityen denne gangen, og at det er derfor er så balansert som det er i dag. Seks fraksjoner er ingen enkel oppgave! :)

 

Edit: Og ja! Multiplayer er en meget stor del av spillet. EA har jobbet ekstremt hardt med multiplayer, og også å få med laddere, hørt på communityen ved å lese tusenvis av forumposter og samtaler med fans etc. Synes anmeldere burde prioritere multiplayer mer i anmeldelsene sine... det er jo der mange av kjøperne investerer mest tid!

 

Dessuten synes jeg heller ikke at man bør trekke for mye på om det er balansert eller ikke. Man vet jo aldri om spillet i fremtiden blir balansert og verdt en karakter mer, men anmeldelsen forblir jo den samme om den er patchet fem ganger eller ingen! Allerede før spillet kom ut utga EA en 1.01 patch, så det beviser at EA jobber hardt for å balansere spillet. Bare spør communityen!

 

Nei, er ingen EA fanboy eller noe... liker egentlig ikke EA særlig godt, men er denne gangen imponert av deres håndtering av dette spillet, digget Bfme i mindre doser og synes dette er det mest underholdende spillet jeg har prøvd på mange måneder. :)

Endret av Codex_FS
Lenke til kommentar

Grunnen til det er vel at de tester spillet veldig grunding . De hadde vist testet singleplayeren men det var ikke grunnlag nok for å gi det en karakter, de skulle teste multiplayeren også. Men de virket veldig begeistrer for singleplayeren ihvertfall og jeg VET at multiplayeren rocker da jeg var betatester :D

 

Enig med at dvergene var ett helvete i betaen ja hehe . Brukte 3 timer jeg på å ta ned en motstander online . Han bygde minst 5 lag med murvegger rundt seg men det kostet så mye penger at jeg tok han i styrke.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...