Gå til innhold

HTPC trinn for trinn - del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du plages med at gummien nærmest pumpa vrir seg, er det ikke verre en å fjerne den, bare sett slangen rett over pumpe utaket. Like tett som Norges Bank.

 

Her er et bilde (stort)

Dette plager ikke meg, men jeg lurer litt på hva som er flaskehalsen i BigWater systemet, that is, hvilket område i den sluttede vannkretsen er trangest?

 

Dersom de små slangene inn/ut fra pumpa er dette punktet, så kan det jo være greit å fjerne de selv om man ikke har problemer med bend. Merket dog at de var mye stivere de grønne slangene (men kanskje ikke stiv nok de heller i forhold til skikkelig proffe slanger, som f.eks de som følger waterchill o.l.)

 

DrE

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som er sløv, eller mangler det en komplett liste over komponenter brukt i byggingen...? I såfall hadde det vært ønskelig. Flott artikkel Øyvind!:)

Ikke jeg som har skrevet denne :p

 

Er nok mastiff som står bak denne artikkelen. Har ikke vegg-til-vegg tepper hjemme hos meg (he he)

 

Image is everything, thirst is nothing. Obey your image...

 

Igjen bra artikkel Mastiff. Gleder meg masse til de neste, da det er disse jeg virkelig gleder meg til....

Lenke til kommentar

Bra artikkel(serie) Mastiff :thumbup:

 

Har hatt sånn trua på deg jeg at jeg har brukt ditt forslag som basis for min egen HTPC. (se del 2 av artikkelserien dere som savner delelista).

 

Når det gjaldt innfesting av radiator så anbefaler jeg bruk av drill. Jeg lagte tre festehull i kabinettet og nå ser det bra ut, inni og utenpå.

Lenke til kommentar

Takk, takk. Jeg var redd for at jeg skulle få skikkelig juling for å lage barnehageutgaven av en artikkel... Den neste blir nok også forholdsvis enkel, men så begynner det rene htpc-opplegget.

 

Når det gjelder teppet, må jeg si at jeg har montert pc-er i nærmere 15 år nå (herregud, jeg er gammel...), og dette med statisk elektrisitet er noe av det verste våset som fins innenfor pc-verdenen! Jeg har gjort stort sett alt galt hver eneste gang, men aldri skadet en eneste komponent! Antistat-armbånd? Næh. Stått på teppegolv? Ja da. Lagt ting på teppegolv? Utallige ganger! Selve monteringen foregikk ganske riktig på et bommulshåndkle, og der oppe er det laminatgolv.

 

Husker forresten en gang jeg var på et større datafirma (names are witheld to protect the guilty...) i forbindelse med en gjeng på 30 pc-er vi skulle monteres for et firma jeg jobbet for. Der var det varmt ute, og inne var det så ille at jeg gruet meg til å komme borti metallbordene monteringen foregikk på, for det slo bokstavlig talt gnister! Ganske mange av de 30 maskinene er faktisk i bruk fremdeles, og ingen av dem fikk noen som helst problemer de første fem årene.

Lenke til kommentar

Bra artikkel Mastiff, eneste som er litt synd er at du koblet til lydkanalen foran, iogmed at det faktisk var det eneste som var interessant for meg :). Får nemlig sterkt forvrengt lyd ut foran på min stacker, så jeg lurer på om jeg kobler feil eller noe...

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

ZkedaR, vær så snill å lese artikkelen før du begynner å klage! Jeg siterer, fra andre side:

 

"Så det skal bli spennende å sette det innvendig i Stacker-kabinettet. Men det får vente til mandagen, siden vannkjølingen først må testes for lekkasjer. Særlig i en slik PC vil problemer kunne bli dyrt, for eksempel vil en lekkasje fra prosessorens vannblokk gjøre at kjølevæsken drypper direkte ned på skjermkortet. Det er nok ingen særlig gunstig måte å avkjøle det kortet på…"

 

Og tredje side:

 

"Siden vannkjølingssettet ikke er ferdig testet, velger jeg å montere dette etter at alt det andre er satt inn i kabinettet. Det vil antakeligvis også være det lettere å montere det slik. "

 

Utestet vannkjøling, hva? :tease:

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...