Gå til innhold

BenQ-Siemens går for fotball


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har ikke kjøpt Siemens Mobile heller, da det ikke var noe oppkjøp det var snakk om. De tok over kontrollen av 'Siemens Mobile', ikke ett øre gikk fra BenQ til Siemens, men derimot endel hundre millioner gikk fra Siemens til BenQ :)

 

Men det er større nyheter om Siemens enn dette om dagen. De skal lage verdens dyreste mobil, som vil koste rundt 6,6 millioner kroner ( http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article489645.ece ).

I tillegg har BenQ og Siemens gjort det klart at de ikke lenger vil bruke Symbian, men heller satse på Windows Mobile (nei, det betyr IKKE at de ikke vil fortsette å lage mobiler basert på Linux).

Lenke til kommentar
Bortkastede penger deluxe.

 

Siemens burde konsentrere seg om å lage nye og bedre modeller enn å satse på påkostede utgaver av allerede eksisterende modeller.

5137048[/snapback]

Bortkastede penger med reklame og sponsing? Vil nå si at det, kombinert med noen finfine modeller, er akkurat hva Siemens trenger for å komme seg på beina igjen.

 

Eller mente du den diamant-telefonen? De får sikkert solgt den dyrere enn hva den koster å lage, så da går de nok ikke i underskudd på den lille biten.

Lenke til kommentar
Tror ikke de får solgt så veldig mange solgte mobiler ut av real madrid avtalen, fins andre og mer effektive reklamekanaler enn draktene til real madrid. De får altså lite ut av mye så mye penger.

5137448[/snapback]

Overhodet ikke ment på en frekk måte, men hva vet du egentlig om det? Jeg vet nemlig ingenting om det, men regner med at de ansatte hos Siemens som vedlikeholder en slik avtale med en av verdens største klubber ikke hadde gjort det om de ikke følte det var en god avgjørelse. Regner med at de kjenner de konkrete tallene og resultatene en del bedre enn oss.

Lenke til kommentar

Siemens tjener garantert på det. Spania er det landet i Europa der Siemens har høyest markedsandel (rundt 35% tror jeg), det er vel bevis nok.

Når unge gutter ser Ronaldo og Beckham bruke Siemens så er vel mobil-valget noe enklere for dem vil jeg tro.

 

Samsung sponser nå Chelsea, det vil nok ha mye å si på salget av Samsung-mobiler, både i England og resten av verden (siden Chelsea er ett av verdens mest populære lag).

Lenke til kommentar
Samsung sponser nå Chelsea, det vil nok ha mye å si på salget av Samsung-mobiler, både i England og resten av verden (siden Chelsea er ett av verdens mest populære lag).

5138458[/snapback]

Og på den andre siden, Samsung er uaktuell for meg fordi de sponser Chelsea.

 

(pluss mange andre grunner også, men de kan variere fra modell til modell)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...