Gå til innhold

Connect3d X800GTO 256MB -Anbefales!


Cantus

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle dele min erfaring med dette kortet, og tipse de av dere som er på utkikk etter et PCI-Express kort til rundt 1500-1600 kr.. LINK

 

Som en del har fått med seg, er det særdeles vanskelig å få tak i Sapphire sitt GTO2 kort som, i tillegg til å kunne moddes fra 12 til 16 pipelines, garantert hadde R480 kjerne, og 1.6 ns minne..

 

Etterhvert kom det frem at også Connect3d sitt GTO-kort kunne moddes til 16 pipelines, og i tillegg overklokke bra.. Dette kan jeg nå bekrefte! Minuset med dette kortet i forhold til GTO2, er at det har annen kjerne (R423) og tregere minne (2.0 ns) Men allikevel, som dere ser under, er dette kortet et VELDIG bra alternativ...

 

Her er mine foreløpige 3dmark05 resultater:

 

Standard klokkehastigheter, 12 Pipes:

3DMark05: 4454

 

Standard klokkehastigheter, moddet til 16 Pipes:

3DMark05: 4983

 

Foreløpig stabile max hastigheter:

Kjerne@600/minne@570 16pp:

3DMark05: 6585 :w00t:

 

Oppdatering 5/11:

Av en eller annen grunn sto HTT på mitt HK på 800, istedenfor 1000. Endret på dette, og justerte klokkehastighetene noe opp...Fikk da dette resultatet i 3dmark05: (Kjerne@609, minne@588)

6798 :D

 

Ny oppdatering 5/11:

Installerte Omega-driverne, og fikk da 6823! :D

(Kjerne@609, minne@591)

 

Enda en oppdatering 9/11: (for de som ikke gidder å lese alle innlegg.. hehe;))

 

Da er vannkjøling installert, og ytterligere noen MHz tynet ut av kortet...

Foreløpig har det endt opp med 625 MHz på kjerne, og 594 på minnet, noe som resulterte i vakre 6900 poeng i 3dMark05!

Temperaturen ligger nå på ca 40 grader ved load.

 

Kan vel ikke akkurat være misfornøyd med dette.. Her får man definitivt MYE for pengene! :D

 

Resten av systemet:

A64 3200+ (939) Venice @ standard

MSI RS480M2-IL

1gb Geil value (2x512mb, cas 2.5)

 

Enda står det igjen å installere et overklokkingsvennlig HK, for å tyne litt MHz ut av CPU.. Samt bedre og mere RAM.. ;)

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig i at dette er et supert kort, har hatt mitt noen dager nå, jeg har dog verken moddet eller overklokket det.

Bestemte meg for kjøp etter å ha lest en test i PCWorld av alle steder. Der ble det nevnt at kjøleløsningen var spesielt stillegående, hvilket jeg kan bekrefte. Hvilke temperaturer får du på Kjerne@600/minne@570 16pp?

Lenke til kommentar

Sitter og tester kortet litt nå med ATITool, har forøvrig nærmest likt system som deg, med unntak av HK (Asus A8N SLi Deluxe).

Core gikk til 602,10MHz før skjermen gikk i svart (77grader). Er dette skadelig for kortet? Greit å ikke holde på sånn for mye? Etter restart fungerte alt fint igjen forøvrig.

Litt skeptisk til å teste Mem nå...

 

Hvordan gikk du frem for å låse opp de siste fire pipelines'ene?

Lenke til kommentar
Sitter og tester kortet litt nå med ATITool, har forøvrig nærmest likt system som deg, med unntak av HK (Asus A8N SLi Deluxe).

Core gikk til 602,10MHz før skjermen gikk i svart (77grader). Er dette skadelig for kortet? Greit å ikke holde på sånn for mye? Etter restart fungerte alt fint igjen forøvrig.

Litt skeptisk til å teste Mem nå...

 

Hvordan gikk du frem for å låse opp de siste fire pipelines'ene?

5100443[/snapback]

Kanskje greit å unngå, men vet ikke om det er direkte skadelig.. Det er vel den VPU-recover tingen som slår inn, nettopp for å hindre skade..

Jeg har ialleffall kjørt de testene flere ganger, så det går nok greit.. :)

 

For å åpne pipes, må du lage en bootdiskett eller cd, med Flashrom.exe, og bios-filen.. Legger den med her, zippet.. C3D16.zip

Når du får bootet, og står i command prompt, taster du inn følgende:

"flashrom -f -p 0 c3d16.bin" Viktig! Legg merke til at "0" er et tall, ikke bokstav..

plutselig kommer et pip, og du er klar for reboot! ;)

Når du da kommer inn igjen i windows, starter du ATITool, og ser at plutselig har "Active pipelines" endret seg til 16...! :D

 

Etter jeg flashet, måtte jeg klokke noen hertz ned fra maks-hastigheter ved 12 pipes.. men uansett er det kraftigere med 16 pipes på noe lavere hastighet..!

 

Lykke til med flashing! :thumbup:

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Slettes ikke værst det der :thumbup:

Men noen som vet om powercolor GTO agp kan moddes.?

5100098[/snapback]

 

Etter hva jeg har forstått, så er det kun PCI-Express kortene som kan moddes.. desverre..

