Gå til innhold

MSN-konti misbrukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig saken i denne artikkelen? Er det at to guttunger fikk MSN-kontoene sine misbrukt? Er det at MSN Norge ikke ville stenge kontoene? Er det at de krevde politianmeldelse? Hva er saken?

 

..og til dere som skriver - "haha, lattis, bare ordne ny knt0 lizzm" etc. - er det ikke litt småirriterende at en ukjent person kan utgi seg for å være deg i mail, chatter og i andre nettaktiviteter? For ikke å glemme at Xbox Live-kontoen din kan være knyttet opp mot MSN-kontoen? ..eller andre funksjoner som bruker Passport?

 

Det finnes folk som bruker internett til andre ting enn å sende smilies til hverandre. :)

Lenke til kommentar

"Hacket" msn-kontoen. Hvordan gjør man egentlig det? Bruteforcer hotmail? Tvilsomt.

 

1 av 2 ting har skjedd her. En nær kompis har fått tak i passordene, og køddet det til.

 

2. De har en trojaner på pcen sin, som har sniffet ut passordene - noe som er skitenkelt om de feks har lagrede passord.

 

Jeg tipper pcen deres er full av virus - faren kan ikke en dritt data.

Lenke til kommentar
"Hacket" msn-kontoen. Hvordan gjør man egentlig det? Bruteforcer hotmail? Tvilsomt.

 

1 av 2 ting har skjedd her. En nær kompis har fått tak i passordene, og køddet det til.

 

2. De har en trojaner på pcen sin, som har sniffet ut passordene - noe som er skitenkelt om de feks har lagrede passord.

 

Jeg tipper pcen deres er full av virus - faren kan ikke en dritt data.

5452911[/snapback]

Det er fullstendig mulig å hacke uten å bruteforce, men jeg vil ikke gå innpå detaljer. (jeg kan det ikke) Om noen prøver seg på bruteforce så vil vel det bli raskt oppdaget av hotmail?

 

Men det er også mulighet at noen har brukt trojanere eller lignende.

 

Uansett så synest jeg at dette er veldig dårlig gjort, og jeg håper at de/den skyldige blir tatt og straffet.

Lenke til kommentar

Om noen hadde knabbet MSN kontoen min hadde vert ganske kjedelig. Selve MSN chatten er det ikke så nøye med, men verre er det at vedkommende da ville fått tilgang til alt som har med MS Passport å gjøre. Han ville kunnet hente ut mine nøkler til Vista betaen og mye annet snacks.

 

Tror jaggu jeg skal legge inn et passord som er enda vanskeligere å gjette :)

Lenke til kommentar

Synes synd på dem.

Spesielt hvis hakkerne/tyvene har gjort mye dumt, noe som igjen kan føre til at de ble hengt ut på skolen for det som hackerne/tyvene sa.

Og om faren ikke kan data, så skal ikke det være så farlig.

Hvis det hadde vært slik at de som ikke kan data mister MSNkontoen sin, så er alle i klassen min borte.

 

De tror at "e" er internett og at MSN=chatte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...