Gå til innhold

Ny verdensrekord i SuperPi, med P4!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Imponerende av japanerne. Nå blir det ekstra vanskelig for Stoolman og Co å ta verdensrekord.

Vi venter i spenning...

Japsene har alltid vært gode i SuperPi. Stoolman og overklokk har nok ingen sjanse til å slå rekorden. De burde nok heller satse på andre rekorder.

hvorfor så negativ?

De klarer det iallefall ikke om de skal ha samme innstiling som deg da.

:thumbdown:

 

Selv tror jeg dem har god sjanse, bare dem har dagen. Tror nokk japsene også har klødd seg mye i hode før de kommer frem til slike resultater.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med Stig-Arne her, med en negativ holdning når man aldri langt. Sub Zero Norway er jo tross alt ganske ferske i "gamet", og man kan ikke forvente en verdensrekord første helgen ;). Det blir uten tvil veldig spennende å se hvilke resultater de vil komme med i tiden framover! Å bryte 4 GHz grensen på en dothan er iallefall en bragd som viser verdifull kompetanse, og dette vil være nøkkelen til fremtidig suksess for vårt kjære team. Med sporty iverstorer som MPX.no blir nok saken også litt lettere for gutta i fra nord :)

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle meg negativ, men heller realistisk. Ja overklokk og stoolman er to meget kyndige personer og all respekt til dem. Men med hva de har prestert til nå så ser det ikke ut til at de bryter superpi rekorden.

Resultatet til overklokk og stoolman var 21 og verdensrekorden er 17. Dette er en meget stor differanse. Bare det å klare å komme under 18s var en enorm prestasjon. Det var mange som nærmet seg 18s, men ikke før nå så kom noen under 17s.

 

Poenget mitt var iallefall at jeg tror ikke overklokk og stoolman klarer å slå superpi rekorden med den/de cpuene de bruker per i dag fordi skrittet fra 21s til 17s er så enormt.

 

Men abselutt det er jo lov å prøve. Det viktigste er jo at man har det gøy og kanskje slår personlige rekorder.

Lenke til kommentar

Hehe, det er jo greit nok, var vel denne vi reagerte på:

Stoolman og overklokk har nok ingen sjanse til å slå rekorden. De burde nok heller satse på andre rekorder.

Du nevnte ingenting om potensialet til de spesifikke prosessorene de har prøvd så langt, men at Sub Zero Norway bare kunne gi opp alt som heter SuperPi... Noe jeg mener de ikke burde, iallefall med tanke på all den hw'en som er på vei.

 

edit: unødvendig quote

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Hehe, det er jo greit nok, var vel denne vi reagerte på:
Stoolman og overklokk har nok ingen sjanse til å slå rekorden. De burde nok heller satse på andre rekorder.

Du nevnte ingenting om potensialet til de spesifikke prosessorene de har prøvd så langt, men at Sub Zero Norway bare kunne gi opp alt som heter SuperPi... Noe jeg mener de ikke burde, iallefall med tanke på all den hw'en som er på vei.

 

edit: unødvendig quote

Ok, da er vi venner :D

Lenke til kommentar
Har grublet over noe.. Hvorfor ser vi ingen gode resultater fra AMD ? mener ikke at AMD yter dårlig, men uansett hvor mye de blir klokket og tweaket, så har ingen kommet under 20sec! Kan det være det at Intel skalerer bedre på høye hastigheter?

Foreløpig har vi "bare" sett stabile hastigheter med FX prosessorer på rundt 3,8 GHz. Da scorer de rundt 22 sec, med tilsvarende clock på en dothan blir scoren ca. 23s. Sub Zero Norway kjørte jo på 3,93 GHz da de fikk 21,25 (med dårlig minne-hastighet vel å merke). Mener at en FX med samme hastighet som en dothan hadde vunnet knepent. Det gjelder bare å treffe på den rette kjernen!

 

SZN Har jo bestilt en FX-57 med samme stepping som Team Japan bruker, så det blir skikkelig spennende :D

 

edit: korrigert litt tall, og forstått at uttalelsen var litt "ekstrem". Kudos til Sink som påpekte det.

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Neppe adt:

http://www.xtremesystems.org/forums/attach...tid=32897&stc=1

og

http://jason57.iwarp.com/fx57/26satsub3ghz.JPG

 

Legg merke til hastighet og ramhastighet

 

 

Dothan med litt høyere hastighet, tjener mye tid på 200mhz

http://img260.echo.cx/img260/8301/23s7xg.jpg

Men vi ser jo ikke ramhastighet på FX-maskinen... Men du er inne på noe, jeg vil gå så langt som å trekke tilbake "slå ned i støvlene", men har allikevel mer tro på en FX ved samme hastighet som en dothan...

 

edit: La til litt ekstra info

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...