Gå til innhold

Virus via RAR-filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette noe nytt a? Virus kan jo komme i *.zip filer også?

Tror ikke dette blir så farlig da det som regel er en god del spørsmål alla "hvordan pakke jeg opp *.rar filen" etc I motsettning til *.zip spørsmål.

 

Også tror jeg at Antivirus programene vill komme med en løsning lenge før rar blir like populært blant de "ulærte" internett burkerne som winzip. Hvis man er en som kaller seg lærd i internett bruk, kan bruke winrar og til tross for dette åpner et vedlegg, uansett fil format, fra en ukjent så mener jeg man ber om virus :)

 

Det kjipe blir jo på kort sikt med .torrent filer og sånn som bruker *.rar ganske mye...

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet? For å kjøre ei fil i et .rar-arkiv må den jo pakkes opp på ett eller anna tidspunkt. Et program som f. eks. WinRar tar jo å pakker det ut midlertidig til en tempkatalog der den tingen du ba om å kjøre så kjøres fra. Hvis da virusprogrammet ikke er smart nok til å sjekke det som kjøres, for ikke å nevne de filene som nettopp ble opprettet, så er jo det litt synd.

 

Med tanke på at brorparten av de som utsettes for virus ikke har verken brannmur eller antivirus så ser jeg ingen fare for at de lærer seg å pakke opp .rarfiler med det første...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...