Gå til innhold

BMB - Burning Mortality Box


Anbefalte innlegg

bmb6hc.gif

 

18custom3ts.jpg

Plexien i sidedøren skal det graveres flammer på :dribble:

 

16custom3kz.jpg

Alt dere ser her blir opp ned :tease:

 

17custom0bs.jpg

Fronten er ganske lik, men display vil komme senere hvis jeg får det sponset eller får råd til det. Og det skalplasseres en "bulgin" bryter i fronten til startknapp.

 

15custom1er.jpg

Toppvinduet får samme desing som sidedøren, men flammene skal graveres på.

 

Her finner dere worklogen, og kommentarene skal kun postes i denne tråden ;)

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg til jeg ser litt blod og svette her! :) Men planene ser som nevnt tidligere utrolig bra ut og siden du gikk for min "geniale" idè med hvit lakk tror jeg det kan bli tøft. :p Hvitt og rødt går godt sammen, blir nesten rosa. Huff! Men men, stå på! :thumbup:

5681411[/snapback]

Takker, tja blir jo skøy å se hvordan det blir da.

 

Joda, hverken rød, sort, sølv eller blå hadde passet inn. Og hcromlakk hadde sikkert kostet 100kr i bodø pluss 100kr for grunning av samme merke. Så hvit lakk burde blir fett, og ikke minst speilene :love:

 

Noen som har erfaring med klarlakken fra europris? skal få med en boks når naboen først er der. Får lakk derfra i dag etter skolen.

Lenke til kommentar
Jada, kjøper alt mitt på Europris. Klarlakken der er kjempefin! Bare husk å spray med goood avstand. Personlig bruker jeg en halv meter som mal kan du si, fordi klarlakken til europris kan bli litt tykk til tider.

5682624[/snapback]

Ok, den er roger ;)

 

Ting som er gjort til nå:

  • - Kuttet sidevindu
    - Kuttet toppvindu
    - Snudd kabinettet opp ned
    - Pusset ned hele utsiden, våtsliping gjenstår
    - Knekt to vifter
    - Testlakkert en knekt vifte
    - Sparklet noen hull i sidedøren

Ting som skal gjøres i dag:

  • - Lakkere den viften som ikke er knekt
    - Pusse innsiden av kabinettet
    - Kanske jobbe på fronten

Lenke til kommentar
WOW

 

Ser veldig bra ut dette her, dette er en "forbilde"-log

 

Bra fremgang og fin worklog ;)

 

stå på gleder meg til å se flammegraveringen med dine skills

 

Petter

5685248[/snapback]

Hey hey, kommentarer :D

 

Takker, syns fremgangen har vært bra jeg også :D spesielt siden vi er to stk. som jobber ;) I morgen skal det gjøres litt våtsliping osv. så blir det kanskje til og med en lakkering :whistle:

 

Og plexien er mest sansynligvis er i morgen siden den er på Fauske som ikke er serlig langt unna. og da blir det plutselig mye å jobbe med :hmm: (front, pussing/lakkering, pusse ned innsiden, brønner, vifte hull) blir kanskje til og med nødt til å jobbe hjemme med brønnene tror jeg.

 

Men et kjapt spørsmål? burde jeg bare lage noen 3.5 brønner som er litt støre og bruke noen virkelig små O-ringer å legge mellom diskene og skruene.

 

Virkelig, "forbilde"-logg? :D

 

Klør i fingrene etter å gravere nå ja, men et lite problem har enda ikke motat flamme tegninger. jaja, gravere kan jeg gjøre i ettertid da, glaset blir bare festet med skruer.

 

Så skal jeg høre om god pris på kutting av speil hos glassmesteren, testet litt på å knekke noe glass og det var ikke serlig vel-lykket.

 

Får foresten grunning, hvit lakk og klarlakk fra europris i morgen til insden av kabinettet. Oh, shit. Må høre med naboen om han kan låne med varmepistolen fra jobben, må jo bøye fronten og brønnene.

 

Edit: La til litt tekst

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Hey hey, kommentarer :D

 

Takker, syns fremgangen har vært bra jeg også :D spesielt siden vi er to stk. som jobber ;) I morgen skal det gjøres litt våtsliping osv. så blir det kanskje til og med en lakkering :whistle:

 

1. Men et kjapt spørsmål? burde jeg bare lage noen 3.5 brønner som er litt støre og bruke noen virkelig små O-ringer å legge mellom diskene og skruene.

 

2. Virkelig, "forbilde"-logg? :D

 

 

5685726[/snapback]

 

1. Ja, det synes jeg høres lurt ut, jeg ville kanskje prøvd å lage et sidelengs HD kabinett, a là snekkern sitt ;)

 

2. Ja, du har gjort alt nødvendig forarbeid så den synes jeg du fortjener. (mange andre som har gjort det også, men det er få ;P)

 

Petter

Lenke til kommentar
1. Ja, det synes jeg høres lurt ut, jeg ville kanskje prøvd å lage et sidelengs HD kabinett, a là snekkern sitt ;)

 

2. Ja, du har gjort alt nødvendig forarbeid så den synes jeg du fortjener. (mange andre som har gjort det også, men det er få ;P)

 

Petter

5687337[/snapback]

Hmm... :hmm: det der høres ikke dumt ut, tror jeg skal vente litt med å begynne på HDD brønnene da, må hjem å tegne litt og teste litt i kabinettet osv. Får uansett ikke varmepistolen før jeg er kommet hjem i dag.

