Gå til innhold

HP Pavilion ze2216ea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig! Denne testen har jeg ventet på.

 

Maskinen virker litt under forventningene mine og med et par andre gode konkurrenter i denne prisklassen (Dell I6000 og IBM R50e) så ser det desverre litt for svakt ut for denne PCen. For min del i hvertfall.

Hmm leste posten, og jeg har en annen kandidat du kanskje kan tenkte på. Har akuratt kjøpt Toshiba Sattelite M40X(link). Fikk den opp for 20 min siden så har ikke noe annet å si enn at jeg synes skjermen hadde bra farger og var veldig behagelig å se på. Musa var akseptabel(jeg hater generelt alle laptop-musner) og tastaturet var like bra som alle andre laptopper jeg har prøvd. Virka ut som en veldig god DVD bærbar siden skjermen var bra, og lyden var rein og akseptabel.

 

Siden dette er ting man legger merke til ved førsteutrykket, så har jeg ikke så mye å si om ytelse, der får du se på papiret. Valgte den forøverig over Dell I6000 pga 100 mhz oh 20GB mer.

Lenke til kommentar

Har nettopp anskaffet meg denne maskinen. Det har og min søster. Må si meg godt fornøyd med ytelsen og har ikke annet å utsette på den enn at de godt kunne ha inkludert en firewireport på den. Ellers gir den helt klart max av hva du kan forvente av bærbare til denne prisen (6995,-). Tastaturet og byggekvaliteten er og topp som skrevet i anmeldelsen.

 

Om du er ute etter en bra studentpc tror jeg ikke denne er å forrakte. Jeg er iallefall storfornøyd. Eneste kipe er at jeg må anskaffe meg usb-kabel til iPoden... Men, men, det er ikke så dyrt.

 

Ikke nøl, løp og kjøp! :thumbup:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Anskaffet meg denne maskinen i forrige uke. Dette er min første bærbare og jeg har lite erfaring med disse. Likevel sitter jeg igjen med et inntrykk at jeg har fått en fin maskin for penga. Jeg har ikke testet den noe særlig med spill og slikt men det er ikke det den blir primært brukt til likevel. Kjempefin design syntes jeg. Ble positivt overrasket da den så svart ut på bilder jeg har sett og det viste seg at den hadde en fin sølvfinish på utsiden. Alt virker knirkefritt. Rett på trådløst uten å mukke fra første minutt. Fin lyd fra høyttalerne. Har sammenliknet med en Acer Aspire 3003 som noen jeg kjenner kjøpte rett før meg. Og den har bare brøkdelen av samme lydkvalitet som denne. Batteri holder greit nok til mitt bruk synes jeg. Holder ca 2-3 timer litt ettersom. Den er temmelig stillegående. Sjelden viften går her og synes ikke den bråker nevneverdig.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Denne pc`en har jeg hatt i litt under et år, og følgende kan sies om maskinen:

 

:D

+ Støysvak ved bruk av internett, word og andre lite krevende programmer. Viften slår seg nemlig kun på ved behov, som ved applikasjoner som laster inn tunge grafiske elementer. Da hører man viften, men det blir aldri plagsomt.

 

+ Tilbehørspakken er fin. Windows XP Home med SP2, samt nødvendige hovedkortdrivere på vedlagt programvare-dvd, som også installerer programmene(som Java, Xp hotfixes, Acrobat Reader, Sonic DVD-brennevare++) på automatikk og etter ønske.

 

+ Stabile interne komponenter. Har aldri opplevd at systemet har vært ustabilt, annet enn ved et og annet tilfelle der et program ikke svarer (Spesielt hvis mange programmer kjører). Men dette kommer man aldri bort fra.

 

+ Klarte faktisk å spille Morrowind på denne pc`en uten særlige problemer, men noen gaming-pc blir det aldri. En venninne av meg bruker maskinen til spilling av The Sims 2 med mange tilleggspakker, og det går faktisk greit, om ikke så raskt som optimalt.

 

+ Både WLAN, LAN og Modem-kort på denne modellen.

 

+ Kan koble maskinen til tv`en.

 

+ Ikke tyngst i klassen (Men heller ikke lettest)

 

+ Kan oppgraderes fra 2 x 256mb ram til 2 x 512 mb ram, pc2700

 

+ Kan oppgraderes fra AMD`s Sempron 2800+ (1.6 Ghz) til en AMD Turion 64 ML-37 (2GHz), eller en AMD Sempron 3300+ ( 2Ghz). Kan hende den blir bedre egnet som spillpc med en oppgradering til maksimalt minne, og med en AMD Turion som nevnt.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

:hmm:

 

- Lydkvaliteten på høyttalerne er ikke noe å snakke høyt om.

 

- Laster ikke inn programvare så raskt som ideelt, men tar ikke så lang tid at det er irritabelt. Harddisken kjører bare på 4400rpm.

 

- Bare to USB- kontakter og ett pcmcia- spor.

 

- Mangler Bluetooth, IR- tilkobling og minnekortleser.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

:yes:

 

OPPSUMMERING:

 

En fin laptop for den som trenger en stabil maskin til internett og tekstbehandling, musikksenter (Ved tilkobling av andre høyttalere for de som er lydfantaster) og bildebehandlingspc. Noen mindre krevende spill kan kjøres.

Endret av Rootin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...