Gå til innhold

Ny antiphishingfunksjon i IE7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil dette si at IE7 laster opp alle URL'er du besøker til Microsoft?

 

For å stille det spørsmålet på en annen måte:

Lastes databasen ned til maskinen, eller sendes url'en til MS sine servere for å sjekke om den er der?

Hvis det er det sistnevnte, skal ikke jeg bruke IE7... vil ikke at MS skal ha total oversikt over hva jeg gjør på nett!

Lenke til kommentar

Er ikke phishing delvis basert på å sende deg til en server som er har et annet navn en den virkelige som den etterlikner?

 

Så nå skal en altså stole på at Microsoft har en godt nok oppdatert database - de som ikke får ut sikkerhetsoppdateringene raskt en gang! :!:

Lenke til kommentar
Så nå skal en altså stole på at Microsoft har en godt nok oppdatert database - de som ikke får ut sikkerhetsoppdateringene raskt en gang! :!:

Man skal ikke stole på at Microsoft vet om alle phising-sider nei, men alle monner drar. Om de setter inn ressurser på det her skal de nok klare å lage den nokså oppdatert.

 

Demolish har et godt poeng. Får håpe det er en liste som jevnlig lastes ned på dataen eller oppdateres på dataen, ikke at alle url'er blir uploadet. Sistnevnte ville vel også resultert i unødig trafikk.

Lenke til kommentar

Dett er meget bra! Selvfølgelig vil ikke dette være nok, men det er et langt steg i riktig retning.

 

Når det gjelder Demolish sin skepsis; jeg er rimelig sikker på at phisingfilteret vil ligge i klientversjonen av IE. Det hadde vært svært merkelig hvis alle nettsteder som du besøker skal bli sjekket opp mot Microsofts database.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke fatter, er hvorfor det ikke settes opp en internasjonal organisasjon som til enhver tid har oppdaterte lister med spam/virus-avsendere og phishing-nettsteder og slikt.

 

Da ville alle operativsystemer ha mulighet til å laste ned oppdateringer daglig f.eks. slik at du alltid var oppdatert med alle de nyeste nettstedene og virus/spam typene. Er jo rimelig meningsløst at 100 forskjellige firmaer skal lage sine egne databaser som aldri vil være helt oppdaterte.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som er klar over at Opera gjør akkurat det samme, dvs å sende url info til Google.. ;)

 

When browsing with these "Relevant text ads" enabled, Opera will send to Google the address of the page visited so that Google can return a related advertisement. For example, a user browsing a page about pianos may be presented with an ad for a business selling or servicing pianos. If the page is not already in Google's index, it is likely that it will attempt to index the page. (See below)

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange som er klar over at Opera gjør akkurat det samme, dvs å sende url info til Google.. ;)

 

When browsing with these "Relevant text ads" enabled, Opera will send to Google the address of the page visited so that Google can return a related advertisement. For example, a user browsing a page about pianos may be presented with an ad for a business selling or servicing pianos. If the page is not already in Google's index, it is likely that it will attempt to index the page. (See below)

Ikke min Opera nei (kjøpt og betalt), og heller ikke den som viser vanlige annonser. Dessuten er dette tydelig beskrevet der hvor du velger å benytte denne typen annonser.

 

For øvrig off topic ;)

 

(angriper du min kjære Opera så angriper jeg deg :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...