Gå til innhold

Test: MSN på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke logget på emsn med min Siemens c65. Telefonen står bare på "connecting" hele tiden. Har foresten aldri fått noen java programmer til å virke på gprsen på tlfen. Prøvd Opera mini også. Kommer på wap, og mmsen funker helt fint. Noen som vet hva som er feil?

5172462[/snapback]

 

Ja, vi burde hatt dette med i testen. Saken er at du trenger en internett-profil til mobilen din, og ikke en wap-profil. Forskjellen er at wap-profilen blokkerer trafikk på enkelte porter, mens internett-profilen er åpen akkurat som om du kobler deg til med et modem.

 

Installer en internett-profil. Har du netcom, går du inn på netcom.no/ota og laster ned en internett-profil. Om jeg ikke tar helt feil, så får du muligheten til å velge hvilken profil du skal koble deg til med når du starter programmet på Siemens x65. Da velger du "Internett" eller hva den nå heter.

Lenke til kommentar
En ting vi savner i forhold til UltraIM, er forkorting av kallenavn. Dersom samtalepartneren din har et langt navn, blir det for rotete. Dersom kontakten din har en relativt kort navn, går det likevel helt greit.

 

Aww.... har nesten bare fjortisskontakter :( Heldigvis har alle de beste vennene mine til tider korte kallenavn :p

 

Har CX70, så regner med at det som funker på CX65 funker.

 

EDIT: skal laste ned. JAD eller JAR? :dontgetit:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

TurboMSN fungerer helt konge på Nokia N70, akkurat som MSN på dataskjermen, lyder, funksjoner osv. I tillegg er den RASK, akkurat like rask som på pc'n.

Akkurat, er det noe å lure på? den koster riktignok akkurat ca 60 kroner, men det er det verdt. Den finnes også i en tidligere utgave, verson 1.7?? som lan lastes ned gratis og er akkurat nesten like konge. Påloggede ligger alltid på topp, smileys er på plass, grupperingsmuligheter er der også.

Akkurat, akkurat.

Lenke til kommentar
eMSN er jo ikke gratis. Det er bare gratis første måneden - så må du betale for en fungerende klient - ellers blokkeres mailadressen din fra å få logget seg på via eMSN...

5173479[/snapback]

 

Fra produsentens hjemmeside:

 

Q: How much does it cost?

A: eMSN comes for free. Note that you must pay your provider for the generated internet traffic. In most cases this is cheaper than sending SMS.

 

http://www.funrungames.com/faqemsn.php

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å opprette samtaler i eMSN akkurat slik dere nevnte:

Det tar ofte litt tid å åpne en ny samtale, og på Nokia 6020 og Sony Ericsson W550i, var dette til tider helt umulig å få til. Vi er ikke sikker på om dette skyldes nettverket, programmet eller telefonene, og er derfor forsiktig med å dele ut ris på grunn av dette.

Jeg har en W800i. Noen som har noen forslag til hva grunnen til dette kan være? Jeg har til nå enda ikke fått startet en samtale, men skal fortsette å prøve.

 

EDIT: Har forresten brukt iMic over Jabber-protokollen til nå. Er ikke så mange ting en kan gjøre, men snakke er en av de få :) (Funker også med ICQ)

Endret av smetho
Lenke til kommentar

prøvde ut emsn på en SE k500 nå og det gikk greit, men når jeg prøvde å ta et bilde å sende det inne i programmet, så gikk bare den laste greia opp til 100% og så begynte den på nytt igjen dette gjentok seg helt til jeg ikke gadd mer, og måtte slå av telefonen helt da exit og cancel knappen ikke virket, virker som en liten bug det der. hadde litt problemer med å opprette samtaler, men greit å motta samtaler

kanskje de har litt server problemer ?

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
prøvde ut emsn på en SE k500 nå og det gikk greit, men når jeg prøvde å ta et bilde å sende det inne i programmet, så gikk bare den laste greia opp til 100% og så begynte den på nytt igjen dette gjentok seg helt til jeg ikke gadd mer, og måtte slå av telefonen helt da exit og cancel knappen ikke virket, virker som en liten bug det der. hadde litt problemer med å opprette samtaler, men greit å motta samtaler

kanskje de har litt server problemer ?

5174432[/snapback]

Det samme skjedde hos meg med at laste-greia gikk opp til 100% omigjen og omigjen. Merkelig. Skal som sagt prøve igjen senere. Andre som får alt til å fungere med W800i?

Lenke til kommentar

 

Det samme skjedde hos meg med at laste-greia gikk opp til 100% omigjen og omigjen. Merkelig. Skal som sagt prøve igjen senere. Andre som får alt til å fungere med W800i?

5174538[/snapback]

 

En jeg kjenner hadde problemer med å få det til å funke på K750i. Kanskje det er noe med W800/K750 som ikke funker med den eMSN. Men samtidig fikk vi det til å fungere på W550i. Kanskje det er noen forskjeller ute og går...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...