Gå til innhold

TES: Systemkravene til Oblivion er kunngjort!


Anbefalte innlegg

Bethesda har nå kunngjort systemkravene, som kan finnes her.

 

What are the PC system requirements?

 

Recommended:

 

3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

1 GB System RAM

ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

 

 

Minimum System Requirements:

 

Windows XP

512MB System RAM

2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

128MB Direct3D compatible video card

and DirectX 9.0 compatible driver;

8x DVD-ROM drive

4.6 GB free hard disk space

DirectX 9.0c (included)

DirectX 8.1 compatible sound card

Keyboard, Mouse

 

 

Supported Video Card Chipsets:

 

ATI X1800 series

ATI X1300 series

ATI X850 series

ATI x800 series

ATI x700 series

ATI x600 series

ATI Radeon 9800 series

ATI Radeon 9700 series

ATI Radeon 9600 series

ATI Radeon 9500 series

ATI Radeon 9000 series

NVIDIA Geforce 7800 series

NVIDIA GeForce 6800 series

NVIDIA GeForce FX series

 

Edit: Dette lover nå godt for min del...

 

Prosessor: AMD64 3000+, skulle vel være "equivalent" til 3GHz Pentium 4 (når det gjelder spill).

RAM: 1GB, check.

Skjermkort: 6600GT, finfint. Er ikke så stor forskjell på 6600 og 6800 uansett, tror jeg... (Correct me if I'm wrong)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter det ikke x1900XXX serien? Jævlig synd for dem som kjøpte det korte til dette spillet da.

5537260[/snapback]

Det kommer vel etter hvert. 6600-serien står ikke i listen heller, men jeg tror at en ganske stor del av gamerne har det brikkesettet.

 

ALT for høye systemkrav.

5537260[/snapback]

Seriøst? Dette er da mye lavere enn det de fleste har gjettet på... Og når du tenker på det - i forhold til den grafikken vi kommer til å få, så er det ikke så mye.

 

Dessuten er det heller få gamere i dag som sitter med under 2GHz CPU, under 512MB RAM og under GeForce FX / Radeon 9000.

Lenke til kommentar

Ok, men de som sitter med det som de sier er minstekravene, vil ikke kunne spille spillet heller. Har det noen gang vert mulig å spille noe spill på minimum req.?

 

Nei.

 

Ja, det er slikt man trenger til ett spill som er så krevende som dette, enig med det. Men lat oss si, det er faktisk ikke så veldig mange som kan spille dette spillet med den grafikken de skryter slik av.

Lenke til kommentar
Ok, men de som sitter med det som de sier er minstekravene, vil ikke kunne spille spillet heller. Har det noen gang vert mulig å spille noe spill på minimum req.?

 

Nei.

 

Ja, det er slikt man trenger til ett spill som er så krevende som dette, enig med det. Men lat oss si, det er faktisk ikke så veldig mange som kan spille dette spillet med den grafikken de skryter slik av.

5537305[/snapback]

Nei, men når det blir sluppet et nytt spill, spesielt av denne sjangeren (RPG/FPS), så pleier det ikke å være slik at alle uten videre kan spille det på full grafikk. Bethesda har jo helt fra starten av sagt at "the game will definitively look best on the latest hardware when it is released", jeg ser ikke helt problemet her. De har aldri hevdet at alle skal kunne spille dette med HDR+AA på 1600x1200 og alt på max.

 

Edit: Da jeg sa at de fleste gamere ikke sitter med dårligere rigg enn minstekravene, så mente jeg (nesten underforstått, prøvde å få frem en litt sarkastisk tone) at de fleste sitter med rigg som er vesentlig bedre enn dette. De fleste har vel skjønt fra starten av uansett at hvis de skal spille Oblivion, må de ha bedre rigg enn minstekravene, og gjetningene på minstekravene har ikke akkurat holdt seg nede på dette nå offisielle nivået.

 

Dette bir bra :dribble:

5537344[/snapback]

Endelig en som har skjønt det! :D

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Det blir nok ikke noe problem å spille spillet med disse minimumskravene, det er nok bare til å justere ned skjerminnstillingen og øyesnopet.   Det er øyesnopet som stjeler mest kapasitet.

5537381[/snapback]

Og det er øyesnopet som er det lekre... :roll:

 

Problemet er at jeg er sjalu på dataene deres og jeg vil også spille dette spillet på nice grafikk din n00b :tease:

5537384[/snapback]

Ah, det forklarer jo saken. :p

 

Edit: Out of interest, hva består "monsteret" ditt av? Du har ikke maskinvare i profilen din...

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
3 ghz prossesor, 9600 128 bits non pro radeon, 1024 ram.

 

Jeg nekter å tro dette vil kjøre spillet på ok grafikk :!:

5537446[/snapback]

Kjøp deg et nytt skjermkort. Jeg anbefaler 6600GT-brikkesett, jeg har det og er meget fornøyd. Sjekk prisguiden her, kan kjøpes for priser fra og med lappen og oppover.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
OMFG, dette blir kos

 

Skal snart kjøpe ny PC:

AMD 3700+ OC

2GB ram OC

DFI lanparty

X1900XT OC

 

Burde vel dra dette mesterstykke ganske greit? :dribble:

 

Den grafikken er bare sweeeeeeeeeeet :D  :love:

5537467[/snapback]

 

Håper du kan kjøre det i 1600*1200?

5537481[/snapback]

Håper seff på det.

Om AA og AF takles på max bryr meg jeg lite om ettersom 1600x1200 er ganske så gjevnt allerede(lite trapptrinn effekt)

 

Får jeg kjørt dette på max innstillinger er jeg fårnøyd.

 

Det jeg lurer på om Oblivion tar støtte av dual CPU, om jeg skal skaffe meg en X2 3800+ i stede ;)

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på om Oblivion tar støtte av dual CPU, om jeg skal skaffe meg en X2 3800+ i stede ;)

5537518[/snapback]

Jepp, Oblivion vil dra nytte av dobbelkjerneprosessorer. Jeg vet ikke hvor mye ytelsesforskjell det er, det har ikke blitt "kunngjort" ennå.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...