5101785[/snapback]

Møkk, er jo håpløst lite alternativer å velge med AGP blitt. Gidder ikke flytte over fra 754 enna. Men kortet er jo gir jo mye for penga uansett :cool:

Er det en annen kjerne i AGP utgaven kontra pci-e?

Lenke til kommentar
Slettes ikke værst det der :thumbup:

Men noen som vet om powercolor GTO agp kan moddes.?

5100098[/snapback]

 

Etter hva jeg har forstått, så er det kun PCI-Express kortene som kan moddes.. desverre..

5101785[/snapback]

Møkk, er jo håpløst lite alternativer å velge med AGP blitt. Gidder ikke flytte over fra 754 enna. Men kortet er jo gir jo mye for penga uansett :cool:

Er det en annen kjerne i AGP utgaven kontra pci-e?

5102034[/snapback]

 

Dette er jeg også usikker på, men tipper at det er rett og slett pga at pipes'ene er laserkuttet på kjernen, og at de derfor ikke kan åpnes via softmod..

Lenke til kommentar
Utrolig bra klokkingspotensiale på et kort som er priset så lavt!Slår jo 6600GT, i uklokket tilstand i de fleste tester, men når det overklokkes såpass tror jeg nesten det kan sammenlignes med et 6800GT/X800Xl

imponerende 3dmark score og!

5100548[/snapback]

 

Her kan det ikke NESTEN sammenlignes med x800xl, det er jo plutselig et vesentlig bedre kort..! Jeg hadde faktisk x800xl før, som jeg solgte for 2000,-... nice deal.. ;)

 

Se her f.eks.. Et overklokket x850 XT PE scorer "bare" 6077 i 3dmark05...!

Det er riktignok på et P4 system, med en Pentium4 3,6 GHz.. Hvor mye dette har å si, enten positiv eller negativ effekt, vet jeg ikke, men det gir jo en god indikasjon på at dette er et knallkort når det blir moddet..!

 

Denne er også ganske interessant.. LINK

Det er en annen review, basert på et system med en Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz prosessor, og 1 Gb low latency minne, hvor da et x1800xl og 7800GT-kort, scorer henholdsvis "bare" ca 400 og 600 poeng over min score...

Hadde vært interessant å se hva mitt kort kunne prestere i et slikt system.... :hmm:;)

 

Kan jo ikke annet enn å si meg MEGET, MEGET fornøyd med dette kortet! :D

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Kan bli fun å se :wee:

5103085[/snapback]

 

Jepp! ;)

Lurer på om det er mulig å øke med ca 400 poeng med økt cpu hastighet, og kjappere minne... :hmm:

Hadde jo vært utrolig kult å bryte 7000 grensa i 3dmark05 med et skjermkort til 1595,- kr! :yes:

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Etterhvert kom det frem at også Connect3d sitt GTO-kort kunne moddes til 16 pipelines, og i tillegg overklokke bra.. Dette kan jeg nå bekrefte! Minuset med dette kortet i forhold til GTO2, er at det har annen kjerne (R423) og tregere minne (2.0 ns) Men allikevel, som dere ser under, er dette kortet et VELDIG bra alternativ...

 

 

 

Har akkurat bestilt meg dettee kort på PS Data :dribble: De hadde ikke så mange igjen, så jeg tok ikke sjansen på å vente (kunne få en dårligere revisjon som ikke kunne softmoddes)

Har følgt med på bruktpriser på "litt bedre" AGP-kort og prisene er urealistiske. Fant ut at det var "billigere" å kjøpe nytt hovedkort, cpu og skjermkort i lengden

 

Så til kjernen: Når anskaffet du deg kortet (er det samme revisjon som jeg får)?

og hvilke drivere bruker du; Catalyst eller Omega? (Veit ikke om Omega eksisterer enda jeg, har brukt laptopen de siste 2 åra :p )

 

Har noe gammel, men ubrukt! waterchill liggende, kan jeg bruke den gpu-kjøleren på dette skjermkortet tro? :hmm:

Lenke til kommentar
Har akkurat bestilt meg dettee kort på PS Data :dribble:   De hadde ikke så mange igjen, så jeg tok ikke sjansen på å vente (kunne få en dårligere revisjon som ikke kunne softmoddes)

Har følgt med på bruktpriser på "litt bedre" AGP-kort og prisene er urealistiske. Fant ut at det var "billigere" å kjøpe nytt hovedkort, cpu og skjermkort i lengden

 

Så til kjernen: Når anskaffet du deg kortet (er det samme revisjon som jeg får)?

og hvilke drivere bruker du; Catalyst eller Omega? (Veit ikke om Omega eksisterer enda jeg, har brukt laptopen de siste 2 åra :p )

 

Har noe gammel, men ubrukt! waterchill liggende, kan jeg bruke den gpu-kjøleren på dette skjermkortet tro? :hmm:

5109407[/snapback]

 

Får håpe du også er like heldig med ditt kort! :)

Jeg bestilte mitt kort den 1/11, så det er nok samme revisjon..

Omegadriverne eksisterer! LINK HER. Installerte de nettopp, og fikk da 6823 i 3dmark05.. :D

 

Jeg har også en vannkjøing liggende, og vurderer å montere den kun på skjermkortet, men spørsmålet er hvor mye ekstra det er å hente ut... Hadde uansett vært morsomt å prøvd, bare for å se hva man kunne tyne ut av kortet... :yes:

Endret av Cantus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...