Gå til innhold

Ny mediaspiller fra D-Link


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
interessant produkt ja...Med en slik mediaspiller, er det mulighet til å streame forskjellige "kanaler" fra en Pc slik at hvis man har to mediaspillere så kan de se på forskjellig "kanaler" samtidig?

 

Frankie

Ja en pc med mediaserverprogramvare kan sende data til flere mediaspillere samtidig.

Lenke til kommentar

Ja det er jo det som er interesant. Har denne den samme hardware som DSM-320? DSM-2320 hadde vel sigma 85xx chipsett som heller er et "labert" kapittel. Vist den skal bli en "vinner" må den nok ha Sigma 86xx chipset som støtter mye mer når det gjelder alt ifra høy bitrate, GMC, Q-PEL, HD osv...

 

Bla. Pinaccle showcenter 200 har dette nye chipsettet, og vet at KISS sine nye dvdspillere (6xxx serien) skal ha/få den.

Lenke til kommentar
kan denne hente musikk og film direkte fra en maxtor Shared Storage plussog har den radikanaler rett fra nettet?

Den kan streame musikk fra nettet via live365.com, det er tvilsomt at den kan hente det direkte fra maxtor boksen, men det vil gå fint om du lagrer det på maxtor boksen og har serverprogramvaren på en pc. Men det kommer flere nettverksbaserte lagringsenheter som stå som multimedieserver men foreløpig er mange av dem properitære og takler dermed bare mediespillere fra det samme merket.

Lenke til kommentar
kan denne hente musikk og film direkte fra en maxtor Shared Storage plussog har den radikanaler rett fra nettet?

Kommer en firmware oppgradering i oktober som muligjør avspilling direkte fra Maxtor shared Storage på uPnP media adaptere.

 

I tillegg finnes det allerede twonkyvision media server for MSS :

 

http://www.twonkyvision.de/UPnP/nas.html

 

Kompatible uPnP media adaptre for twonkyvision :

 

http://www.twonkyvision.de/UPnP/devices.html

 

Et ypperlig forum for MSS er

 

http://www.suphammer.net/forum/viewforum.php?f=2

 

Link til oppgraderings siden til maxtor :

 

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/m...tware%20Upgrade

Endret av Ketsjupp
Lenke til kommentar
Ja det er jo det som er interesant. Har denne den samme hardware som DSM-320? DSM-2320 hadde vel sigma 85xx chipsett som heller er et "labert" kapittel. Vist den skal bli en "vinner" må den nok ha Sigma 86xx chipset som støtter mye mer når det gjelder alt ifra høy bitrate, GMC, Q-PEL, HD osv...

 

Bla. Pinaccle showcenter 200 har dette nye chipsettet, og vet at KISS sine nye dvdspillere (6xxx serien) skal ha/få den.

I og med at denne har Component-utgang, og er HD-Ready, ser det ut til at det er nytt brikkesett ja...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Har nå kjøpt meg denne fiffige saken. Den er forresten ukens tilbud på komplett hvis noen andre også har tenkt å slå til så kan det kanskje være greit å gjøre det nå som den er på tilbud! Hittil så kan jeg ikke si at jeg er superfornøyd. Det jeg ikke er spesielt fornøyd med er programvaren som ligger på boksen. Det virker rett og slett som de ikke har tatt seg god nok tid når de har laget den. Sånn jeg kan se det så har den mange mangler. F.eks. når du setter på en sang til avspilling og går tilbake for å bla etter en ny sang så er det ingen mulighet for å se hvilken sang du spiller. Dette burde stått der på en eller annen måte. Har heller ikke fått til å lage spillelister. Noen som vet hvordan dette skal gjøres? Burde gått ann å lage en spilleliste på en enkel og grei måte vel? Savner også å kunne sette på slideshow når jeg ser på bilder. Såvidt jeg vet så kjører boksen på linux. Hvis noen skulle vite om det finnes noen tredjeparts meida OS som jeg kan installere som er bedre enn det medfølgende så er jeg veldig interressert i høre om dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...