Gå til innhold

Nye BenQ-modeller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prikken over i-en er en innebygget FM-sender, slik at du kan sende musikken direkte til for eksempel bilstereoen. Venus C3 skal også ha innebygget telefonsvarer, som kan gi forskjellige beskjeder basert på innringerens nummer.
Rett og slett genialt.

 

Kan se ut som BenQ kan gi Siemens en slags SE-effekt. Siemens har (sorry om jeg sårer eventuelle fans) alltid vært tre skritt bak og skummelt dårlig på stort sett alt, men nå kommer de i hundre... :)

Lenke til kommentar
Hvor mange nyvinninger innenfor mobilindustrien har ikke kommet fra siemens? Fargeskjerm, minnekort osv

5561454[/snapback]

Hehe, at man er først ut med noe betyr ikke at man leverer de beste av det... Synes alle de Siemens-telefonene jeg har sett har kornete og jævlige skjermer. Mulig at de vonde menyene forsterker inntrykket og får meg til å dømme de til ufortjent kornete, men det er i så fall Siemens egen skyld :p

 

For øyeblikket er det enten Sony Ericsson eller Nokia på meg. Mulig jeg tar BenQ-Siemens inn i varmen etterhvert, men alle dårlige erfaringene med Siemens sier meg det må mye BenQ til før det blir aktuelt.

 

Fant forresten et bilde av Venus C3 i åpen tilstand:

post-87823-1139241659_thumb.jpg

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Siemens har alltid vært gode på innovasjon, men desverre kommet litt seint med f.eks mp3-spiller, gankse utrolig å ha med dette i 45-serien også vente helt til 75-serien før man inkluderer det igjen? Kundeanalyse må ha vært ikke eksisterende. Mye stygge bugs på 65-serien gjorde også sitt. Er imidlertid positivt overrasket over BenQ sine innspill og nyeste modeller, tror dette nok engang kan gjøre at siemens-navnet blir kjent for utmerket kvalitet slik det var for noen år siden. Kan godt hende min enste mobil blir en BeQ-siemens :)

Lenke til kommentar

At Siemens har hatt problem med mange av telefonane sine er det nok få som kan nekte for. Men at "Siemens har (sorry om jeg sårer eventuelle fans) alltid vært tre skritt bak og skummelt dårlig på stort sett alt,.." er berre tull.

 

Tre skritt bak er feil, då dei, som tidlegare påpeika, har vore først ute med mange ting og pressa markedet framover. Eg har heller aldri forstått kvifor folk klagar så høglytt over Siemens sine menyar. Berre fordi dei ikkje er some Nokia sine, betyr ikkje det at dei er feil. Tilvenning er nok eit stikkord der. Og dersom det skulle ha seg slik at Nokia eller SE er meir brukarvennleg kva menyar angår, betyr det heller ikkje at Siemens sine menyar må vere elendige.

 

Eg skal riktignok ikkje nekte for at Siemens med sine 65-serie har vore litt ute å køyre, men det kvalifiserar ikkje til å dømme dei nord og ned.

 

Eit godt prov på at Siemens framleis kunne kunstane sine før dei vart kjøpt opp av BenQ, er SXG75. Den kan vel beskrivast som eit reindyrka Siemens-produkt (Rett meg om eg tek feil).

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar

Hmm... Venus så fet ut (no pun intended ;) ) :dribble: Noen som har klart å karre fram noen mål på den? Er den Razr-aktig eller? Men kommer vi til å se den i Norge med det første da, siden den har FM-sender? Vet at FM-sendere kan selges i Norge og at reglene skal endres, men FM-sendern til SE har vi jo ikke sett snurten til, selvom den ble tilgjengelig for en god stund siden. Jeg frykter det samme kan skje med Venus... :hmm:

Lenke til kommentar
Men kommer vi til å se den i Norge med det første da, siden den har FM-sender? Vet at FM-sendere kan selges i Norge og at reglene skal endres, men FM-sendern til SE har vi jo ikke sett snurten til, selvom den ble tilgjengelig for en god stund siden.

5565082[/snapback]

Hehe, tenke det samme med en gang jeg leste det.. Både håper og tror ikke dette blir tilfellet, for regelverket er ikke endret i EU ennå heller, og den er jo ment for det europiske markedet, så det betyr vel at Siemens har god tro på lovendring før lansering eller lanserer uansett siden den allikevel er "sovende" i skrivende stund.

 

Spent på om det er en "skjult" ytre skjerm på venus, noe slikt som vi har sett på enkelte av ukens flørt. Håper det... da faller jeg pladask :p

5565396[/snapback]

Kan faktisk se ut som om den er skjult på de bildene jeg har sett.. Den er faktisk ganske heit :p
Lenke til kommentar
Spent på om det er en "skjult" ytre skjerm på venus, noe slikt som vi har sett på enkelte av ukens flørt. Håper det... da faller jeg pladask :p

5565396[/snapback]

Kan faktisk se ut som om den er skjult på de bildene jeg har sett.. Den er faktisk ganske heit :p

5565456[/snapback]

 

Har du sett bilder med aktiv skjerm? Jeg bare gikk ut i fra at det er en skjerm i det mørke området.

Lenke til kommentar
Har du sett bilder med aktiv skjerm? Jeg bare gikk ut i fra at det er en skjerm i det mørke området.

5565516[/snapback]

Hehe, litt upresist av meg.. Ikke live skjerm, men det er ikke noe definert kant rundt skjermen. Jeg antar logoen til BenQ-Siemens ikke skal være på skjermen, så hele et sted slutter skjermen, men dette er ikke definert med noen linjer. Dessuten har jo Siemens historie med skjulte skjermer som har speilfunksjon når de er inaktive, så det hadde ikke overrasket med om den er skjult når den er inaktiv.
Lenke til kommentar
Alle disse 4 er lagd av BenQ (lagd FØR BenQ og 'Siemens Mobile' ble slått sammen).

5565341[/snapback]

Men hvorfor står det BenQ-Siemens på dem? Er det bare for å være greie med Siemens?

 

Kan faktisk se ut som om den er skjult på de bildene jeg har sett.. Den er faktisk ganske heit :p

5565456[/snapback]

Har du en link til de bildene?

 

Edit: Er det noen som har klart å grave opp fysiske mål på disse telefonene?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Tjohei: har du ikke fått med deg at BenQ og Siemens har slått seg sammen? ;)

 

Det skal selvsagt stå 'BenQ-Siemens' på dem uavhengig av hvem som har originalt lagd den. Det er deres nye merke (i allefall i 4 1/2 år til).

Akkurat som det sto 'SonyEricsson' på T68i (som var lagd av Ericsson alene).

Lenke til kommentar
Siemens har samme rolle som tidligere. Design, utvikling og produksjon.

 

Ingen mobiler som er lansert etter at merket BenQ-Siemens ble lansert 16. januar i år bærer annet navn enn BenQ-Siemens.

5566058[/snapback]

 

Vet du om BenQ-siemens-samarbeidet vil føre til at det kommer telefoner i 85-serien ala foregående produktrekker fra siemens?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...