Gå til innhold

Ukens retro: Sony Z1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"... Sony i 2001 ble slått sammen mer Ericsson." :no:

Sony og Ericsson er aldri slått sammen, men de opprettet et nytt selskap. Eller som det enkelt er forklart på Sony Ericsson sine hjemmesider: "Sony Ericsson er et 50/50 joint venture mellom Sony Corporation og Ericsson AB, som ble opprettet i oktober 2001."

 

Slik basiskunnskap bør vel de som skriver om mobiltelefoner ha...??

Lenke til kommentar

Ja, det ble opprettet et helt nytt selskap med navnet Sony Ericsson. Samtidig sluttet både Ericsson og Sony å lage mobiltelefoner. Det er fordi mobildivisjonen til Ericsson og mobildivisjonen til Sony jobber nå sammen som produsenten "Sony Ericsson", altså har slått seg sammen som et nytt selskap. Det synes jeg bør kunne kalles sammenslåing av mobildivisjonene. Hvordan produsentene ordlegger det er jeg ikke sikker på.

 

For sikkerhetsskyld poengterte jeg nå litt bedre at det er mobildivisjonene fra hver produsent som har slått seg sammen, og ikke hele selskapene.

Lenke til kommentar
Du glemte noe. Jeg anser det iallefall som CMD Z1´s fremste egenskap, at den hadde treveis rullehjul på øvre venstre hjørne. Det var det ingen andre som hadde på den tiden.

Nokia kom senere med 7110 og hevdet at de var først ute med rullehjulet. yeah right   :p

5264826[/snapback]

 

En kjenning hadde Z1 en gang i tiden. Så det er altså der jeg husker scrollehjulet fra.

 

La til et avsnitt nå. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...