Gå til innhold

Ubuntu 5.0 ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg lastet ned previewen av Ubuntu for noen uker siden måtte jeg legge inn nye nvidia drivere til skjermkortet mitt ettersom det ikke var helt topp. Lastet derfor ned driverne fra nvidia sine sider, men ikke ikke lagt dem inn slik manualen sa. Fikk en feilmelding som sa noe om at kilden ikke passet eller noe slikt.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en geforce driver som passer, og som enkelt kan legges inn?

 

Sitter samtidig å lurer på om jeg skal legge Kubuntu inn på den bærbare her når jeg er ferdig med å laste ned den, men i den maskinen er det et ATI Mobility Radeon 9600/9700. I Windows bruker jeg Omegadriverne, funker de fint i Kubuntu/Ubuntu?

Lenke til kommentar
Da jeg lastet ned previewen av Ubuntu for noen uker siden måtte jeg legge inn nye nvidia drivere til skjermkortet mitt ettersom det ikke var helt topp. Lastet derfor ned driverne fra nvidia sine sider, men ikke ikke lagt dem inn slik manualen sa. Fikk en feilmelding som sa noe om at kilden ikke passet eller noe slikt.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en geforce driver som passer, og som enkelt kan legges inn?

 

Sitter samtidig å lurer på om jeg skal legge Kubuntu inn på den bærbare her når jeg er ferdig med å laste ned den, men i den maskinen er det et ATI Mobility Radeon 9600/9700. I Windows bruker jeg Omegadriverne, funker de fint i Kubuntu/Ubuntu?

Er en veldig god guide her om NVIDIA og ATI-kort på Ubuntu. Merk at du ikke trenger å bruke disse driverne om du ikke bruker 3D-programmer/spill.

Lenke til kommentar
Da undertegnede testet en forhåndsversjon av Ubuntu 5.0 før påske, fant operativsystemet stort sett alt av maskinvare uten videre innstillinger.

 

Bør vel være 5.04 der óg, spesielt siden det er fort gjort å tro at dette er versjon 5 hvis man bare leser kjapt gjennom. 5.04 er jo versjon 2, noe som godt kunne vært med i artikkelen, at Ubuntu bruker en litt spesiell navnelov; år.måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...