Gå til innhold

Omtale av Boiling Point: Road to Hell (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Boiling Point er fylt til randen av feil, utviklerne ser ut til å ha oversett alt for mye i produksjonsprosessen. Det går ikke engang minutter mellom hver gang du enten må le eller gråte av merkelige hendelser. Jeg kan nevne en båt med fullt mannskap som står stille langt oppe på land å "kjører" på stedet hvil, motorbråk og bølgeskvulp får du med på kjøpet. Folk finner det dessuten normalt å gå oppe i lufta, falle gjennom vegger og befinne seg på flere plasser samtidig.

 

Den kunstige intelligensen er sterkt varierende, den går fra akseptabel til direkte latterlig.

 

Med tanke på alt dette, syns jeg totaltkarakter 6 er alt for snilt.

 

Dette er uten engang å ha nevnt de elendige animasjonene på byens innbyggere og den dårlige fysikken. Blant annet den kjappe strafingen folk driver med for å unngå og bli drept ser helt latterlig ut. Minner mest om noe fra Quake. Det ser heller ikke ut som folk går på bakken, men de flyter på den, eller går over den.

 

Dette er et spilt som virker uferdig, rett og slett. Det er gitt ut alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Boiling Point er fylt til randen av feil, utviklerne ser ut til å ha oversett alt for mye i produksjonsprosessen. Det går ikke engang minutter mellom hver gang du enten må le eller gråte av merkelige hendelser. Jeg kan nevne en båt med fullt mannskap som står stille langt oppe på land å "kjører" på stedet hvil, motorbråk og bølgeskvulp får du med på kjøpet. Folk finner det dessuten normalt å gå oppe i lufta, falle gjennom vegger og befinne seg på flere plasser samtidig.

 

Den kunstige intelligensen er sterkt varierende, den går fra akseptabel til direkte latterlig.

 

Med tanke på alt dette, syns jeg totaltkarakter 6 er alt for snilt.

 

Dette er uten engang å ha nevnt de elendige animasjonene på byens innbyggere og den dårlige fysikken. Blant annet den kjappe strafingen folk driver med for å unngå og bli drept ser helt latterlig ut. Minner mest om noe fra Quake. Det ser heller ikke ut som folk går på bakken, men de flyter på den, eller går over den.

 

Dette er et spilt som virker uferdig, rett og slett. Det er gitt ut alt for tidlig.

Ja, som jeg skriver i hovedteksten og i konklusjonen er dette et spill som har alt for mange feil. Potensial er det nok av, men mye blir ødelagt av ujevn spillbarhet.

 

Dette til tross var det tider da jeg koste meg med spillet, da hovedsaklig i kampsituasjoner i tette jungelstrøk. Videre er valgmulighetene rundt oppdrag veldig positiv, det gir deg i hvert fall en god illusjon av frihet. Dette trekker spillet opp fra gjørma, og til tross for feilene synes spillet er litt over middels på karakterskalaen.

 

At du er uenig i min vurdering er helt fair. Hvem vet, kanskje det har sammenheng med ulike forventninger?

Lenke til kommentar
"ingenting er vel morsommere enn skyting?"

 

Ikke at jeg ikke til en viss grad er enig, men når du sier det i denne sammenhengen (alle kan drepes) høres du litt ut som... vel, ikke noen jeg hadde satt pris på å møte i en mørk bakgate, i alle fall :p

Så lenge du ikke møter meg som spillkarakter i en mørk virtuell bakgate, har du lite å frykte. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes det rett og slett er en tragedie at utviklerne kaster bort et spill med et slikt potensiale. Nå får jeg riktignok ikke testet det før på torsdag, men det er ingen tvil om at den enorme friheten Boiling Point byr på er noe som det absolutt går ann å bygge videre på. Men når spillet tilsynelatende lider av såpass seriøse feil som det nevnes i omtalen, er det klart at noe har gått galt i utviklingsprosessen.

Lenke til kommentar

Huff å huff. Var det ikke noe av det samme dere sa på sniktitten av dette spillet? At det hadde en del mangler som f.eks luft gåinga til folk. Synes det er domt hvis de bare har rusha spillet ut.

 

Jeg hadde sett frem til dette spillet, men nå når det er ute tror jeg at jeg styrer unna. Gidder ikke kjøpe et spill, for så å risikere ta jeg ikke gidder å spille det. Skal jeg kjøpe et spill skal det være verd pengene det koster.

 

Synd egentlig, for det så lovende ut i starten, men desverre raste det til hvette. Synd.

Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste å ikke kjøpe det her, ja.

Jeg får ikke engang spilt det uten store grafiske bugs. Og akkurat det ødelegger for mye av opplevelsen til at det er noe man kan se bort fra.

 

Sjekk bilde, så ser dere hvordan teksturene stort sett ser ut. Pent eller hva? Det er ikke alltid det er sånn, noen ganger forsvinner det, andre ganger kommer det.

 

Flere som har dette mildt sagt stygge problemet.

post-75-1116938727_thumb.jpg

Endret av BTK
Lenke til kommentar

OMG det bilde så ikke bra ut nei. :ohmy: Men jeg har allikevel kjøpt meg spillet og må si meg at jeg både liker det og hater det. Riktig nok er grafikken ikke så bra, fysiken suger, og masse bugs pluss at selve oppbyggingen på gamplayet ikke er noe spesielt, så likte jeg det. Var en del ting å gjøre her og slå ihjel tiden med. Mye av tiden går til kjøring men nå har jeg ikke spilt av så mye heller da. Men at grafikken er så drit ho smeg det er den nok ikke som hos deg BTK. ;)

 

La oss håpe at STALKER ikke havner i samme fellen pga de to spillenne bygger akkurat på det samme "total frihet".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...