Gå til innhold

TEST: Dell UltraSharp 1703FP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test! Jeg likte at de hadde puttet pivot-funksjonen (rotering av skjermen) på en sånn low-end LCD. Håper flere produsenter følger etter og gjør pivot til en standard på alle LCD'er.

 

Forørvlir kunne jeg ikke se noe av ghostingen det var snakk om på de bildene i artikkelen.. Hvis det er screenshots (tatt med Alt-Printscreen e.l.) så får man jo ikke med noe av ghostingeffekten. Det er jo sånn PC'n vil at skjermbildet skal se ut, og ikke hvordan det virkelig ser ut. Det ville vært mer forklarende med et bilde av skjermen tatt med digitalkamera med kort lukkertid. (1/100s eller mindre)

Lenke til kommentar
Det ville vært mer forklarende med et bilde av skjermen tatt med digitalkamera med kort lukkertid. (1/100s eller mindre)

 

Hei Simen.

 

Jeg tok bare et screenshot for å vise hva jeg mente. Det var bare et eksempel på den busken at der kunne man se etterslep.

Hadde jeg tatt et bilde av etterslepet så hadde det uansett blitt helt grøtete, så derfor tok jeg heller et screenshot og forklarte heller i teksten om hva jeg la merke til,så andre kunne forstå hva jeg mente :)

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Problemet er jo at ikke alle har et kamera med kort nok lukketid..

Nei, det stemmer.. En del mobiltelefonkameraer klarer jo ikke så raske lukkertider. :roll:

 

(Alle vanlige digitalkameraer klarer normalt lukkertider på godt under 1/100s under de lysforholdene, 250nits, som skjermen gir, selv med lav ISO-verdi. Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.)

Lenke til kommentar
Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.)

Ikke innendørs rettet mot en dataskjerm.

Vennligst ta med resten av parantesen også ellers så mister den sin betydning:

 

Alle vanlige digitalkameraer klarer normalt lukkertider på godt under 1/100s under de lysforholdene, 250nits, som skjermen gir, selv med lav ISO-verdi. Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.)

Den siste setninga i parantesen var kun ment for å presisere at 1/100s ikke på noen måte er en fysisk begrensning i digitalkameraer. Det var jo en som sa at ikke alle har digitalkameraer som klarer så korte lukkertider som 1/100s. Noe jeg tolket til at han trodde mange digitalkameraer ikke klarer den lukkertida i det hele tatt uansett lysstyrke.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...