Gå til innhold

har jeg gjort et godt valg av HK?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg bestilte meg et nytt HK igår.dette!

pga. at chipsed vifta var ødelagt og støyet noe inn i granskauen!det integrerte lydkortet var oxo defekt.

var ute etter et stille, billig kort som hadde støtte for SLI.

har jeg gjort et godt valg?gode omtaler på komplett ihvertfall ;)

det kan nevnes at jeg bytter fra dette kortet.

 

takker for litt komentarer.

ikke "slakt" gleden min da,hehe. :)

 

edit:

 

litt mer info om hovedkortet på produsentens hjemmside.

post-74252-1137330003_thumb.jpg

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hovedkortet ser jo meget bra ut : http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.330.0

 

De fleste trenger ikke mer enn 4 Sata kontakter og 2 PCI slotter uansett. Billig og bra hovedkort.

 

Tror faktisk jeg ville valgt dette Abit kortet før DFI's alt for dyre nForce4 serie. Kjempepluss at det er passiv kjøling på brikkesettet også

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Har hatt det kortet i en måned nå, veldig fornøyd, bortsett fra en del bakgrunnstøy når jeg bruker det integrerte lydkortet, men lurer på om det skyldes skjermkortet mitt som lager en del pipelyder under bruk, utrolig plagsomt. Installerte derfor mitt gamle SB live 5.1 kort som er krystallklart.

5441749[/snapback]

 

hmm :ermm: jaja jeg har jo et lykort i bakhånd jeg kan bruke hvis det blir trøbbel..

det er jamt over sånn ymse kvalitet på de integrete lydkortene.

uansett merke tror jeg.

Lenke til kommentar
Ser bra ut det :)  Kan jeg få det gamle kortet? :p Jeg har ei ny vifte som passer til det ..

5441634[/snapback]

 

du kan få KJØPE det ja :) 300kr

5441677[/snapback]

 

 

 

Hehe.. Nei tror ikke det.. Har ingen AMD prosessor å putte i :no: (hadde gjort det hvist ikke :) ) Har sett litt mere på det nye kortet ditt og det ser utrolig flott og bra ut :)

Lenke til kommentar

Leste at det ikke var så bråkete, men har heldigvis erfaring fra før med bytte til passiv kjøling, og kjøleren er bra plassert så passiv vil ikke komme i veien for skjermkortet..

Men det du har valgt skal være bra også selvsagt, er mye smakssak som er ute og går, pluss jeg liker "nye" merker å leke med (ECS er ikke nytt men serien med skikkelige gamer HK er ny)..

Lenke til kommentar
hehe,ok. :)

skal komme med litt bilder og erfaringer når det er i hus.

 

edit:

 

ja litt tåpen plasering av floppy :hmm:

men hvem bruker egentlig floppy..

5442023[/snapback]

 

Bruker Floppy ganske ofte jeg. F.eks når jeg skal flashe skjermkort bios. Eller når man skal installere Windows XP og trykke F6 for å installere drivere til Raid eller Sata. Denne funksjonen tar kun floppy. Så jeg synes det er kjekt med floppy. Noen ganger flasher man hovekort også med floppy...

Lenke til kommentar
hehe,ok. :)

skal komme med litt bilder og erfaringer når det er i hus.

 

edit:

 

ja litt tåpen plasering av floppy :hmm:

men hvem bruker egentlig floppy..

5442023[/snapback]

 

Bruker Floppy ganske ofte jeg. F.eks når jeg skal flashe skjermkort bios. Eller når man skal installere Windows XP og trykke F6 for å installere drivere til Raid eller Sata. Denne funksjonen tar kun floppy. Så jeg synes det er kjekt med floppy. Noen ganger flasher man hovekort også med floppy...

5442446[/snapback]

Nyere HK trenger sjeldent floppy, drivere til s-ata trenges ikke og bios kan oppdateres fra OS..

Lenke til kommentar

Man trenger ikke floppy til eldre hovedkort heller.

Bare lag en egen Windows-cd med nLite der man integrerer s-ata driveren. Det har jeg gjort. Funker glimrende det. :)

Jeg har også integrert alle kritiske oppdateringer,slik at jeg slipper å laste de ned etter formateringen.

 

Nice hovedkort forresten carl-kr! :yes:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...