Gå til innhold

Omtale av WRC 4 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i det som står i omtalen. Det er et bra spill. Det eneste jeg virkelig savner er litt mer innstillinger, for oss som liker å fikle med det. Ellers er det ikke mye å sette fingeren på. Jo, kanskje... Litt mer hissig i lyden. Synes den virker så doven. Jeg finner meg selv nesten stående i sofaen. Får liksom ikke følelsen av at jeg får opp dampen. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er detta verdt å kjøpa mon tro?

 

Har gått lei de 36 strekkene som er i RBR... så jeg trenger no nytt.

Kjøpte CMR 5 for en stund sia og.... men hakke giddi å spelle det.. Det hjelper heller ikke når det får elendig kritikk.

 

 

Menne... hvordan er handlingen samenlignet med wrc 3? Er den mer eller mindre realistisk\saklig?

Lenke til kommentar

Den er på samme nivå. Enkelte oppgraderinger av spillmotoren har blitt gjort, så jeg tror med trygghet du kan si at den ikke har blitt dårligere.

 

Med 14 rally og 6 strekker på hvert løp sier det seg selv at mengden med kjøretid blir forholdsvis stor, og at du fort kan slå i hjel atskillige timer med dette spillet. :)

Lenke til kommentar

Prøvde å spille dette på spaceworld for noen timer siden. Og er egentlig skuffa. Fikk ikke med meg så mye om spillet..grafikk osv, er sikkert bra dette. Men fartsfølesen var helt elendig. Lå i 120 i en sving og føltes som 50. Har egentlig bare spilt RBR i det siste. Så var en syk forskjell. Ellers er sikkert spillet bra. får ikke no bra inntrykk av en runde på butikken :p

Lenke til kommentar

Hehe, hyggelig at dere har tiltro til mine rallyevner.. ;)

 

For å avklare det, jeg skrev feil over her. Vi snakker om 16 events, og 6 strekker på hvert. Jeg har lagt ned et utall timer i WRC 4 den siste uka (takk for tålmodig kjæreste etc), og har deriblant også brukt en del timer i expert-modus.. Jeg har fortsatt til gode å oppleve mer enn 6 strekker på noe som helst rally, men det kan jo være at jeg virkelig er bak mål :|

 

Når det gjelder antall strekker, så tilsvarer 16 * 6 raskt regnet 96.. Samtidig må man huske shakedown og spesialstrekkene som er tilgjenglig i Karrieremodusen. Det kan være jeg tar feil når det gjelder antallet strekker, men jeg kan bare skrive om det jeg har opplevd. Expert-modusen er såpass vanskelig, selv for jeg som iallfall har litt over snittet erfaring med bilspill, at jeg tror 80% av folket ikke kommer til å forsøke seg engang.

 

Med tanke på oppsett er det ikke så mye å grise på med, man aksepterer stort sett bare det ferdige oppsettet som passer utmerket godt for forholdene. Det er ikke fritt fram til å gjøre innstillinger i vilden sky heller, og man må ta til takke med de 5 ulike nivåene som ligger klare. Personlig er det ikke noe problem å merke forskjell på kort og langt utvekslingsforhold, men om det har så veldig mye hensikt å justere det, er en annen sak.

 

Og ja, jeg har mer enn nok med pro når jeg spiller til vanlig :) Men det betyr ikke at jeg ikke har durt rundt i expert i litt mer enn hva hjernen min helst hadde lyst til. ;)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ingenting i mot fartsfølelsen i spillet, men jeg kan forstå de som synes at den er litt dårlig. Hovedårsaken til det tror jeg ligger i at Evolution har lagt seg på en midtposisjon mellom arkade og simulering, og det gir deg følgende problem:

 

1) arkade går fort fordi man overdriver litt. Man kan ta seg friheter, slik som å bruke bildeeffekter for å oppnå en mye større fartsfølelse. Eksempel: Rallisport Challenge 2

 

2) I mer rendyrket simulering føles det ut som det går grisefort fordi det er så jævlig lett å gjøre feil. Du konsentrere deg mye mer, og dermed legger du mye mer merke til smådetaljer. Som igjen gir økt fartsfølelse..

 

Men for å si det slik, WRC 4 gir deg ikke noe dårlig fartsfølelse, og du føler fort at det går alt for fort, og at nå bare MÅ det gå galt. Det er imidlertid ingen RC2, og realismepreget ligger (som nevnt) ikke på samme nivå som i Richard Burns Rally.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stemmer nok med 6 etapper da. Stoler på deg. Dama mi har kjøpt det til meg, men får det ikke før jul. Slem dame.

 

Richard Burns Rally har helt rå fartsfølelse. Greier ikke å bli lei av det spillet. Håper det dukker opp en oppfølger til det etterhvert, eller nye spill som prøver seg på skikkelig simulasjon og ikke noe sånn blandingsgreier.

 

Synes jeg har fått rimelig teken på RBR nå. Spiller på vanskligste vanslighetsgraden og realistic skademodell, og vinner championship. *Skryte*

 

Får prøve litt wrc 4 online i jula. Se hvordan jeg duger i det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...