Gå til innhold

Test - Aviator FX7 - Snabben's Laptop


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Hypersonic Aviator FX7:

 

Athlon 64 X2 4400+ Dual Core CPU

nVidia Go7800GTX

8x DVD Dual Layer +- RW Drive

60gb 7200RPM Harddrive

2gb PC3200 RAM

17" WUXGA 1920x1200 VividView Display with Super Clear Glossy Surface

Integrated 108mbit Wirelss Network Adapter

1gbit Ethernet Controller

10 in 1 Flash Media Card Reader

Via K8T890+VT8237A Mobile Motherboard for FX7

 

 

Desverre er ikke ekteskap mellom mann og maskin lovlig i Norge.. Men, det båndet du får med en Hypersonic laptop er neppe langt unna.

Det er nå noen måneder siden forhåndsbestillingen av en Hypersonic FX7 ble lagt inn, i 2.5mnd ventet jeg spent, og den 10. Januar stod UPS mannen på døra og overleverte en nydlig pakke, her er mini testen som lovet!

 

 

Om Testene:

Maskinen har blitt kjørt igjennom to Benchmark tester: AquaMark03 og 3DMark05, samt spillene Everquest 2 og Quake 4. Skjermen fikk også en gjennomgang med HD Videoer. Kommer ikke til å legge ved noen kommentarer til resultatene på spilltestene, dere får selv bedømme.

 

 

 

 

Quake 4:

 

Quake 4 er et krevende spill, det kjører på en oppgradert versjon av den forhatte Doom Engine, kunne dette gå bra?

Vel, Laptopen tok til utfordringen og her er resultatene!

 

Ultra High Quality 4xAA (Trenches) 1600x1200

Max FPS: 32

Min FPS: 10

Avg. FPS: 22

 

Ultra High Quality 0xAA (Trenches) 1600x1200

Max FPS: 33

Min FPS: 17

Avg. FPS: 30

 

 

 

 

Everquest 2:

 

Everquest 2 er et av spillene på markedet i dag med mest krevende grafikkmotor, det sies at ikke engang 7800GTX i SLI Modus greier å drive dette spillet på fult, la oss se hvordan Hypersonic PC takler saken!

 

Everquest 2 - Very High Details - 1920x1200 - Full Flora - Sinking Sands

Max FPS: 36

Min FPS: 8 (19)

Avg. FPS: 24.874

 

 

 

 

Skjerm – HD Filmer:

 

Enkelt og greit helt nydlig, farge gjengivelsen på skjermen er av topp kvalitet, og Widescreen gjør det ikke mindre pent, man får nesten kinofølelse av å sitte med laptopen og se filmer, spesielt i High Definition. Noen personer sier de har problemer med å rendre HD filmer på Go7800GTX kortene, men dette har jeg ikke hatt noe problem med, hverken ved bruk av Apple eller Microsoft sine HD codecs.

 

 

 

 

Problemer og litt om testen:

 

Desverre ble denne testen kjørt på gammle drivere da det ikke var mulig å oppdatere driverene med de nyeste fra nVidia, jeg mistenker at dette er bare en software/driver feil som snart blir fikset på.

79.31 driverene fra nVidia ble brukt under denne testen. De nyeste driverene sies å ha endel performance increase når det gjelder Dual Core, så litt synd at disse ikke ville installere seg. Det skal sies at de nyeste 7800GTX driverene er spesielt rettet mot Hypersonic og endel andre produsenter og at problemet muligens oppstår da jeg kjøpte laptopen med blank disk og kun driver CD, ingen andre Hypersonic ting som kan identifisere maskinen.

 

 

 

Benchmarks:

 

Når det kommer til benchmarks så er disse statiske tester som kan være missvisende. Det skal sies at min desktop som får 8500 i 3D Mark 05 yter mindre i spill en denne laptopen selv om den får mye lavere resultat i 3D Mark.

Grunnen til dette kan muligens være mobile hovedkort eller drivere, men jeg legger ved resultater som følger.

 

Resultater ligger i "Test resultater" filen sammen med noen bilder.

 

TEST RESULTATER:

 

http://www.freefileupload.net/file.php?fil...tresultater.rar

 

http://www8.rapidupload.com/d.php?file=dl&filepath=16325

 

3DMark 2006:

http://img395.imageshack.us/img395/406/3dmark065wv.jpg

 

 

Min vurdering av maskinen:

 

Har du en rik onkel i Amerika, eller 33000kr du trenger å kvitte deg med? Data frelst? Lei store feite klumper man tar med på LAN? Da er dette maskinen for deg. Hypersonic Aviator FX7 leverer enorm ytelse, den har alt en hardcore gamer kan ønske seg, ytelse, design og perfeksjon. En ting som må spesielt nevnes med maskinen er varme: Den er nesten ikke varm under så man kan fint ha den på fanget, best av alt er den relativt stillegående også.

 

 

Karakter: 9.5/10

Pluss:

Ytelse

Ytelse

Ytelse

Design

Support

Varme (Kan ha på fanget uten at den er noe særlig varm under).

Relativt Stillegående

 

 

Minus:

Batteri (~1 time)

Driver problemer

Vekt (Noe tung)

Pris (33,000kr incl. toll)

 

 

 

Dere får fyre opp alle spørsmål dere har for å dekke alle hull testen har, den er skrevet tynn for kommentarer med vilje slik at folk kan bedømme mer selv.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra resultater det der. nå har jeg hatt gleden av å se maskina live en helg, og den er imponerende god. skjermen er veldig nice.

 

det som kanskje er mest imponerende er varmen, eller mangelen av den. man skulle tro dette var som å sitte inni en god gammel stein pizza ovn, men snabben hadde denne på fanget i flere timer uten antydning til varmeklaging.

 

jeg håper du får opppdatert driverne dine snart, er kjipt å sitte på sånn hardvare åvite at driverne er dårlige

Lenke til kommentar

En liten update for de som er intresserte.

 

Har nå fått installert noen andre drivere, desktop drivere faktisk, men disse har støtte for alle 3D kortene til nVidia, de bruker vistnok et eller annet smart system som gjør at alle drivere driver alle kort, men selv om dette er tilfellet så setter nVidia driverene kun til å installere med noen av kortene deres pga. at f.eks. noen OEM produsenter for bærbare har spesielle settings etc og vil produsere egne drivere.

 

3DMark06 resultatet økte forøvrig til 3922 poeng :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...