Gå til innhold

Lian Li PC-V1000B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er fortsatt ikke helt fan av slik design på kabinetter. Det er jo en grunn til at ATX-standarden er spesifisert som den er; CPU over kortplasser hindrer varme fra cpu å påvirke innstikkskort. Det med at en egen vifte trekker ut varme direkte hjelper ikke når masse varme siver opp. Se forresten del to av testen til Øyvind Dahle på hw.no av "super-pc-en". Han bruker jo en støydempet versjon, men hvis design ligner i hvert fall. Dette bildet kan gi en pekepinn: http://www.hardware.no/tester/annet/superp...2/kabinett3.jpg

 

Jeg vil i hvert fall holde meg til standard ATX-kabinetter helt til BTX gjør sitt inntog for fullt! (Hvis jeg i det hele tatt gidder å bytter ;) )

Lenke til kommentar

Om det er Mac eller Apple har vel egentlig svært lite å si. Kan vel kalles flisespikkeri, selv om det jo er fint å ha ting "på stell" ;)

 

Dette er skrevet av en fersk (og kanskje ung) tester, ikke sant? Jeg synes språket og ordvalget var noe snodig og vanskelig å forstå. Det bør kanskje jobbes litt på det feltet.

Jeg føler også at testen bærer preg av å være lite gjennomført. Jeg har både lest og hørt svært mye dårlig om dette kabinettet, og er en smule overraska over deler av konklusjonen. Når alt dette er sagt så må jeg også legge til at alle må jo begynne en plass, og en kan bare bli bedre hvis en jobber med saken. Jeg mener bare dette som konstruktiv kritikk, men forventer jo selvsagt også ganske mye av ok.no og det som publiseres av dere. Jeg håper på å se en revidert versjon av denne testen!

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Det var jeg som skrev denne testen. Jeg er en fersk tester(som noen påpekte) og jeg mangler nok litt skriveerfaring under beltet. Sånn FYI så har jeg vært med i hw.no++ i noen år nå, men bare i drift. Jeg har hatt kontakt med gutta-boys i overklokking lenge og bestemte meg nå for å gjøre litt for dem. Ikke se bort fra at det kommer mer. ;)

 

Angående testen:

Det hele ble litt amputert grunnet store problemer med maskinen. Først var den ustabil grunnet minne, noe som tok en evighet å finne ut av. Memtest og alt fungerte, men ustabil var den(Trigget det hele ved store kompileringer i Linux). Det hele viste seg å være "vanlig" minne som TYAN-kortet mitt ikke likte. Etter å ha satt i ECC-minne var alt flott.

 

Etter dette konka overvåkningsverktøyet TYAN leverer med hovedkortet. Den kunne finne på å fortelle meg at temp på CPU1 var 0 grader og lignende. lm_sensor i Linux hjalp heller ikke da TYAN ikke hadde lagt ut noen config for mitt kort(begynner å bli litt gammalt). Kjipe greier. Det er dual-Opteron på gang, så jeg kan jo poste litt mer resultater når den er i drift.

 

Hvorfor jeg valgte Lian Li? Tja. Jeg synes det var vanskelig å finne gode alu-kabinetter som støttet litt store hovedkort. Grunnet den litt spesielle maskinen så måtte jeg være kresen. Jeg vurderte en kasse fra Coolermaster, men den sluttet de å produsere og jeg var bestemt på aluminium. Personlig synes jeg det er vanskelig å finne gode kabinetter. Chieftec har jeg hatt og er ikke veldig imponert(gammelt Dragon full-tower som var hw.nos server-kasse for noen år siden), mens de andre leverer mye smått. PC-V1000 er det veldig god plass i. PC-V1200 greier man jo å klemme et E-ATX hk i.

 

Ang. resultatet; det er problemer med kassen. Den er ikke perfekt, man alt i alt vil jeg si meg meget fornøyd med resultatet. Jeg har hatt henda i mye rart av kasser før og dette er noe av det absolutt peneste jeg har tatt i. Det kan ikke sammenlignes med Dahles kabinett da det er dempet og tett som en sardinbok. PC-V1000 ser man tvers gjennom i luftehullene. Det er faktisk så mye luftehull at det muligens begrenser den ønskede luftstrømmen. Over vifta i bakkant er det også disse luftehullene og vifta suger jo, som kjent, luft der den lettest får tilgang. Siden hovedkortet var på fylla så kan jeg ikke peke til testresulteter, men jeg oppdaget at hele fronten hadde slurpet i seg hybelkaninene mine, så noe luft flytter seg i riktig retning. :)

 

Ellers takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

sry men leser du artiklene på hw.no? har oivind tatt så feil?

 

Li PC-V1100B

 

Etter utseendet stopper det imidlertid helt opp. Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for en 600 watts Enermax PSU, men da denne ikke var å oppdrive falt valget på en 520-watter fra OCZ. Det viste seg derimot at denne strømforsyningen var for stor for kabinettet. Kabinettet har et eget rom for strømforsyningen og dette rommet blir for lite for en rekke strømforsyninger, inkludert OCZ-strømforsyningen. Vi endte derfor opp med en Thermaltake Silent Purepower 560W som fikk plass i dette snevre rommet.

 

Kabinettet mangler dessuten "reset"-knapp, noe som tydelig ble en mangelvare i forbindelse med problemene vi senere møtte på.

 

Bra sistnevnte er nevnt, men greit å få med det ang psum er vel ca samme kabinett

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9826

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9898

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9974

 

Linker til prosjektet, ellers kjempebra

Lenke til kommentar
sry men leser du artiklene på hw.no? har oivind tatt så feil?

 

Li PC-V1100B

 

Etter utseendet stopper det imidlertid helt opp. Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for en 600 watts Enermax PSU, men da denne ikke var å oppdrive falt valget på en 520-watter fra OCZ. Det viste seg derimot at denne strømforsyningen var for stor for kabinettet. Kabinettet har et eget rom for strømforsyningen og dette rommet blir for lite for en rekke strømforsyninger, inkludert OCZ-strømforsyningen. Vi endte derfor opp med en Thermaltake Silent Purepower 560W som fikk plass i dette snevre rommet.

Hva mener du?

 

http://overklokking.no/art.php?artikkelid=11233&side=5

 

Nesten nederst er det bilde av PSU og forklaring på størrelse. Hva mangler?

Lenke til kommentar
Flott test, men jeg har aldri sett så dårlige bilder i noen av hw.no's tester før. Bruk ordentlig lys neste gang!

Heh. Det har du helt rett i. Jeg skjønner ikke hva som feiler Sony DSC-P100'n min. Fikk seg en trøkk noen dager i forveien, så det er mulig jeg må stille på autofokuset i kameraet. Lover bot og bedring til neste gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...