 

Takker, dette varmer :D Det som er ganske sykt at tråden om BMB som jeg postet i casemods hadde 100 svar og 2000 views :D

Lenke til kommentar

Må bare beklage, ble ikke noe av den updaten i går. Jeg valgte heller å kutte ferdig plexien og pusse og polere den, så når jeg endelig ble ferdig så var det så sent at jeg ikke gadd å laste opp bildene.

 

Men gårdagens update kommer etter 1430 i dag, pluss dagens update ;)

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg deres mening om en ting her som jeg er litt usikker på, den nye fronten blir jo bare en aluplate med plexi utenpå. og den platen som blir innenfor plexien, burde jeg polere den eller lakke den hvit?

 

Platen er foresten 2cm for kort til å dekke fronten i høyden, så kanskje jeg burde sparkle det mellomrommet som er igjen, eller burde jeg bare drite i det? For hvis jeg sparkler det så blir det ikke like lett å demontere fronten når jeg skal modifisere den, skal jo inn et display senere og kanskje en viftestyring der.

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg deres mening om en ting her som jeg er litt usikker på, den nye fronten blir jo bare en aluplate med plexi utenpå. og den platen som blir innenfor plexien, burde jeg polere den eller lakke den hvit?

 

Platen er foresten 2cm for kort til å dekke fronten i høyden, så kanskje jeg burde sparkle det mellomrommet som er igjen, eller burde jeg bare drite i det? For hvis jeg sparkler det så blir det ikke like lett å demontere fronten når jeg skal modifisere den, skal jo inn et display senere og kanskje en viftestyring der.

5694046[/snapback]

 

Jeg stemmer for å lakke den hvit ;)

 

Petter

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg deres mening om en ting her som jeg er litt usikker på, den nye fronten blir jo bare en aluplate med plexi utenpå. og den platen som blir innenfor plexien, burde jeg polere den eller lakke den hvit?

 

Platen er foresten 2cm for kort til å dekke fronten i høyden, så kanskje jeg burde sparkle det mellomrommet som er igjen, eller burde jeg bare drite i det? For hvis jeg sparkler det så blir det ikke like lett å demontere fronten når jeg skal modifisere den, skal jo inn et display senere og kanskje en viftestyring der.

5694046[/snapback]

 

Jeg stemmer for å lakke den hvit ;)

 

Petter

5696236[/snapback]

Hmm... tror jeg må ha flere meninger får å besteme meg ;) Takker for at du gir meg din mening.

 

Men dette skal avklares etter jeg har kuttet litt i fronten ;)

 

Holder foresten på å laster opp blider til update nå, blir veldig mange bilder ;) så da har du noe å glede deg til.

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut fra første stund, likte finishen på knappene.

 

Må misunne deg den båndsliperen, skulle liikt å ha sånn.

 

Ser at du ikke gjør noen feil nå, som du har gjort i tidligere modder (BP), tror

at det samme er tilfellet for meg, at jeg vil gjøre mindre feil i min andre modd.

 

Stå på videre, update i morgen?

 

Petter

 

EDIT: Shitt dette ser fett ut, liker den UV røde plexien sammen med hvitt ;)

Endret av chase
Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut fra første stund, likte finishen på knappene.

 

Må misunne deg den båndsliperen, skulle liikt å ha sånn.

 

Ser at du ikke gjør noen feil nå, som du har gjort i tidligere modder (BP), tror

at det samme er tilfellet for meg, at jeg vil gjøre mindre feil i min andre modd.

 

Stå på videre, update i morgen?

 

Petter

 

EDIT: Shitt dette ser fett ut, liker den UV røde plexien sammen med hvitt ;)

5696616[/snapback]

Takker, yes den knappen er jo sinsykt digg da! :love: Polerte den med en liten poleringspute til Dreelen og litt autosol ;)

 

Joda, jeg vet jeg er litt heldig. Veldig bra at pappa har masse verktøy da :D ellers så tror jeg ikke jeg ville klart å fullføre denne modden. :whistle: Og båndsliperen er sykt effektiv på å pusse plexi, men båndsagen gir såpass pene kutt at du kan bare pusse med p180 for hånd uten å må pusse noe serlig lenge.

 

Ja det har jeg også lagt merke til, tror det har litt med erfaring å gjøre det ;)

 

Joda, skal lakke ferdig platene, pusse innsiden og lakke den. pluss at jeg skal gjøre ferdig fronten. Så hvis det blir tid skal jeg lage brønner, tror jeg bare kommer til å kutte 45 graders vinkel på plexien og gjenge eller lime den.

 

Fett at du liker kombinasjonene av hvit og rød plexi, hadde håpet på at det kom til å bli en fett kombinasjon jeg. Og jeg må bare si at jeg digga den UV røde plexien :love::dribble: sykt rå farge på den!

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Damn, så kongebra! Hva sa jeg, rød + hvit = bra, eller hva Klikka? :p

Håper det blir noe av den modulære PSUen da.. ;)

5698271[/snapback]

Takker, joda hvit og rød er kongrbra! :love::dribble:

 

Joda, skal få bestilt en neve med 4pols DIN kontakter til BP og BMB fra futurlec.com ;)

 

Er bare ikke sikker på hvor lenge den det 360W Chieftec PSUen kommer til å vare, skulle bare ønsket jeg kunne fått sponset en ny PSU og noen 120mm vifter. Venter fortsatt på svar fra vendur, knaskje jeg skal sende en ny mail og høre på nytt da?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...