Gå til innhold

Sygate Personal Firewall termineres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:cry: Den brannmuren som jeg bruker.

 

Windows XP har en innebygd brannmur som er et godt alternativ for hjemmebrukere
Nei, den er ikke et godt alternativ for hjemme- eller bortebrukere. Den slipper forbi det meste, og hva er da poenget?

 

Zone Alarm vil jeg ikke bruke, siden den nekter å huske innstillingene mine. Hver restart byr på at brannmuren på stilles inn på nytt. Jeg har prøv versjonene fra 2.6 og oppover. Alle sammen er på samme måten på alle maskinene her i huset, og på andre pcer jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
hva skal dere egentlig med brannmur?? jeg fatter ikke hvorfor dere skal ha det  :nei:

5231105[/snapback]

Men mindre man er så dum å kjøre masse virus/trojan-fylte programmer trenger man ihvertfall ikke noen brannmur som sperrer UTGÅENDE trafikk. Jeg mener, hvis jeg vil på nett så vil jeg på nett, ingen brannmur skal behøve å autorisere trafikk som er initiert fra min maskin.

Lenke til kommentar
Men mindre man er så dum å kjøre masse virus/trojan-fylte programmer trenger man ihvertfall ikke noen brannmur som sperrer UTGÅENDE trafikk.

Jeg liker å ha oversikten og selv kunne bestemme hvilke programmer som skal kunne kontakte adresser på internett. Test gjerne sygate firewall, så ser du fort hvilke programmer som prøver å "komme seg på nett" ;)
Lenke til kommentar

Synes dette var en trist nyhet. Hvorfor tar deg bort Pro versjonen av SPF montro?

Er det fordi den ikke falt i smak hos Symantec, eller har Symantec integrert funksjoner som de fant nyttige i denne, inn i sine egne produkter?

 

Symantec kjøper opp alt for mange gode konkurrenter! Det er jo slik kapitalisme fungerer. Blir liksom ikke fristet til å kjøpe et tilsvarende produkt fra Symantec. Symantec må gjøre mange justeringer på ting før jeg lar meg friste igjen. Synes Symantec sitt motiv for oppkjøpet virker påvirket mer av økonomiske hensyn, enn for å forbedre funksjoner og brukeropplevelsen. Ihvertfall til det motsatte skulle vise seg.

 

Er det noen som vet mer om slaktingen av Sygate Personal Firewall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...