Gå til innhold

Bare en tanke om diverse statistikker på forumet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

kom til å tenke på noe her om dagen. Hva om dere i den nye versjonen av forumet kunne legge til diverse statistikker?

 

F.eks:

-Antall tegn/bokstaver/ eller ord bruker har skrevet tilsammen

-gjennomsnittet av tegn/bokstaver/eller ord i hver post

-Antall smileyer bruker har brukt, totalt.

-Gjennomsnittet av smileyer i postene

-Hvor mange ganger bruker har blitt quotet tilsammen

-Hvor mange ganger ditt navn har blitt nevnt, fra andre enn deg selv

-Osv, osv.

 

Et forslag er at man kan finne denne informasjonen på hver bruker, under profilen deres.

 

Dette er kanskje ikke så informativt, men det kan jo faktisk brukes til å se hvor mye spam en bruker tilfører forumet. Om f.eks gjennomsnittet av ord er lav, og bruken av smileyer er stor, vet man at personen mest sannsynlig spamer mer enn en med et høyt snitt av ord i postene sine.

 

Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (flodhest @ 22/08/2005 : 23:16)
Joda, hørtes ikke dumt ut det. Men litt av poenget er jo også at man kan se på hvem man vil...er ikke så morsomt å bare vite slikt om seg selv. :)

Nei nettopp, det jeg tenkte på.. :p Hvis det blir opptil flere statistikker, så er det kanskje ikke så praktisk å ha alt i profilen (spørs jo hvor mange det blir), kanskje bare noen av de viktigste, så kan resten være på en anna side elns.. Eventuelt en "statistikk-link" i profilen :p

 

Hvis dere skjønte det (trur nesten jeg skal legge meg, før jeg begynner å surre enda mer :p )

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 23/08/2005 : 14:52)
Dette hadde vært stilig! Det blir nok en del ekstrarbeid, men jeg tror at det kan bli spennende med slik statistikk, samt automatisk varsling når noen nevner brukernavnet ditt.

bra du synes det. :)

 

Skal det ikke komme noen administratorer her da? Må få vite deres syn på saken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...